10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    steveb

ervaringen met high sierra?

beste omt ers

ik heb hier al vaak artikels of comments gezien over iOS 11.
    – jaarlijkse gewoontes, iPhone batterij heeft weer minder accu autonomie
    – in den beginne: problemen met bepaalde providers om verbinding te houden?
    dus naar jaarlijkse gewoonte wacht ik minstens op iOS x.3

maar over de nieuwe mac os heb ik nog niet veel gelezen.
    wat zijn jullie bevindingen?
    waar twijfelen jullie nog aan?

Bijdrager
    IGBA

Ik merk(te) nauwelijks verschil met Sierra: update verliep prima. Ook die van iOS 11 trouwens.

Geblokkeerd
    Anoniem

Lezen en zoeken is best lastig.

Bijdrager
    iNicky

Filemaker versies 13 en lager werken niet meer met databases die een wachtwoord vereisen en zijn bij open databases zeer instabiel (crashes en vastlopers)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Heb Mac High Sierra op een test harde schijf geĂ¯nstalleerd in mijn Mac Pro. Weiger van APFS te gebruiken op dit moment. Firefox kan geen pdfs lezen, de pagina’s zijn zwart. Mijn scanner Pixma Canon 540 werkt niet meer. Office 2011 heeft geen moeite met eenvoudige tekstbestanden maar wel bij complexe documenten met veel illustraties en MathType formules (dan zijn er vaak crashes). Filemaker heeft ook problemen, zeker de versie 11 die ik heb. Ik vind High Sierra momenteel de moeite niet om up te graden.
    Bij APFS op SSDs zijn er vaak klachten van lange opstarttijden en trage schrijfsnelheden. (zie ook forum Mac Rumors)
    Tot mijn verbazing lijkt Parallels 11 wel nog te werken.
    Voor het grote werk gebruik ik nog steeds Sierra en El Capitan. Eens de kinderziekten van High Sierra opgelost zijn wil ik wel de stap maken.

Bijdrager
    GoeieDag

Non-discussie.

Moderator
    Night

Bijdrager
    Leonard1948

Ook voor mijn Canon scanner/printer Pixma MP550 werkte de EX-3 software niet meer, maar scannen kan ook via Fotolader.
    Office 2011 werkt bij mij niet meer, dus ben ik helemaal over naar Pages, Numbers en Keystone en ik kan documenten heel eenvoudig exporteren naar docx en xlsx en pptx, dus ga ik nooit meer met Microsoft Office werken.
    [ik werk met een iMac 27″ eind 2015]

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Na diverse updates is High Sierra een betrouwbaar systeem geworden. Ik werk er nu mee op mijn Mac Pro’s, wel onder HFS+. Office 2011 werkt ook, het enige dat niet lukt is het afspelen van Powerpointbestanden met muziek. Ik heb gelukkig nog een partitie met Yosemite waar het wel lukt. Mijn Canon printer werkt ook niet voor een systeem hoger dan Yosemite. Ik gebruik een nVidia 980 grafische kaart. De drivers zijn veel stabieler onder High Sierra dan onder Sierra.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.