16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    feek

Ervaringen met Plaxo / alternatief .Mac

In mijn zoektocht naar een alternatief voor .mac en een goede synchronisatie mogelijkheid ben ik gestuit op Plaxo. Het synchriniseren tussen meerder mac’s (adresboek en iCal) gaat behoorlijk goed en er bestaat een online-versie. Bovendien is het gratis. In de privacy-info staat dat geen enkele info wordt gebuikt kan worden door derden (tenzij je de gegevens deelt).
    Omdat je gegevens op een externe server staan en omdat de service kostenloos is, ben ik toch wel een beetje benauwd voor mijn gegevens. Ik ben dus benieuwd naar ervaring van de gebruikers hier…..

Verder ben ik wel gecharmeerd over de sync-mogelijkheden van Plaxo. Het werkt goed. Dus het moet mogelijk zijn zoiets ook op een eigen server te hebben draaien, met een vergelijkbare sync software. Deze software heb ik helaas nog niet kunnen vinden (eis is dat de ‘master’ op een (externe) niet mac server staat). Het mag best een (betaalbaar) commercieel pakket zijn. Heeft iemand eventueel een suggestie?

Bijdrager
    Wondermac

Plaxo bevalt mij al jaren goed. (vooral de sync tussen windows en apple; enige probleem blijft het postcode veld bij Apple … zie ook mijn eerdere post ;-))

Nu met de nieuwe beta versie en verbeterde Mac support belooft het voor de komende tijd nog veel meer !

Bijdrager
    bjurn

nou ik ben helemaal geen fan van plaxo, juist het gratis aspect en de ‘belofte’ dat men zorgvuldig met je gegevens ‘contacts’ zal omgaan maakt mij (wellicht onnodig) huiverig.
    Het zelfde heb ik bij meneer google.

Maargoed ondanks ik ook een dot.mac gebruiker ben ben ik toch een groot fan van de addon syncmab in thunderbird. Deze maakt het mogelijk om je contacten ergens op het web te plaatsen (ftp, http, https of een locaal bestand). Zeker gezien ik op verschillende machines werk, windows en mac is dit erg handig.

heb je twee macs binnen 1 netwerk dan kan je altijd nog ‘address-o-sync’ gebruiken.

Bijdrager
    Stadsman

Ik werk al lange tijd met Plaxo en ben er buitengewoon tevreden over. Zeer goede integratie van adresboek en iCal met Outlook. Het probleem met Nederlandse postcodes is al sinds enige tijd opgelost. Eigenlijk niets negatiefs te melden en het is nog gratis ook. Ik heb echter geen ervaring met Plaxo op thunderbird of ander mail/calender progs.

Bijdrager
    KarelWillem

Werkt in de nieuwe versie niet op Safari. Sjammer.

Bijdrager
    Stadsman
    ”KarelWillem”

Werkt in de nieuwe versie niet op Safari. Sjammer.

Ik snap niet wat je bedoelt; het is ontworpen om met iCal en adresboek te werken op de Mac. De web interface werkt bij mij prima op Safari (v 2.0.4).

Bijdrager
    TypeWriter

Ik ben wel tevreden met Plaxo. Je moet het een beetje in de gaten houden, en ik heb niet alle ins en outs al doorgrond.

Bijvoorbeeld:

-Ik sync oa met Exchange / Outlook en dan krijg ik bij de Sync met iCal ineens een melding dat ik een conflict moet oplossen. Kennelijk ontstaan er twee versies van dezelfde afspraak, misschien omdat Exchange of Outlook er toch iets aan verandert. Dat zou nog niet zo erg zijn, maar het gaat hier om afspraken uit 2005!! Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

– Ik dacht: handig, neem in iCal de schoolvakanties over en sync die naar mijn Outlook. Niet dus. Die neemt ie niet mee, omdat het een abonnement is? Misschien ook wel beter zo, anders krijg je straks dat allerlei agenda’s gaan ‘rondzingen’.

En omdat Plaxo natuurlijk gebaseerd is op iCalendar, kun je erop wachten dat er een Open Source variant komt. Dit is gewoon te interessant om te laten liggen. Ik zou het wel mooi vinden, een Open Source kalender server met automatische update.

HE

Bijdrager
    ruudh

Ben een beginnend Plaxo gebruiker.
    Ik loop tegen een dingetje aan die ik niet begrijp mbt verjaardagen. Heb alles ge-synced met Plaxo. Online in Plaxo staat alles goed.
    Als ik dan sync met Ical, dan worden alle verjaardagen met een dag vervroegd. Lijkt een setting probleem, kan m alleen niet vinden.
    Iemand enig idee?

Bijdrager
    Stadsman
    ”ruudh”

Ben een beginnend Plaxo gebruiker.
    Ik loop tegen een dingetje aan die ik niet begrijp mbt verjaardagen. Heb alles ge-synced met Plaxo. Online in Plaxo staat alles goed.
    Als ik dan sync met Ical, dan worden alle verjaardagen met een dag vervroegd. Lijkt een setting probleem, kan m alleen niet vinden.
    Iemand enig idee?

Dit was een probleem met een oudere versie. Upgraden dus (laatste build is v479).

Bijdrager
    ruudh

Helaas, ik gebruik v479 al. Daarmee treed het probleem juist op.
    Andere suggesties?

Bijdrager
    Stadsman

Ik heb dat probleem niet. Maar in mijn ervaring zijn de mensen van Plaxo zeer behulpzaam op hun forum.

Bijdrager
    Jurriaan

Kun je met Plaxo ook agenda’s synchroniseren tussen 2 computers van verschillende gebruikers?
    Dus de agenda van mijn iMac met de agenda op de iBook van mijn echtgenote?

Bijdrager
    CMD-Z

yep dit kan, je moet dan een nieuw end point toevoegen vanuit plaxo (online).
    Kijk anders op http://support.plaxo.com

Ik wil graag mijn contacten manually syncen.

Ik heb dit aangevinkt in system prefs, maar hoe doe ik vervolgens daadwerkelijk de manual sync?

En iemand anders hier op mn werk wil weten hoe je plaxo moet deinstalleren.

Thanks!

Bijdrager
    Stadsman
    ”CMD-Z”

En iemand anders hier op mn werk wil weten hoe je plaxo moet deinstalleren.

Thanks!

Applications/Plaxo/Plaxo Uninstaller

Bijdrager
    CMD-Z

ha vraag 2 was makkelijker op te lossen dan ik dacht….de eerste?

Bijdrager
    Stadsman

Ik begrijp je vraag 2 niet

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.