4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Arjan110

Ervaringen universeel klembord

Prachtig bedachte functie, maar in de praktijk werkt het de ene keer wel en de andere keer niet.
    In alle gevallen die ik heb getest vonden de iOS en osx apparaten elkaar, maar in de helft van gevallen werd de tekst en.of plaatjes niet gekopieerd.
    Roept bij mij gedachten op van de soms werkende airdrop functionaliteit.

Wat zijn jullie ervaringen met het universele klembord?

Bijdrager
    Shmoo

Nog niet geprobeerd omdat ik nog niet geüpdatet hebt maar ik lees links en rechts (Twitter) mensen die het vooral gebruiken om bijv. in te loggen op 25 apps op hun iPhone. Dit omdat er zo’n slechte integratie is met 3rd party apps en wachtwoorden. Denk dan aan 1Password open hebben staan op je Mac, daar het wachtwoord koppieren – en dan – op je iPhone op paste drukken.

Dit kan handig zijn wanneer je even een nieuwe iPhone aan het installeren bent en meteen 20 apps moet instellen maar als je niet in de buurt bent van je Mac is dat weer een drama.

Verder gebruik ik al tijden de app genaamd Paste. Deze zorgt voor een copy/paste history van alles dat je kopieert op je Mac. Zo kun je bijv. makkelijk over 5 minuten iets oppikken dat je 12 minuten geleden hebt gekopieerd en hoef je dat dus niet nogmaals te koppieren. Super handig, er zou ook een macOS + iOS 10 integratie komen (soort verlengstukje), dit was een aantal weken geleden in beta volgens mij.

Bijdrager
    computer space

Shmoo, werkt Paste ook op Excel/Calc? Op de een of andere manier is dat programma altijd een PITA wanneer het op klembordlogica aankomt.

Bijdrager
    mowat

Ik werk al een tiental jaren met volle tevredenheid met “jumpcut”. Klein schaartje in het menu rechts bovenaan . Het onthoudt alles was je knipt of kopieert van gelijk welk programma en je kan kiezen hoeveel ( tot 100 knip- of kopieersels) en onbeperkt in de tijd. Bij mij werkt het al vanaf OS X 10.4 en ook nu nog in OS X 10.11.6.

http://jumpcut.sourceforge.net/

aanv. ik lees nu zojuist in een artikel dat het universeel klembord werkt van computer naar andere computer . Dat doet jumpcut niet.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  mowat.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  mowat.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.