16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    iVee

ervaringen met Airport express

van de week airport express ontvangen. met de CD installeer je een airport express asistent en airtunes dwz iTunes krijgt er onderaan een keuze knopje bij voor afspelen op de computer of via air port express.
    airport express het stop kontakt in en kijken wat tie doet. het ledje op de voorkant blijft bij mij oranje knipperen ….. wat volgend het boekje toch groen had moeten worden ….nu zou er geen internet verbinding zijn ..(die er ook niet aan zit ) of ” out of range” ..(wat ook niet het gavl is, dwz alles staat in 1 kamer ..)
    Via de airport assitent de express vertelt dat hij aan een reeds aanwezig netwerk moet koppelen.
    Er staat reeds een airport (1e generatie hier). Die zag de assistent ook wel en vroeg dus om een pasword ingave ….echter zonder een plaats waar dat in te geven ..?? na wat ” gefrommel” kwam ik toch verder in de assistent en kon het “succesfull” afsluiten…
    De iMac zag nu 2 netwerken, mijn oude en de airport express. Bij keuze van het airport express netwerk kon ik inderdaad een printer aansturen (Canon) en kon ik ook via iTunes een powered boxen setje muziek spelen ! daar was het mij feitelijk om te doen. (de iMac heeft een gewone airport card)
    Een test met een laser printer later (HP) ging minder goed, ze vonden elkaar wel maar van 1 pagina text maakt de printer 15 pagina’ s zonder text ….!???
    Ik zou er ook 1 netwerk van willen maken want is het of internet of iTunes via de sterio toren…

iemand nog advies of aanvullende ervaringen??

Bijdrager
    Ducboy59

Advies: ga eerst even rustig zitten, diep adem halen en probeer een heldere formulering te vinden voor je probleem.
    Overigens, zo te lezen voldoet de Express aan je verwachtingen.

Bijdrager
    Uxmal
    ”iVee”

Ik zou er ook 1 netwerk van willen maken want is het of internet of iTunes via de sterio toren…

iemand nog advies of aanvullende ervaringen??

Dat HP probleem weet ik geen oplossing voor (misschien bij selecteer printer). Maar je kan toch gewoon de muziek streamen via itunes en tegelijk internetten? Althans dat kan gewoon omdat je op je bestaande netwerk zit.

Bijdrager
    Georgios

Bij mij werk ook niet alles soepel!!!
    Ik krijg hrt toch niet voor elkar om muziek via mijn stereo te luisteren !!1

ik heb alles goed geinstaleerd maar “the pop-up menu” onderaan in iTunes is niet te zien (en JA share muziek stat aan):evil: :evil: :evil:

Bijdrager
    macpro
    ”iVee”

airport express het stop kontakt in en kijken wat tie doet. het ledje op de voorkant blijft bij mij oranje knipperen ….. wat volgend het boekje toch groen had moeten worden ….nu zou er geen internet verbinding zijn ..(die er ook niet aan zit ) of ” out of range” ..(wat ook niet het gavl is, dwz alles staat in 1 kamer ..)
    Via de airport assitent de express vertelt dat hij aan een reeds aanwezig netwerk moet koppelen.
    Er staat reeds een airport (1e generatie hier). Die zag de assistent ook wel en vroeg dus om een pasword ingave ….echter zonder een plaats waar dat in te geven ..?? na wat ” gefrommel” kwam ik toch verder in de assistent en kon het “succesfull” afsluiten…
    De iMac zag nu 2 netwerken, mijn oude en de airport express.

Uit dit hele verhaal haal ik 2 belangrijke punten:

1. De Airport Express heb je gewoon in het stopcontact gestopt en NIET met een ethernet kabel op het bestaande netwerk aangesloten.
    2. Je hebt een grijs Airport Base Station.

In dat geval zal het niet lukken om er 1 netwerk van te maken. Je hebt daarvoor een Airport Extreme Base Station nodig, zodat je gebruik kunt maken van WDS.
    In jouw geval zul je dus een ethernet kabel moet aansluiten tussen de Aiport Express en de rest van het bedraadde netwerk.

Bijdrager
    araminta

De mijne is sinds vandaag ook in bedrijf. Uiteraard ook eerst aansluiten zonder zelfs maar de CD te inserteren… Tja, dat werkt natuurlijk niet.

Daarna maar eens de CD eringefrommeld en wat software geïnstalleerd. Ik ging ook voor het koppelen aan mijn bestaande netwerk, maar dat lukte niet om vage redenen. Dus twee netwerken. Niet tegelijk internet en muziek. Ergens in de settings maar alsnog één netwerk van gemaakt, hetgeen meteen lukte. Nu heb ik tegelijk draadloos internet en muziek.

MAAR. De verbinding is kennelijk uitermate instabiel, aangezien het mij nog maar één keer is gelukt om een nummer van 2m36 zonder hapering te luisteren… Ik ga maar eens neuzen in de discussiegroepen van Apple. Ironisch genoeg is dat nummer ‘Danke Schoen – Wayne Newton’.

Bijdrager
    araminta
    ”macpro”

2. Je hebt een grijs Airport Base Station.

In dat geval zal het niet lukken om er 1 netwerk van te maken. Je hebt daarvoor een Airport Extreme Base Station nodig, zodat je gebruik kunt maken van WDS.

Foei bangmankert. Dat kan zonder enig probleem. WDS is inderdaad niet mogelijk, maar client mode wel (dan is het geen access point meer, maar een bestemming voor lawaai en printjobs).

Quote van Apple FAQ:
    Client mode’s advantage is that you can join the networks of non-Apple access points and earlier AirPort base stations (“Dual Ethernet” and “Graphite” models).

Bijdrager
    macpro
    ”araminta”

Foei bangmankert. Dat kan zonder enig probleem. WDS is inderdaad niet mogelijk, maar client mode wel (dan is het geen access point meer, maar een bestemming voor lawaai en printjobs).

Quote van Apple FAQ:
    Client mode’s advantage is that you can join the networks of non-Apple access points and earlier AirPort base stations (“Dual Ethernet” and “Graphite” models).

Tja, ik heb nog geen Airport Express, maar hoop eind van de maand een te scoren op de Klokhuis beurs.

En het verhaal laat aan duidelijkheid toch wel het een en ander te wensen over.
    Logisch dat er dan andere conclusies worden getrokken.

Bijdrager
    araminta
    ”macpro”

Tja, ik heb nog geen Airport Express, maar hoop eind van de maand een te scoren op de Klokhuis beurs.

Don’t. Ik heb om de haverklap drop outs. Zie ook hier voor meer pret hierover. Ik ben terug naar de 11b standaard, hetgeen een redelijke verbetering is, maar na een minuutje of 20 is het weer gezeik. Kortom, het apparaat is niet robuust genoeg. Ga voor een squeezebox zou ik zeggen, heb je ook nog een afstandsbediening die kleiner is dan een iBook…

Bijdrager
    Uxmal

Bij mij werkt de airport extreem zowel als de express perfect. Je moet wel even snappen hoe je ze goed instelt. :lol:

Bijdrager
    WildCard

ik wil er ook 1 gaan halen maar ja van al die problemen wordt je niet echt:D maar ja ik zie het wel als LJS ze binnen heeft :?

Bijdrager
    WildCard
    ”Uxmal”

Bij mij werkt de airport extreem zowel als de express perfect. Je moet wel even snappen hoe je ze goed instelt. :lol:

en dat is volgens my bij veel mensen het probleem;)

Bijdrager
    macpro
    ”araminta”
    ”macpro”

Don’t. Ik heb om de haverklap drop outs. Zie ook hier voor meer pret hierover. Ik ben terug naar de 11b standaard, hetgeen een redelijke verbetering is, maar na een minuutje of 20 is het weer gezeik. Kortom, het apparaat is niet robuust genoeg. Ga voor een squeezebox zou ik zeggen, heb je ook nog een afstandsbediening die kleiner is dan een iBook…

Ik heb al een SLIMP3, maar de Express is bedoeld voor boven. Daar heb ik slecht signaal en ik heb er nog een print server nodig. Dus ik ga die gok wel nemen.

Bijdrager
    araminta
    ”Uxmal”

Je bedoelt het vast goed, maar van je opmerking ontgaat me het nut enigszins.

Het instellen is een eitje, maar er zijn gebruikers die problemen hebben met wegvallen van muziek. En daar hebben tot op heden de instellingen nog weinig aan kunnen verbeteren. Ik zou zeggen: laat even weten wat precies de instellingen van je AB en AX zijn…

@pro: dan moet je het zeker wagen. Daar hoor je geen slechte berichten over.

Bijdrager
    Uxmal

Ik heb er helemaal geen problemen mee, maar mijn powerbook is even ergens anders dus kan de instellingen niet nakijken. Bij mij werkt het uren. Hier is misschien nog een tip (nr 2):

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.6897f3e7

Bijdrager
    araminta

Of hier. :innocent:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.