8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    hitcher

Ervaringen Rapidweaver 4

Ik ben beniewd of er mensen zijn die gebruikmaken van deze nieuwe software. Naar ik begreep is versie 4 kort geleden uitgekomen.

De bedoeling is dat ik in korte tijd een professioneel ogende website bouw. Ik zag dat er verschillende templates te koop zijn voor Rapidweaver 4. Zijn deze eenvoudig aan te passen? M.a.w. dus veel eenvoudiger aan te passen dan de templates die je kunt kopen van templatemonster.

Mijn niveau is overigens laag. Ik weet een heel klein beetje van html en heb vroeger weleens een eenvoudige website opgezet met dreamweaver. Met eenvoudig bedoel ik vrij basaal. Ik kan redelijk overweg met iWeb (zie site Transatlantic) maar ik vind dat de mogelijkheden te beperk zijn voor het bouwen van een zakelijke website.

Graag jullie reactie.

Bijdrager
    tarun

RapidWeaver werkt prettig. Eenvoudig van opzet, maar wel uitgebreide(re) mogelijkheden. Volgens mij kan je een trail downloaden en dus proberen.

Bijdrager
    Ludo

Ik vindt rapidweaver een erg goed pakket. Je kunt zonder al teveel kennis snel een website maken, maar als je wat meer wilt, kan dat ook. De templates zijn geheel aan te passen en ook html en javascripts zijn makkelijk te integreren. Goed actief forum en manuals voor hulp zijn er ook. support Goede templates kun je o.a. vinden bij Henk Vrieselaar
    Ook kun je pagina’s gemaakt in iweb opnemen in je rapidweaver site.

Bijdrager
    Gates
    ”hitcher”

Zijn deze eenvoudig aan te passen?

Aanpassen is eenvoudig, maar niet alle thema’s zijn uitgebreid aan te passen. Een voorbeeld van een thema-maker die veel aanpasmogelijkheden integreert in zijn thema’s, is seyDoggy. Dit kan je gewoon zien bij de beschrijvingen (features). Hun nieuwste thema Gotem is overigens (min of meer) revolutionair voor RapidWeaver.

Bijdrager
    KingAchille

Inderdaad RapidWeaver is vééél beter dan iWeb (ook iets duurder) Je kan ook een pak meer doen!
    Zo kan je bijvoorbeeld veel meer aanpassen qua lay-out. Maar je loopt ook tegen z’n grenzen aan…
    Thema’s kan je heel moeilijk aanpassen, contactformulieren zijn ook iets moeilijker,….
    Maar ik vind het overduidelijk een beter programma dan iWeb en absoluut zijn geld waard!
    Mvg,

Bijdrager
    Ludo

En rapidweaver is nu ook nog in de aanbieding;

aanbieding

Bijdrager
    petervl57

Je kunt op de site van rapidweaver een aantal thema’s kopen, waarvan je altijd previews kunt bekjken. Dan kun je ook zien welke aanpassingen per thema standaard kunnen worden ingesteld (dat kan per thema sterk verschillen).

Bijdrager
    vriesela

En niet alleen op de site van RapidWeaver kun je die thema’s zien, ook op deze pagina (onder de banner staan de developers met links naar hun sites). Er zijn werkelijk honderden verschillende thema’s te koop en aan aantal is gratis.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.