9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Arjan110

Ervaringen Siri in het Nederlands

Sinds gisteren is de officiële iOS-versie beschikbaar met de nederlandse siri.
    Vandaag mijn eerste ervaringen opgedaan. Ben zeer benieuwd naar de ervaringen en leuke tips
    om aan Siri te vragen.

Daarom maar startend mijn 1e ervaringen:

Bellen naar contactpersoon gaat meestal perfect. Alleen jammer als een contactpersoon de achternaam Dokter heeft, want
    dat brengt Siri van slag

Muziek spelen gaat prima. Ook via de shuffle optie, alleen het blijft shuffelen binnen 1 album en niet door al mijn muziek.

Een engelse band? Neal Morse Band met het album The Grand Experiment. Lastig, Siri maakt van alle gesproken tekst
    nederlands en snapt dit niet.

De uitslagen van de eredivisie? Helaas dat zit er nog niet in.

Laten kijken naar nieuw binnengekomen mail? Prima, zelfs de mails kunnen worden voorgelezen. Jammer dat ook hier engelse
    mails tussen zitten waar Siri niet snapt dat je dit in het nederlands moet uitspreken.

Siri, je bent dom.
    Antwoord: Ik ben niet perfect.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Arjan110.

Bijdrager
    KarelWillem

Rekenen kan Siri helaas ook niet.

Bijdrager
    Shmoo

Bij mij weet Klaas al wie mijn zus en ouders zijn:). Yay.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Siri heeft zeer goed gewerkt vandaag bij mij. Nu vanavond praat hij alleen niet meer terug. Hij helpt wel maar zonder te praten. Herstel netwerkinstellingen heeft niet geholpen. In andere talen spreekt hij nog wel.

Bijdrager
    Targaryen

Siri doet het wonderwel vrij goed bij mij. Verstaat bijna alles netjes. Heeft alleen geen weet van wiskunde en met namen wil het soms ook eens misgaan.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Targaryen.

Bijdrager
    tomc

@Jeroen Ruiter
    Heb je siri niet gevraagd te zwijgen want dan zwijgt ze/hij ook echt;) .

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Is het een serverprobleem? Niet iedereen heeft er last van. Maar het heeft wel gewerkt.

Bijdrager
    MauritsBD

Vertalen kan siri ook nog niet, jammer

Bijdrager
    Eprom

Ik ben erg blij met SIRI tot nu toe, maar rekenen werkt idd voor geen meter.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.