10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Flesh

Ervaringen NLZiet app Apple TV 4K

Goedemiddag,

Ik overweeg Ziggo de deur uit te doen, een los internet abonnement te nemen en dan in de zeldzame gevallen dat we TV kijken dit te doen via de NL Ziet app.

Gebruikt iemand de app met een 4K Apple TV op een 4K televisie? Wat is je ervaring?

Ik las hier laatst namelijk onder het nieuwsbericht dat dat bij iemand niet zo soepel verliep. Ervaar jij dat ook?

Bijdrager
    SvS

Heb je wifi of ethernet kabel aan Apple TV 4k?

Bijdrager
    nnsa

Werkt perfect.

Bijdrager
    bcgraaf

Niks te klagen hier. Werkt beter als knippr.

Bijdrager
    Flesh

<p class=”cite”>SvS op 23 juni 2018 om 21:06</p>
    Heb je wifi of ethernet kabel aan Apple TV 4k?

Eén van de voordelen van Ziggo de deur uit doen zou een kabel minder naar de televisie zijn, waardoor de router ook op een logischere plek zou staan. Zonder ethernet kabel dus, het liefst.

Bedankt voor de reacties! Ik ga het overwegen.

Bijdrager
    erwinde

Maakt natuurlijk niets uit of je via wifi of bekabeld verbind, mits het netwerk goed werkt. Ik gebruik boven wifi en beneden een kabeltje, omdat de ATV4 beneden toch naast een switch staat.

Ik ben beta-tester geweest van de NLZiet app op de atv4 en kan je zeggen dat het prima werkt. Je kan live kijken naar de Nederlandse hoofdzenders en heel veel is achteraf terug te zien of al te bekijken voordat het is uitgezonden.

De beeldkwaliteit is prima. Vergelijkbaar met de kwaliteit die je van de meeste providers krijgt in HD. Ik mis wel de thema zenders (zou handig zijn), maar die zijn via Airplay ook vanaf je telefoon of iPad te streamen naar de ATV4

Ik heb een ATV4 zowel op een oude HD Samsung TV als eentje aan een moderne Panasonic 4K TV met HDR. Beiden geven een prima plaatje, waarbij de Panasonic het uiteraard wel wint van de oude Samsung.

Je kan NLZiet overigens een maand bijna gratis (0.01 euro) uitproberen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door  erwinde.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door  erwinde.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door  erwinde. Reden: Gratis maand toegevoegd

Bijdrager
    Q-collective

Ik ben zelf erg blij met NLZiet op mijn Apple TV 4. Het werkt, zeker bij de publieke omriep, gewoon als Netflix: volledig on demand, geen reclame, gewoon skippen in de uitzending. Bij de commerciële zenders hebben ze wat dat betreft minder opties en kun je bijvoorbeeld wel terug gaan, maar niet vooruit in de uitzending. Ook willen ze graag dat je de reclames ziet… Beetje schandalig dat ze dan dubbel incasseren (ik betaal immers toch echt voor dat abonnement), maar ik kijk erg weinig commercieel dus ik kan ermee leven.

Bijdrager
    drsentertainment

Bij mij werkt NLziet prima op beide Apple TV’s (4 en 4K). Echter de zender TLC ontbreekt en ik denk dat ik dan toch weer pak hem beet €20 extra kwijt zal zijn om deze zender weer te kunnen zien (Knippr had deze namelijk wel).
    Iemand nog suggesties hiervoor?

Moderator
    Night

Suggesties? Eh…. gewoon betalen? Of overwegen of het programma-aanbod van TLC voor jou inderdaad zó overweldigend is, dat niet zonder kunt. Of juist wel. Dat laatste scheelt dus weer geld;-)

Bijdrager
    drsentertainment

Hallo Night,
    Helaas heb je gelijk en wordt het idd betalen.
    Heb Ziggo juist opgezegd (cable cutting) omdat Knippr toentertijd een Apple TV app had met TLC. Nu is Knippr verdwenen. En vrouwlief kijkt geen andere zenders dan alleen TLC (en Videoland+Netflix).
    Wordt een extra KPN tv abbo en een “overbodige” mediabox ernaast.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.