8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Laminar

Ervaringen met hoortoestellen en iPhone (gevraagd)

Ik heb sinds een paar dagen Amplifon R3MR (MFi) hoorapparaten op proef. Die communiceren via BlueTooth met mijn iPhone X. Telefoon opnemen en beantwoorden, muziek luisteren etc. Dat  werkt allemaal (Hé Siri niet). Maar het geluid is erbarmelijk slecht, echt telefoongeluid, als door een pijpje. Maar het gekke is dat het geluid dat akoestisch binnenkomt (via de ingebouwde microfoontjes dus) wél goed is.

Heeft iemand hier ervaringen mee, of met andere merken? Ik kan ook het merk Phonak uitproberen (hoop ik). Audicien is BeterHoren.

Bijdrager
    A.J. Voorn

Beste Laminar,

Na 3 jaar op beide oren IHO Quix 4 van Audio service gebruikt te hebben. Ben ik 3 weken geleden geswitched naar achter het oor, omdat mijn vrouw te vaak alles moest herhalen. Dit waren kleine praktisch onzichtbare toestellen zonder enige verbinding met bluetooth o.i.d.

Nu heb ik Oticon OPN S1 miniRite. Deze worden direct herkent in mijn iphone 8 en ipad.
    Telefoon en muziek gaan direct via de gehoorapparaten. Ik ben tevreden over de geluidskwaliteit. Bovendien heeft mijn vrouw niets meer hoeven te herhalen.
    Nadeel is dat deze niet vergoed worden door de zorgverzekering. Je kunt het wel fiscaal aftrekken.

Een gezond 2020.

Bijdrager
    Laminar

Correctie: Amplifon is een ‘huismerk’ van BeterHoren. Mijn model is identiek aan de Phonak Audéo Marvel R 50. Zegt BeterHoren.

Sleutelbeheerder
    Night

Wat zegt BeterHoren dan van jouw ‘klacht’?

Bijdrager
    hatolex

Hier hele goede en jarenlange ervaring met Resound hoortoestellen.  Deze zijn speciaal ontwikkeld voor de iPhone. Deze zijn te verkrijgen bij Into Ears, onderdeel van Oogvoororen.

Voordelen o.a. Online aanpasbaar, accu, dus oplaadbaar, gaat ongeveer 30 uur mee. De app werkt uitstekend met veel instel mogelijkheden. De accessoires die je er bij kunt aanschaffen voldoen eveneens uitstekend.

Het lijkt misschien of ik reclame maak, maar ik ben gewoon heel tevreden met deze apparaten.

Zijn echter wel prijzig en vallen buiten het verzekeringspakket. Maar wel geweldige toestellen.

Bijdrager
    Laminar

@Night: morgen heb ik een afspraak met BH over dit probleem.

Bijdrager
    Laminar

@hatolex: Welk type heb je en wat kosten ze? De Amplifons komen op € 3200. De features die je opnoemt kunnen zitten ook op de Amplifons.

Kun je ook telefoonoproepen opnemen/afwijzen met een druk op een knopje van het hoorapparaat?

En kun je muziek afspelen rechtstreeks van de iPhone naar deze Resounds? Hoe is het geluid dan?

Bijdrager
    hatolex

Laminar, ik heb de resound 961, kosten, inclusief oplader voor de accu, ongeveer 3800 euro. Je kunt geen gesprek afwijzen met een druk op een knopje op het hoortoestel. Er is maar 1 schakeling mogelijk op het apparaat en dat is uit- dan wel aanzetten. En het geluid van alle audio van welke bron ook is werkelijk uitstekend. Ik zei tegen mijn vrouw dat ik niet meer het gevoel had doof te zijn, en ik hoor niets zonder de apparaten moet je weten. Een inkomend telefoongesprek wordt automatisch naar het hoortoestel gestuurd, en audio wordt dmv een streaming kastje naar het hoortoestel gestuurd. En audio van IPad en  IPhone wordt ook naar de hoortoestellen gestuurd.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.