11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Hetz

Ervaringen met Autocad op Mac met VPC

Dag iedereen,

Zijn er mensen die Autocad 2005 of 2006 gebruiken op een Apple computer met een vorm van virtual PC programma? Autocad draait namelijk officieel alleen op Windhoos. Met name ben ik benieuwd of er mensen zijn die dit programma gebruiken op een G4 powerbook of op een Macbook Pro en wat hun ervaringen zijn qua snelheid, stabiliteit en compatibiliteit in een Windhoos omgeving.
    Ik hoop dat er mensen zijn die mij iets kunnen vertellen.

Bijdrager

Ik heb hier geen ervaring mee, maar het lijkt me dat het niet een ideale situatie op, je draait dus de volgende ‘lagen’ mac os x > virtual pc/paralel> windows xp> autocad.

Maar zoals ik al zei: ik heb er geen ervaring mee.

Bijdrager
    Elstar

Zoals [email protected] al zegt, heb je nogal wat meedraaien op de achtergrond als je Autocad in VPC draait.

”Hetz”

of op een Macbook Pro

Zou je dan niet beter gewoon Boot Camp/winXP kunnen draaien?

Bijdrager
    Remon

Ik heb geen ervaring met autocad maar wel met virtual pc.
    Ik kan het je ten strengste afraden. Msn werkt al niet eens
    onder virtual pc dus laat staan autocad.

Ik snap niet dat het uberhaupt bestaat misschien dat msn
    een beetje werkt op een dual g5 ofzo maar op een imac G5
    niet, terwijl het niet geheel de lichtste proceccor is.
    Voor de prijs van virtual pc kan je beter een delletje kopen
    en daarop werken met autocad. Er zijn al meerdere draadjes
    over dit onderwerp lees die nog maar eens door virtual pc staat
    niet bepaald hoog aangeschreven als je het mij vraagt.

Bijdrager
    Hetz

Bedankt voor de reacties. Ik weet niet welke PC emulators etc er op de markt zijn en maar het gaat me er eigenlijk meer om of er mensen zijn die Autocad op een PB of Macbook Pro draaien (ongeacht hoe ze dat doen) Ik dacht eigenlijk dat VPC meer een algemene term was voor programma’s die Windhoos nabootsen…
    Ik zou dus erg graag eens horen of er mensen zijn die ervaring hebben met Autocad op een Mac en welke PC emulator of analoog programma zij hiervoor gebruiken. Zijn er uberhaupt tevreden mensen met Autocad en appletjes?

Bijdrager
    MacBeer

Het is sinds kort mogelijk om Windows XP te installeren op een Intel Mac. Daarvoor heb je alleen het (nu nog gratis) programma Boot Camp nodig dat je op de site van Apple kan downloaden.
    Het is géén emulatie van Windows XP maar gewoon een ‘native’ installatie. Dus dat wil zeggen dat Windows XP op volle snelheid draait en dus ook dat Autocad op volle snelheid draait.

Autocad draaien onder emulatie in VPC valt absoluut af te raden, ook op een snelle G5 Mac. Je krijgt gewoon niet de snelheid welke nodig is om behoorlijk met Autocad te werken.

Bijdrager
    ROCKSTAR

Ik heb wel ervaring met het draaien van AutoCAD via VPC (en laatste PowerbookG4)
    het is niet echt aan te raden,
    al je handelingen en bewerkingen gaan tergend traag
    (zelfs je muis bewegen in autocad)
    zodat je het al snel opgeeft om er mee te werken

autocad moet vloeiend en snel gaan zodat je lekker precies én snel kan werken
    nou, dat is niet het geval

afrader

binnenkort een nieuwe intel

dan lekker hopen op een lekker snelle parallel

mmmmm :inlove:

Bijdrager
    Remon

Er zijn nog wel meer andere programma’s om
    windows virtueel op je mac te laten draaien maar
    dat zullen ook geen oplossingen zijn voor jou.
    Het enige is dus boothcamp maar daar heb je
    wel een intel mac voor nodig.

Bijdrager
    Hetz

Ik denk na het lezen van jullie adviezen en andere forums ik het beste af ben met een programma als Bootcamp op de nieuwe MacBook Pro series. Jammer alleen dat je dan elke keer moet restarten als wilt switchen tussen mac en windhoos applicaties. Het is wel veel sneller dan VPC. 8)

Bijdrager
    Remon

Het is nog een beta he.
    In de nieuwe leopard komt het erin te zitten waarschijnlijk wacht
    apple tot het laatst met het laten zien van de overgangen etc.

Zelfde met dashboard eerst was het gewoon zo’n venster met namen
    en toen het uitkwam zat er een dock in wat nu is veel mooier etc.
    Misschien dat het wisselen tussen programma hetzelfde word als
    fast user switching nu is zou erg vet zijn. Boom osx, boom windows vista.

Bijdrager
    ROCKSTAR
    ”Hetz”

Ik denk na het lezen van jullie adviezen en andere forums ik het beste af ben met een programma als Bootcamp op de nieuwe MacBook Pro series. Jammer alleen dat je dan elke keer moet restarten als wilt switchen tussen mac en windhoos applicaties. Het is wel veel sneller dan VPC. 8)

”ROCKSTAR!”

dan lekker hopen op een lekker snelle parallel

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.