15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Richie79

Ervaringen Scandyna Pod Speakers

Heeft iemand hier ervaring met de Scandyna Pod Speakers ? Het gaat hierbij om de Minipod of The Drop speakers.

Ik ben namelijk van plan om nieuwe speakers te kopen voor me huis, waarbij ik deze speakers wil gebruiken om mijn ipod aan te sluiten of via Airtunes. Er komt nog geen directe versterker tussen te zitten, dus ik vraag me af hoe het geluid is wanneer ik deze rechtstreeks via me Mac of iPod afspeel.

http://www.scandyna-speakers.com/

Alvast bedankt voor het sharen van jullie ervaringen:)

Bijdrager
    ram0n

als ik het goed begrijp wil je hier GEEN versterker tussen zetten?

Zonder versterker werken ze namelijk niet, zijn geen actieve speakers dus ze werken niet zonder enige vorm van versterken.

Bijdrager
    ram0n

oja vergeten, ik heb hier thuis het “studiemodel” staan van Blueroom.

Bijdrager
    BenDover

Kinderen vinden die speakers ook heel leuk (om er lekker in te drukken)

Bijdrager
    J-P-H

Ik zit na te denken over de micropod active in combinatie met airtunes.
    Lijkt me vet.

Bijdrager
    Richie79
    ”ram0n”

als ik het goed begrijp wil je hier GEEN versterker tussen zetten?

Zonder versterker werken ze namelijk niet, zijn geen actieve speakers dus ze werken niet zonder enige vorm van versterken.

Thx Ramon. Maar het zal ook niet werken wanneer je een dock gebruikt ?

Bijdrager
    ram0n

denk het niet.
    Aangezien die dock geen enkele vorm van versterking biedt.

Je zou toch echt iets moeten vinden om het geluid te versterken.

Bijdrager
    rogerpaolo

een dock is geen versterker. is alleen maar een andere manier om je ipod aan een kabeltje te verbinden.

speakers hebben altijd een versterker nodig om te kunnen functioneren. In actieve speakers zit de versterker ingebouwd. In passieve moet je m dr zelf op aansluiten. Voor zover ik weet zijn de speakers die jij bedoelt passief en heb je dus een versterker nodig.

Bijdrager
    rogerpaolo
    ”ram0n”

oja vergeten, ik heb hier thuis het “studiemodel” staan van Blueroom.

ik draaide vroeger in een club waar ze de technopods hadden hangen van blue room.. b&w drivers erin.. die dingen klinke echt heel vet.
    op dit plaatje is het die rooie.. kan geen ander plaatje vinden. ohja die gast ben ik niet gewoon van het web geplukt

Bijdrager
    ram0n

heb hier thuis dus 2 blueroom speakers alleen de bas valt wat tegen.
    Dus als bas heb ik er een actieve REL subwoofer bij , ben inderdaad erg tevreden over de speakers klinken nog steeds to.
    Komt natuurlijk ook door de versterker:)

Bijdrager
    detee61

Ik heb ooit een Scandyna dock voor de ipod met 2 MicroPod speakers gekocht, omdat ik ze prachtig vond klinken qua prijs /prestatie verhouding. Tegenwoordig gebruik ik de speakers via een versterker die ik aan mijn MBP heb aangesloten. Aan een Denon versterker klinken ze ook mooi, maar aan mijn Maranzt SR6200 receiver klinken ze nog mooier.

Zoals hierboven ook al gezegd, zou je misschien iets meer bas wensen zo af en toe, maar in het algemeen vind ik het geluid ook onder sub fraai op mijn werkkamer. Vooral het helder midden en open klank bevallen mij goed. Maar goed smaken verschillen.

Ik zie nu dat je naar de minipod of The Drop aan het kijken bent, maar ik denk dat ze qua klank vergelijkbaar zijn en alleen maar beter kunnen klinken.

Bijdrager
    Richie79

Bedankt voor jullie reacties:)

Ik heb beetje rond gekeken en contact opgenomen met designspeakers.nl. Daar geven ze je nog 50 euro korting. Lijkt me interessant om ze daar te halen. Wat betreft de bas, is een subwoofer echt nodig bij the Drop speakers ? Ik ben van plan om dit model te halen.

Bijdrager
    detee61

Dat hangt van je (muziek)smaak af. Ik zou eerst luisteren hoe ze klinken zonder sub. Die kan je altijd nog later erbij kopen. Of misschien kan je ze met en zonder sub bij de winkel beluisteren.
    En zoals al eerder gezegd: de versterker/ receiver waaraan je ze hangt, maakt ook uit voor de klank(kleur). Via mijn Marantz klinken de speakers warmer dan via de Denon.

Bijdrager
    mark-a-mac

Betwijfel of er B&W-units in die Scandyna’s zitten. Productblad heeft het over ‘kevlar, net zoals B&W’ (…) Niet alles wat groen is is gras. Maar het komt uit Denemarken en dat land geldt als de bakermat van heel veel topkwaliteit luidsprekerunits, dus dat hoeft niets te betekenen. Overigens heeft Scandyna zelf een hele mooie amp.

Bijdrager
    iTV

ze zijn echt supper, zelf heb ik de the drop pop speaker cinema pop speaker micro pop speaker en een sub wand dezen speakers kunnen geen lagen tonen produceren. heb ze altijd in combinatie met een akai versterker gebruikt en dat gaat goed. de speakers zijn niet moeilijk kwa versterker.

als je mijn versterker trauwens over wil nemen mag je wel mailen:P

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.