9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    whaha

Ervaringen met de nuraphone

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van de nuraphone.

Dat is het eerste apparaat dat nura heeft gecrowdfund via Kickstarter. Het is een heel succesvol project – het grootste van Australië.

Afijn, de geluidskwaliteit is goed, maar omdat ze ineens zo’n groot bedrijf zijn geworden is de Customer Support knudde geworden. Ik heb ze weken geleden een e-mail gestuurd. Ik weet dat ze ‘m ontvangen hebben, want ik heb een e-mail terug gehad. Daarin zeiden ze enkel:

Our Customer Experience Experts are experiencing a higher number of enquiries currently, due to shipping to our global pre-orders, and we are taking a little longer than usual to reply. We’ll be back with you very shortly!

Dat was op 16 januari!

Het apparaat gebruik ik nu voornamelijk thuis met mijn iMac. Het heeft alleen nogal wat kinderziektes naar mijn idee. Never buy a first edition…

Het is te groot om zo even mee te nemen, het is me onduidelijk hoe ik het nu precies over mijn oren en in mijn oren moet doen, het lijkt soms vertraging te hebben (ligt dat aan de Bluetooth?).

Al met al kan ik het product nog niet aanraden, ondanks de geluidskwaliteit.

Waar wil ik heen met dit onderwerp? Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die ervaring hebben met ‘First Editions’, kickstarter gadgets of misschien zelfs ook een nuraphone hebben en wat hun ervaringen er mee zijn, want er zijn genoeg goede zaken aan het apparaat. Terugsturen zal helaas niet meer gaan, want de 30 dagen niet goed geld terug garantie is weer eens zo’n eentje van de waardeloze variant. Je mag namelijk het apparaat in kwestie niet gebruikt hebben en de verpakking moet heel zijn…

Ik had gewild dat ik hier heel enthousiast kon zijn over het product, maar dat ben ik niet. Misschien ben ik veeleisend. Dat zou kunnen.

Bijdrager
    Shmoo

Zie ik dat nu goed?

Heb je dan zo’n pieletje in je oor + een kap er overheen?

Dat heeft wel iets kinky niet?

Bijdrager
    whaha

De nuraphone is inderdaad over-ear & in-ear en combineert de voordelen zonder de nadelen. Dat gezegd hebbende, het heeft dan wel weer nadelen dat gewone over-ear en in-ear niet hebben. Opzetten gaat wat minder makkelijk bijvoorbeeld.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Terugsturen zal helaas niet meer gaan, want de 30 dagen niet goed geld terug garantie is weer eens zo’n eentje van de waardeloze variant. Je mag namelijk het apparaat in kwestie niet gebruikt hebben en de verpakking moet heel zijn…

Kom kom, gewoon een Returns Merchandise Authorisation (RMA) number aanvragen en terugsturen.  Je hebt niet voor niets 30 dagen satisfaction guarantee. Tuurlijk moet je hem gebruikt hebben om hem te kunnen beoordelen, en te weten dat hij niet aan je verwachtingen voldoet. Zelf hebben ze het over een  “reasonably unused condition”.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 2 weken geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    mtooster

Klinkt toch wel als een lekkere koptelefoon, met wat innovatieve features en de reviews zijn bijzonder lovend.
    De vertraging zal inderdaad deels wel wat met bluetooth te maken hebben, of heb je er met een kabeltje ook last van?
    Dat ‘ie te groot is om mee te nemen… tja, dat kan ik vanaf de foto’s ook al zien, dus daar heb je je dan gewoon ernstig op verkeken denk ik?

Maar inderdaad, je kunt hem als het goed is gewoon terugsturen. Moet je niet de verpakking met een zaag opengemaakt hebben, of al bij het oud papier gedumpt hebben natuurlijk, maar dan nog moet je een groot deel van je geld alsnog terug krijgen. (ze mogen dan iets inhouden geloof ik)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Iedereen,

BTW, Dit is een Apple forum….

Moderator
    Night

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 4 februari 2018 om 15:28</p>
    BTW, Dit is een Apple forum….

…met een aparte Gadgets categorie, waarin dit soort zaken (met al hun quirks) besproken kunnen worden.

Bijdrager
    whaha

Ik heb de nuraphone nog steeds, dus als mensen vragen hebben, ik gebruik ‘m nog steeds graag.

Alleen aangezien ik vind dat de nuraphone een hele goede hoofdtelefoon is, maar een hele slechte headset, bedacht ik me iets: wat als ik nu een headset koop die een hele slechte hoofdtelefoon is?

Dat was niet zo moeilijk en ik heb nu een steelseries Arctis 3 Bluetooth die ontzettend handig is voor tijdens het gamen (op mijn toekomstige Switch). De verschillen tussen beide apparaten zijn best bijzonder te noemen. de nuraphone is bijna geheel digitaal, terwijl de Arctis nogal analoog is. De Arctis heeft een hele goede zichtbare microfoon en daarmee ben ik ontzettend goed te verstaan terwijl ik de microfoon van de nuraphone niet kan vinden en ik daar als een robot klink. De Arctis heeft gewone knoppen, een knipperend lampje, verschillende poorten. De nuraphone is heel stijlvol… met bijna helemaal niets, 1 ingang en van die verschrikkelijke post-moderne touch knoppen. De nuraphone is absurd groot, zeker met hoes. De Arctis is klein en je kunt de oren vouwen.

Hmmm, misschien moet ik een overzichtje maken. Afijn, ze vullen elkaar goed aan. Leest wel alsof ik de Arctis 3 Bluetooth beter vind. Dat is niet zo, want, zoals gezegd, het verschil in geluidskwaliteit is bizar. Al met al, ik voel me verwend en ben tevreden en gelukkig met mijn nieuwe gadgets.

Bijdrager
    whaha

Veel van de ‘problemen’ die ik had zullen worden opgelost in de volgende firmware update van de nuraphone.

Ik dacht, voor het geval iemand wilde weten hoe goed die ondersteuning nu was.

Ik vraag me nog steeds af welk groot bedrijf nu heeft geïnvesteerd in nura.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.