9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Winterpeen

Ervaringen Sobby?

Heeft iemand ervaring met Sobby? Ze kopen iPhones in voor een redelijke prijs (ongeveer 100 euro meer dan apple zelf).

Ik begrijp dat ik wellicht via marktplaats meer kan krijgen dan bij zo’n toko, maar ik heb liever geen vreemden

Iemand enig idee of Sobby legit is, of gespuis?

Bijdrager
    Hansi2124

Als ik daar mijn MBP 2016 met Touch Bar wil verkopen, kan dat niet, want ik kan die gegevens niet invoeren. Deze MBP is gewoon niet te selecteren…

Deze site is dus zeker niet compleet…

Verder heb ik geen ervaring hiermee.

Bijdrager
    Winterpeen

Zijn er wellicht gelijksoortige bedrijven die dit aanbieden. Ik heb het idee dat de 140 euro van apple ietwat aan de lage kant zit (+ het is een cadeaubon, ik heb uiteraard liever cash)

Bijdrager
    anna66

@winterpeen je kan er gerust mee in zee gaan,heb al een paar keer wat aan hun over gedaan.
    Vergoeding is allemaal snel afgehandeld.

Bijdrager
    KarelWillem

Winterpeen op 7 januari 2020 om 21:57
    ….Ik heb het idee dat de 140 euro van apple ietwat aan de lage kant zit….

Ja, zou het?

;)

En uiteraard zijn er (veel) meer die dat doen, o.a.:

https://www.rebuy.nl/verkopen/apple

Verkoop

https://www.vlasveld.nl/inkoop

Anyway: zo’n beetje heel Nederland koopt Apple producten in.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    abbenhui

Ik heb daar inmiddels drie keer een iPhone verkocht tegen een zeer schappelijke prijs. Ja, wellicht kun je op MP meer krijgen, maar dat is dan wel inclusief een hoop gedoe en risico. Ik zou het zo weer via Sobby doen.

Bijdrager
    Shmoo

Wat is in godsnaam een hoop gedoe en risico aan iets online verkopen?

Ik begrijp dat nooit zo goed want het voelt als een beperking wanneer je zoiets zegt. Als je gewoon eens begint met een duidelijke advertentie opstellen dan kun je toch gewoon opsommen.

• wat verkoop ik
    • waarom verkoop ik het
    • waar en wanneer heb ik dit product zelf gekocht
    • hoe (vaak) heb ik dit product gebruikt gedurende deze periode
    • wat kan iemand verwachten die dit product koopt
    • hoe wil je de verkoop afhandelen

Als ik soms zie hoe mensen hun producten verkopen en dat je bepaalde informatie echt uit de persoon moet trekken om iets te weten te komen dan kan ik mij heel goed voorstellen dat er verkeerde verwachtingen ontstaan – aan beide kanten. Het is allemaal een kwestie van wat je er zelf instopt. Zet jij iets waardeloos online dan is de kans ook heel groot dat het waardeloze mensen aantrekt.

Je kan ook eens kijken op MacFreak in het verkoophoekje. Daar komen vooral Apple Fans en wat deze fans gemeen hebben is de astronomische drang om hun hele familie aan de producten van Apple te krijgen.

Bijdrager
    Winterpeen

<p class=”cite”>Shmoo op 8 januari 2020 om 12:51</p>
    Wat is in godsnaam een hoop gedoe en risico aan iets online verkopen?

Adem in adem uit Shmoo,het jaar is nog maar net begonnen en tijd zat om je druk te maken!

Bedankt voor de reacties, ervaringen checken kan nooit kwaad (reviews worden vaak ook gekocht)

Kan gesloten worden wat mij betreft.

Bijdrager
    KarelWillem

“Te koop: iPhone”

Dat is ruwweg de opzet van veel Marktplaats advertenties.

Ik verkoop gemiddeld drie keer per week iets via Marktplaats.

Maar mijn advertenties zijn: zeer uitgebreid, hebben veel foto’s, en zijn bovenal eerlijk.

Je verkoopt dan makkelijk, snel, en haalt het meeste profijt uit het geheel.

Tip: laat mensen niet bieden. Dat is een eindeloos geneuzel.

Stel direct een goede prijs vast (vergelijk met anderen) en houdt je daar (ongeveer) aan.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door KarelWillem.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.