23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Josh_b

Ervaringen met UPC

Een goeie nacht allemaal,
    De tijd is hier weer aangekomen dat het contract met mijn huidige provider Online verloopt. Gelukkig maar. Ze beloven me 8Mb internet maar ik kom niet boven de 3.5 en dan heb ik ook zo nu en dan storingen die soms wel 3 dagen! duren
    Nu zit ik er aan te denken om weer UPC te nemen (ja ik weet het, heb er zelf ook veel problemen mee gehad in het verleden) Maar ze hebben wel een betere snelheid in dit gebied. Zijn er toevallig mensen in de omgeving van Groesbeek (bij Nijmegen) die UPC hebben ? en zo ja heb je veel last van storingen?
    En nog even een klein vraagje in het algemeen, stel dat ik het bestel zegt UPC dan mijn oude contract op?
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Josh_b”

En nog even een klein vraagje in het algemeen, stel dat ik het bestel zegt UPC dan mijn oude contract op?

http://www.upc.nl/overstappen/

Bijdrager
    Chantal C.

Woon niet in de buurt van Groesbeek, maar in Hellevoetsluis werkt UPC perfect. Haal gewoon de maximum snelheid (10Mbps). In 5 jaar tijd, amper storingen gehad.

Bijdrager
    Josh_b

Ok misschien dat ik het toch nog een keertje aandurf. Maar ik heb niet zoveel ervaring met overstappen. Zit ik dan een tijd met 2 abonnementen, een tijd zonder internet, of loopt het precies in elkaar over ?

Bijdrager
    Yaris

Kijk gewoon eens op de site van UPC, daar staat alle informatie. Pieterr heeft je al een link gegeven, ik nu ook:

http://www.upc.nl/overstappen/bestellen/

Let er op dat u uw UPC diensten op tijd bestelt. Wij hebben ongeveer 2 weken nodig om de diensten aan u te leveren.

Het is aan te bevelen om het nieuwe contract minimaal twee weken vóór de einddatum van uw oude contract in te laten gaan. U heeft dan een korte periode van overlap, maar u kunt wel ongestoord blijven internetten, bellen en/of tv kijken.

Wij adviseren u daarom tenminste 4 weken vóór de einddatum van uw oude contract de nieuwe diensten bij UPC te bestellen.

U kunt uw UPC diensten ook bestellen in een UPC Center. U kunt dan uw installatiepakket direct meenemen en dezelfde dag al bellen en internetten met UPC.

Bijdrager
    Undaunted

Ik weet niet of ze het toevallig bij jou in de straat aanbieden, maar tweakdsl (www.tweakdsl.nl) is wat mij betreft echt een aanrader!

Fantastische helpdesk die je zelfs kunnen assisteren in het configureren van een router (probeer dat maar eens bij telfort :-)) en in drie jaar een keer een halve dag een storing gehad, verder altijd stabiel.

Prijzen zijn acceptabel (niet de goedkoopste) en je haalt daadwerkelijk de snelheid die ze aanbieden. 2 download van 2 megabyte per seconde is echt super :-).

Bijdrager
    Josh_b

Ok Ik zal thuis eens kijken, hier kan ik niet rustig kijken. Bedankt voor de info tot nu toe.

Bijdrager
    MrPeanut02

Zelf heb ik nooit storingen, en bij ons in de straat bieden ze de volle snelheid! zelf nooit klachten met upc gehad

Bijdrager
    Ikea

Mijn zoon had tweakdsl maar is na een half jaar overgestapt naar UPC. Alle beloftes van Tweak konden niet worden waargemaakt. Weliswaar had hij ook zijn bedenkingen over UPC maar is zeer tevreden.

Bijdrager
    Josh_b

Ja ik vrees dat het meer aan de bekabeling in de wijk ligt, die deugd niet helemaal. Er is al een paar keer een monteur bezig geweest in wijkcentrales. Laatst hebben ze wel nieuwe kabels getrokken, hopelijk was dit de boosdoener en gaat alles nu wel goed.

Bijdrager
    wouwout

overstappen via upc is meestal dezelfde dag geregeld, als je het pakket in een UPC shop ophaalt en laat activeren. Dat activeren doen ze waar je bijstaat. Ik kwam thuis en was binnen 15 minuten online. Alleen de allersnelste abonnementen (Fiber) duren wat langer omdat een monteur je kabelaansluiting komt doormeten en optimaliseren.

Bijdrager
    iBear

Jip, hier ervaring met UPC in Nijmegen Zuid.
    Na veel ellende bij tiscali, telfort nu sinds een paar maanden een UPC abb.
    Geweldig!
    Hadden we eerder moeten doen!
    Alles werkt perfekt met OSX
    Totaalpakket hier met bellen en tv, werkt ook als een tierelier!
    Alles werkt en met de beloofde snelheid van 10mb.

Succes met je keuze!

(UPC was een paar jaar geleden, een groot elend, maar ze hebben mijn inziens er hard aan gewerkt en een goed product neergezet)

Erik:D

Bijdrager
    Josh_b

Ja nu werkt de digitale tv ook goed hier. Vroeger hadden we dat ook al, maar toen een en al ellende. Toen werd ik een keer zo kwaad dat ik een deuk in het kasje heb geslagen :innocent: (niet aan UPC vertellen hoor ;)). Maar sinds kort hebben we het weer en nu werkt het perfect. Dus vanavond of morgen online maar eens bellen dat ik het voor gezien houd. En dan nemen we ook maar meteen telefoon van hun. Weet iemand hoelang die aanbieding geld dat het goedkoopste onderdeel gratis is ?

Bijdrager
    Yaris

En weer staat het antwoord op de site van UPC: http://service.upc.nl/totaalpakketten/bundletool/

Spelregels van de UPC Op Maat Pakket tool
    Over de producten

V: Hoe lang is deze aanbieding geldig?
    A: Er is geen einddatum voor deze aanbieding, maar hoe eerder u bestelt, hoe eerder uw korting ingaat!

Bijdrager
    Josh_b

Haha sorry mensen, ik ben geloof ik een beetje lui met het kijken op hun site:P

Bijdrager
    Kasper

Ik zit zelf in Amsterdam. Fiber Power is echt fantastisch. Nog niet 1 storing gehad tot nu toe en snel man !

Tweak is idd een goed alternatief, maar ik had bij tweak na een jaar opeens een klapverbinding “omdat er teveel mensen in mijn buurt ADSL hadden”.

Als je overstapt van ADSL naar kabel zou je nooit zonder internet moeten zitten, omdat die namelijk naast elkaar kunnen bestaan. Overstap ellende ontstaat pas als de ene ISP dezelfde lijn over moet nemen van een andere ISP.

Mocht je echter niet technisch zijn en vaak op een helpdesk vertrouwen dan raad ik je tweak aan boven UPC. De helpdesk van UPC blijft een verschrikking met 9 van de 10 keer gasten die te dom zijn om te p**pen.

Kasper

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Josh_b”

… Ze beloven me 8Mb internet maar ik kom niet boven de 3.5…

Ik koop 20, ze garanderen 8-15 en ik krijg 4-5. Zo gaat het ongeveer.

Bijdrager
    Josh_b

Ja opzich ben ik wel technisch hoor:P En die helpdesk is echt kut inderdaad, ik had ze een keer nodig. Nou wat afschuwelijk gedoe. Maarja als het internet maar werkt. Morgen ga ik even online opzeggen, 3 naamsveranderingen verder ben ik het zat. Raar gedoe, eerst was het wanadoo toen orange en nu online. En als ze 8 mb minimaal garanderen en ze leveren het niet, dan zie ik dat toch een beetje als contractbreuk of hoe zal ik het noemen

Bijdrager
    Josh_b

Van de week heb ik de knoop doorgehakt. Online is opgezegd, ze probeerde me nog met smoesje bij hun te laten blijven. Maar gewoon gezegd van opheffen die handel. Begin April even UPC aanvragen, ze raadde aan 2 weken van te voren. Ook zeggen hun KPN op. Dus het lijkt allemaal goed te gaan.
    Bij UPC wordt het deze http://www.upc.nl/totaalpakketten/aanbieding/
    25MB internet, onbeperkt bellen en digitale TV (hebben we al). En voor zover ik kan zien hoef je de analoge aansluiting niet apart te betalen naast die €66 (eerste 3 mnd. €45). Bij sommige stond dit er wel bij.

Bijdrager
    mark-a-mac

Volgens mij moet je altijd nog 16,70 erbij optellen hoor! Kleine lettertjes…

Maar ik heb sinds medio 2007 UPC internet+onbeperkt bellen naast m’n gewone tv. Destijds 6down/1,5up voor 30 Euro (in totaal dus 46,70). UPC is zo aardig geweest om dat al op te hogen naar 8 en later naar 10. Laatst mocht ik vernemen dat het over een paar maanden gratis verder wordt verhoogd naar 16. En ik praat over echte Mb’s. Los van de wat curieuze wijze van aansluiten en een enkele router die van streek raakt van UPC-servicebeurten heb ik nog nooit klachten gehad. Kan het dus wel aanbevelen.

Bijdrager
    Josh_b

Hmm erg vaag, bij de andere pakketten staat het er wel expliciet bij. Maar bij deze niet.
    Ik ga het over een paar weken toch in de UPC winkel halen, dan vraag ik het meteen daar.

Dit is het enige kleine dat erbij staat:
    *De aanbiedingen gelden voor nieuwe UPC-abonnees en voor bestaande abonnees die hun digitale televisie- en /of internetabonnement upgraden naar een hogere internet snelheid, of een extra product afnemen (en geen product opzeggen of het internetabonnement verlagen). De aanbiedingen zijn geldig t/m 5 mei 2009. Prijswijzigingen voorbehouden. Alle prijzen zijn inclusief btw.

**Onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers binnen Nederland, uitgezonderd betaalde service- en internetnummers.

Bijdrager
    mark-a-mac

Ah, maar om UPC-abonnee te worden zul je toch echt die 16,70 per maand moeten gaan betalen…

Bijdrager
    Josh_b

Ja die betalen we al voor de TV:P maar op hun site stond het als enige niet bij die aanbieding, dus ik dacht dat die 16,70 ook bij de aanbieding hoorde. Maar na hun gebeld hebben bleek dat ze dit vergeten waren te vermelden, en ze zouden het aanpassen zijden ze:)
    Maar ach dan zijn we ongeveer even duur uit als nu, maar dan wel 8x zo snel internet als we hadden. En ik neem aan dat je bij UPC niet apart nog het start tarief moet betalen ? dit was bij Online wel zo.
    Nu betalen we:
    KPN €22
    Online €40
    UPC (tv) €24
    ——————–
    Totaal €86

en UPC is de eerste 3 maanden €61
    daarna €83 en kpn hebben we niet meer nodig

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.