14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Peppie

Ervaringen met Internet +bellen KPN

Beste Maccers,

Ik zo juist gaan op zoek gegaan naar informatie over Internet+ bellen van KPN op dit forum.
    Ik heb veel aansluit perikelen gelezen en enkele aanvullende vragen.

Maar ik ben op zoek naar gebruikers ervaringen, werkt het een beetje?, is het stabiel?, is de snelheid van de internet verbinding daadwerkelijk de snelheid waarmee men adverteerd?, hoe zien de emailadressen eruit? enz. m.a.w. ben je tevreden over deze dienst van KPN.

Ik ben van plan de standaardversie te nemen met 1,5 GB internet koppeling, omdat ik deze nu ook heb van een andere provider en voor mij voldoende is. Is dit dan een goede keuze ?

Graag ook ervaringen met de experiabox (draadloos en gedraad) met me delen.

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    mars

Ik wilde net de zelfde vraag posten, ik ben erg benieuwd. Het scheelt bij mij ong. €15,- per maand. Ik zit nu bij XS4ALL (Lite) en bevalt eigenlijk prima. Maar ja, toch €180 per jaar…

Bijdrager
    JWB

Ik heb zelf InternetPlusBellen van Planet, maar dat is hetzelfde. Ik heb het nu zo’n klein half jaar en ik ben nog niet onbereikbaar geweest. Perfect. Nadeel is wel dat alle extra’s zoals beeldbellen allen voor XP is. Maar het scheelt enorm in de kosten!

De ExperiaBox had in het begin wat problemen, voor met name ISDN-switchers, maar die problemen zijn nu opgelost.

Maar als je zoekt in dit forum, staat er echt genoeg over….

Bijdrager
    Lutjemac

Hoi peppie,

Ik gebruik ipb comfort van Planet(=KPN) nu bijna 2 maanden en heb nog geen problemen ondervonden. Op de experiabox zit mijn mac mini en de pc van mijn vrouw dit alles gedraad.

mvg LutjeMac

Bijdrager
    tijn22

Ik zou er nog even mee wachten. Er zijn nog te veel problemen met voip. De hoop was dat KPN zijn zaakjes beter voor elkaar zou hebben, in vergelijking met stele2, wanadoo/orange, tiscali en de kabelaars. Maar dat is niet het geval, ook bij KPN regelmatig grote storingen zodat je een dag niet kan bellen. Ik heb het zelf -gelukkig- niet, betaal nog maar netjes mijn tel.abo en xs4all abo. Dan maar wat extra betalen, maar mijn verbinding werkt wel altijd.

Zeker als je Xs4all hebt, ga je een behoorlijke stap terug wat betreft kwaliteit. Ook Xs4all biedt voip, alleen krijg je dan een ander nummer en moet je zelf een ander modem kopen (kan met korting voor bestaande klanten, zie hun site).

Bijdrager
    Mattheus

Ik bel en surf via AtHome. Tot nu toe geen enkel probleem en het klinkt allemaal goed. Én het scheelt ook nog eens aanzienlijk in de kosten!

Bijdrager
    Arwins667G4

Ik heb ook tot nu toe geen enkel probleem ondervonden met de Experiabox via Planet Internet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het via de pc met XP geïnstalleerd heb, ik heb geen ervaring met de installatie via OS X maar kijk eens bij Macmiep voor meer info.
    Zowel gedraad als draadloos heb ik geen problemen ondervonden. Zowel mn Powermac als mn MacBook waren binnen enkele seconden weer online.
    Het scheelt zeker in de kosten, ik heb ook nog eens een stap terug gedaan in de snelheid van 6Mb/s naar 3Mb/s wat weer €20,- per maand scheelt, de volledige snelheid benutte ik toch zelden.
    Wel grappig want ik ben met Planet Comfort begonnen met 512KB/s, de snelheid bleef maar verdubbelen tot 6Mb/s en de meeste mensen kijken niet meer om naar hun abbo. Het loont om te kijken wat je nu werkelijk nodig hebt. Dan maar wat langer wachten met DL :innocent:

Bijdrager
    Emiel

Ik heb ook IPB via Planet Internet. Aansluiting was een makkie en ik heb er nog nooit uitgelegen. Overigens is ipbforum.nl eveneens een prima forum om jezelf van informatie te voorzien over IPB.

Bijdrager
    iKittay

ik heb het nu 4 maanden en 1x een middag algemene storing gehad, verder geen enkel probleem. zowel bellen als internetten, zowel xp als osx, alles prima…
    wat mij betreft een aanrader.

Bijdrager
    Steven1969

Het werkt bij mij ook prima. Snelheid is heel goed en het bereik binnen het huis fantastisch. Het haalt zelfs de 2e etage met een uitstekend signaal. Mijn vorige router haalde niet eens de 1e etage.
    Ik heb nog geen telefoonstoring gehad, maar ik moet zeggen dat ik mijn huistelefoon niet dagelijks gebruik en in noodgeval heb je altijd nog je mobiele telefoon.

Enige probleem dat ik het is dat ik mijn draadloze verbinding met met stereo (via Airport express) verloren ben. Mijn vorige router stond open en kon mijn Imac via de router met mijn Airport express communiceren. Nu geeft mijn Airport Express aan dat hij geen verbinding kan maken. De experiabox is een gesloten netwerk, dus mijn Airport Express kan niet via de Experiabox communiceren. Ik hoop dit nog eens op te lossen (als iemand een oplossing heeft, hoor ik het graag).

Dus ik ben heel tevreden.

Gegroet,
    Steven

Bijdrager
    Peppie

Beste Maccers,

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik zoek ook nog antwoorden op de snelheid van 1,5 mb is deze werkelijk zo en wat is de gemiddelde downloadsnelheid, hoe gaan de email adressen er uitzien (heb je daar enige invloed op) en is webmail beschikbaar.

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

Peppie

Bijdrager
    Emiel

Bij Planet Internet eindigen je mail adressen allemaal op @planet.nl. Je krijgt in totaal 5 mailboxen en per mailbox kun je dan weer 5 email adressen aanmaken. Je bent vrij in de keuze van je mailadres mits deze vrij is.

Bijdrager
    hansenonline

snelheid zegt geen drol, waar je vandaan download maakt het verschil.
    heb zelf de comfort variant van 6mb/768kb en de ene dag gaat dit snel en de andere dag gaat het wat langzamer. het nadeel van planet is dat het niet mac gericht is, veel dingen kan je alleen maar doen als je xp hebt op een computer. voor de rest stabiele verbinding en ik ben volgens mij nog niet uit de lucht geweest telefonisch.

@steven19969: airport express werkt hier na wat geklooi perfect ik heb de airport aan de experia via een ethernetkabel en op de experiabox heb ik de wififunctie uitgezet de airport in bridgemode en dat werkt goed. alleen heb ik moeite om mijn airport extreme er bij te krijgen zodat mijn simpele printer nu werkloos is.

Bijdrager
    machans

inrichten is een makkie
    werkt perfect
    snelheid voldoende ( geen fimsdownloaden)
    VIOP prima voldoende QOS (goed geluid)
    in 6 maanden 3 x ondereikbaar (06 als backup) router warm gereset.
    goed overzichten van je rekeningen via WEB
    kijk de beschikbaarheid van het oude spraaknetwerk is nog lang niet te evenaren maar we hebben haast allemaaal een 06.

bedenk wel dat je een up 256Kbit/sec en down 1500Kbit/sec heb dus wanneer je thuis een servertje wil plaatsen is die up-speed de flessenhals

– puntjes
    bij het aanmaken van email perongeluk 1 teveel aangemaakt (web) die is toen wel doorbelast
    Dat wordt voor de euro weer in de telefoonklimmen want via email ondernemen ze geen actie.
    – automatische incasso verplicht

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.