10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Geblokkeerd
    Alison

Ervaringen met ChronoSync

Iemand recente ervaring met ChronoSync?
    Mijn vader zoekt goede backup software en ik ben ChronoSync nu aan het proberen en ben erg positief. Maar ook wel benieuwd naar het oordeel van anderen.

Positef:
    -je kan back ups op vooraf vastgetelde tijden maar ook n.a.v. gebeurtenissen laten draaien.
    -Mijn vader heeft een Macbook en een Mac en ik kan met ChronoSync vanaf de iMac een back up laten maken die eerst de aangesloten externe harddisk activeert en na de back up weer de-activeert.
    -Vanaf de Macbook kan de back up automatisch beginnen als er een externe harde schijf wordt aangesloten op de Macbook.
    -Ik kan twee mappen (een op de Imac en een op de Macbook) automatisch laten synchroniseren zodra de Macbook verbinding maakt met het netwerk.
    -mijn vader heeft veel data op de iMac (foto’s, films en andere bestanden) Het is mogelijk om allemaal verschillende back ups (naar verschillende externe harddisks) te maken die dan tegelijkertijd worden uitgevoerd.

Negatief: Chronosync kost USD 50.

Ben benieuwd of er anderen zijn die andere negatieve dingen hebben ontdekt aan Chronosync.

Alvast bedankt

Alison

Bijdrager
    abbenhui

Wat minder mogelijkheden maar wel heel interessant (en gratis!) is Free File Sync.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb het nooit geprobeerd maar ik hoor het zo nu en dan wel online voorbij komen in positieve zin.

Er is volgens mij ook een Express versie in de Mac App Store die kost 30,-. Geen idee wat de verschillen zijn.

Bijdrager
    gipsman

Chronosync heeft hier altijd goed gewerkt, naast Time Machine. Ik had het erbij genomen als uitwijkmogelijkheid mocht er wat mis gaan met TM. Heel veel settings, overkill wellicht voor de doorsnee gebruiker zoals ik, maar je kan gewoon de basics instellen. Sync Manager of Agent heb ik nooit gebruikt vanwege slechts 1 mac. Chronosync krijgt geregeld updates, altijd vergezeld van een ‘persoonlijke’ mailing, over het hoe en waarom.
    De backup draait hier 1x per maand, ik weet niet of dit een bootable backup is.
    $50 ja, maar if you pay peanuts, you get monkeys…?

Bijdrager
    Joffry

@alison: wel minder mogelijkheden, maar voor een bootable backup is er niets mis met SuperDuper! of Carbon Copy Cloner.

Bijdrager
    feek

Ik ben zeer te spreken over Chronosync. Ik gebruik deze App al jaren om enerzijds op mijn diverse Macs mijn map met projecten te synchroniseren. Dit werkt bi-directioneel. Dat wil zeggen dat als ik op mijn Macbook iets wijzig (en nog niet heb gesynct) en ook wat op mijn iMac een andere file wijzig, zullen beide documenten op beide Mac worden aangepast. Anderzijds voor het dagelijks backuppen van mijn documenten op diverse externe schijven.

Je kan per volume diverse “rules” aanmaken, bijvoorbeeld het uitsluiten van bepaalde directories, bestand typen enz enz. Bovendien kan je je syncs ook nog op bepaalde tijden laten plaatsvinden of inderdaad als een volume mount.

De sync is zeer snel (ook als er heel veel mappen bekeken moeten worden op wijzigingen). Bij mogelijke conflicten (bij bi-directionele sync) wordt gevraagd wat je wilt doen. Ook worden oudere versies van bestanden bewaard (in te stellen hoeveel en hoe lang).

Tenslotte is de support echt heel goed en snel. De $ 50,= meer dan waard, bovendien is het een life-time licentie, dus je hoeft nooit te betalen voor een update!

Bijdrager
    feek

Tegelijkertijd meerdere “scheduled syncs” uitvoeren is geen enkel probleem.

Als ik bv mijn externe schijven aansluit voor mijn dagelijkse backup, start de sync van elke schijf automatisch en tegelijkertijd op…. en ondertussen kan er ook nog een andere sync lopen (bv iMac <=> Macbook).

Bijdrager
    GoeieDag

Ben ik nou debiel als ik denk: waarom 50 ballen betalen terwijl de beste backup software gratis op elke Mac staat (TM)?

Bijdrager
    feek

@goeiedag, kan ik bi-directioneel syncen tussen twee Mac met TM: nee

Bijdrager
    pruus

Dan wil ik nog een pakket op tafel gooien:Get Backup. Ik heb de andere pakketten wel eens geprobeerd, maar deze is gemakkelijk, en een volhouder. Je kunt incrementeel backuppen, eventueel bootable en is betaalbaar. Pas weer vernieuwd.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.