11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Hetz

Ervaringen met Autocad op Mac met VPC

Dag iedereen,

Zijn er mensen die Autocad 2005 of 2006 gebruiken op een Apple computer met een vorm van virtual PC programma? Autocad draait namelijk officieel alleen op Windhoos. Met name ben ik benieuwd of er mensen zijn die dit programma gebruiken op een G4 powerbook of op een Macbook Pro en wat hun ervaringen zijn qua snelheid, stabiliteit en compatibiliteit in een Windhoos omgeving.
    Ik hoop dat er mensen zijn die mij iets kunnen vertellen.

Bijdrager

Ik heb hier geen ervaring mee, maar het lijkt me dat het niet een ideale situatie op, je draait dus de volgende ‘lagen’ mac os x > virtual pc/paralel> windows xp> autocad.

Maar zoals ik al zei: ik heb er geen ervaring mee.

Bijdrager
    Elstar

Zoals [email protected] al zegt, heb je nogal wat meedraaien op de achtergrond als je Autocad in VPC draait.

”Hetz”

of op een Macbook Pro

Zou je dan niet beter gewoon Boot Camp/winXP kunnen draaien?

Bijdrager
    Remon

Ik heb geen ervaring met autocad maar wel met virtual pc.
    Ik kan het je ten strengste afraden. Msn werkt al niet eens
    onder virtual pc dus laat staan autocad.

Ik snap niet dat het uberhaupt bestaat misschien dat msn
    een beetje werkt op een dual g5 ofzo maar op een imac G5
    niet, terwijl het niet geheel de lichtste proceccor is.
    Voor de prijs van virtual pc kan je beter een delletje kopen
    en daarop werken met autocad. Er zijn al meerdere draadjes
    over dit onderwerp lees die nog maar eens door virtual pc staat
    niet bepaald hoog aangeschreven als je het mij vraagt.

Bijdrager
    Hetz

Bedankt voor de reacties. Ik weet niet welke PC emulators etc er op de markt zijn en maar het gaat me er eigenlijk meer om of er mensen zijn die Autocad op een PB of Macbook Pro draaien (ongeacht hoe ze dat doen) Ik dacht eigenlijk dat VPC meer een algemene term was voor programma’s die Windhoos nabootsen…