30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:

Bijdrager
    kenmasters

Ervaringen messenger 3.5

Ik heb gisteren meteen maar ff de nieuwe messenger gedownload en ik moet zeggen dat het eindelijk fatsoenlijk lijkt te werken. 3.0 was bij mij vet onstabiel en vooral errug sloom. 3.5 fixt dat wel, maar verder heb ik weinig nieuws gemerkt. Iemand nog dingen gezien die ik gemist heb?

Bijdrager
    sabine

je kan groepen aan maken waar je je contacts in kan onderverdelen (contact>group) en daar kan je dan ook weer allerlei dingen meedoen

en volgens mij hebben ze ook het opslaan en archiveren van je conversations aangepast maar dat weet ik niet helemaal zeker(zie voorkeuren)

Bijdrager
    TheBT

Ja je kan nu je conversaties automatisch laten bewaren! Wel erg handig vind ik, vroeger deed ik altijd een copy-paste in een tekstdocument maar nu hoeft dit dus ook niet meer.

Ja en voor de rest is er niet zo veel veranderd, je contacten in groepen onderverdelen kon ook al in de oude versie hoor!

Hopelijk gaat nu de file transfer werken, vroeger werkte die wel voor het ontvangen maar niet voor het zelf versturen. Ik denk dat dit wel een probleem kon zijn omdat je geen http proxy’s kon instellen. Maar nu kan dit ook (dus ook nieuw). :D

Bijdrager
    sabine

je kon bij de vorige versie ook al je “gesprekken” bewaren hoor, zonder copy-paste. Gewoon met :apple: -S

en dan kon je ze opslaan

:P

Bijdrager
    pepe

Oh, misschien ga ik dan wel 3.0 gebruiken :D

Bijdrager
    sabine

dat heet nou downgraden……

Bijdrager
    mr.greenish

Ja ik vind hem wel goed:) Ik ben voral blij met de nu werkende file transfer. Die werkde eerst niet bij mij, ken ook andere mensen waar bij die niet werkde. Convesaties bewaren vind ik ook wel fijn. En ja zie wel wat smoother uit. Oh en ja stabieler dat zeker!

:mrgreen:

Bijdrager
    MacAttack

heb het eventjes getest maar al direct de UI vervloekt. MSN 3.5 geeft nog meer windows rotzooi dan daarvoor aan je scherm. Waar je vroeger te pas en te onpas werd gewaarschuwd als er nieuwe mail is of iemand binnenkomt komt er nu nog zo’n vervelende pop up bij. Die je laat weten wat iemand typt.

Wat ik vroeger al haatte aan MSN is nu nog erger, MSN is te nadrukkelijk aanwezig. Waar iChat je op een discrete manier laat weten dat je een privebericht hebt zal MSN net niet een sirene laten loeien om je eerst te laten weten dat ‘domblondje’ is toegekomen, MSN zal ook nog eens een pop up (in een hoogstandje van Microsofts anti-design) laten verschijnen met de boodschap die ‘domblondje’ voor je klaar heeft. Je wordt tevens ook ingelicht van het feit dat er weer bakken sdpam in je mailbox zit en zo verder.

Ok je kan die dingen allemaal wel ergens afzetten waarschijnlijk, maar het is gewoon niet wat ik van programma’s op een mac verwacht. Geen geschreeuw om aandacht op mijn scherm aub.

Bijdrager
    mr.greenish

ik ergerde me daar ook aan maar nu kan je dat gewoon uitzeten in de voorkuren en als je ze aan hebt staan dan kan je ze nu ook gewoon weg kliken wat vroeger niet kon. + je kan instelen dat de msn icon maar 1 keer springt.

Bijdrager
    Jan-Willem

ik schakelde na 2 minuten weer terug naar Proteus 8)

Bijdrager
    pepe

Hij wil bij mij geeneens inloggen….

Terug in 3.0 werkt alles weer prima

Bijdrager
    Elger

inloggen is trager
    wanneer ingelogd is dat komt wel meteen een lijst met contacts
    timestamps bij berichten
    de titelbalk knippert bij het ontvangen van nieuwe berichten als het venster niet actief is… dat is: [size=24:a02bf46beb]FUCKING IRITANT!!!!!!!!!![/size:a02bf46beb]
    daarnaast is een voordeel dat alle berichten worden opgeslagen

nog een note:
    onderaan staat nu ineens een balk met microsoft messenger heel groot… bij 3.0 uit de microsoft office versie zit die balk er niet. Mocht je je eraan storen haal de MSN messenger uit het office pakket en download het NIET!!!!!

Bijdrager
    mr.greenish

nog een note:
    onderaan staat nu ineens een balk met microsoft messenger heel groot… bij 3.0 uit de microsoft office versie zit die balk er niet. Mocht je je eraan storen haal de MSN messenger uit het office pakket en download het NIET!!!!!

Ehhh als je goed kijkt staat bij het menu view optie promotional pane als je die weg klikt dan is een balk met microsoft messenger heel groot opeens weg.:P

Bijdrager
    Igor

beetje gevloek om NIKS!!!!:D;)

Ik vind hem een stuk beter geworden! Stabieler, ziet er verzorgder uit en veel meer functies!

Je kunt nu bijna heel het programma naar je wensen instellen! Eerst kon dat helemaal niet! Dus niet zo zeuren en kijk eens wat meer rond in het programma VOORDAT je het gelijk afzeikt! Dank u…

oh ja… Microsoft sucks natuurlijk wel;)

Bijdrager
    PeterH

:evil: :evil: :evil:
    Hier snap ik nu niks van :wink: . Nu is er zo’n perfect chat programmaatje dat iChat heet en nu gaat iedereen weer dat MSN proberen :cry: .
    En de reden dat iedereen in de kennissenkring het gebruikt is onzin.
    De tijd is gekomen dat men zich nu maar eens een keer aan moet passen aan ons :lol:. Dus laat al je vrienden maar allemaal naar AIM gaan :lol:.
    :evil: :wink: :wink:

Bijdrager
    iAgree

Veel succes daarmee Peter, da’s dus echt geen reeele optie, dat doet niemand, zij hebben namelijk geen iChat , en op een pc aim gebruiken ziet er echt lang zo goed niet uit als MSN , dus ……..

Bijdrager
    PeterH
    ”djdata”

Veel succes daarmee Peter, da’s dus echt geen reeele optie, dat doet niemand, zij hebben namelijk geen iChat , en op een pc aim gebruiken ziet er echt lang zo goed niet uit als MSN , dus ……..

:cry: :lol: dus we blijven Bill maar blindelings volgen :lol: :cry:

:evil: :evil:

Bijdrager
    MacAttack

Ik gebruik msn mischien 10 min per maand voor de rest is het iChat. Ik heb iedereen die ik ken gedwongen om op AIM over te schakelen of trillian te installeren. Degene die niet zijn geswitcht zijn geen vrienden meer :x

Drastish grote kuis houden in je vriendenkring kan nooit geen kwaad. Resultaat : een bomvolle iChat buddy lijst.

Wat ook wel werkt om windonezen te doen switchen is zeggen dat MSN zeer onveilig is. Het is zo dat er zeer veel virussen worden geschreven voor messengers, natuurlijk vermeld ik er niet bij dat die ook voor AIM worden geschreven :wink:

Bijdrager
    iAgree

Ik dwing niemand iets te doen dat ze niet willen , en zo een grote ramp vind ik msn niet, ik draai ze gewoon naast elkaar, ook al zou ik liever zien dat iChat ook m’n messenger kontakten zou kunnen aanspreken,maar ja. Verder draai ik OSX dus ik heb niet het gevoel dat ik billgates aan het volgen ben , maar met msn wel m’n vrienden :)

Bijdrager
    Jan-Willem

daarom gebruik ik ook proteus

Bijdrager
    Elger
    ”mr.greenish”

Ehhh als je goed kijkt staat bij het menu view optie promotional pane als je die weg klikt dan is een balk met microsoft messenger heel groot opeens weg.:P

MrGreenish wordt nu heilig verklaard!:)

”Igor”

beetje gevloek om NIKS!!!!:D;)

Ik vind hem een stuk beter geworden! Stabieler, ziet er verzorgder uit en veel meer functies!

Je kunt nu bijna heel het programma naar je wensen instellen! Eerst kon dat helemaal niet! Dus niet zo zeuren en kijk eens wat meer rond in het programma VOORDAT je het gelijk afzeikt! Dank u…

oh ja… Microsoft sucks natuurlijk wel;)

Jah, ik draai het en vind het niet dat het echt spraakmakend beter is geworden, ookal post ik hier berichten..

Het is ook zo dat ik liever alle apps van elkaar gescheiden houd, zodat ik op ichat (waar hele andere, niet-breezer-achtige, mensen opzitten) gescheiden hou van de rest.;)

Bijdrager
    SvS

Het is mij niet echt opgevallen wat allemaal nieuw is, een extra mogelijkheid bij de Dock en beetje aangepaste design. De WIN versie van MSN is veel en veel verder. (op design na natuurlijk) Ik had gehoopt dat versie 3.5 weer bij dat niveau zou komen. Ik vind dus 3.5 geen terechte versienummer, maar 3.1 of zo. Dus het valt een beetje tegen op basis van mijn hoop.

Bijdrager
    Andre

Groepen in MSN kon ook in versie 3.0…
    3.5 zie ik geen veranderingen dan geluidjes en wat grafisch!!

Waarom je je conversatie (slap gelul) wilt bewaren is mij een raadsel? Kan iemand dat uitleggen?

iChat rules by mij… Maar heb nog vage windows vrienden die ik af en toe spreek via msn. :)
    Wachten is op iChat dat jabber, etc. ondersteund!!! :lol:

Bijdrager
    michelvdb

Je kan ook kiezen om Mac Messenger te installeren.

Bijdrager
    dennis

Al mijn vrienden hebben Messenger + geinstaleerd, daarmee kan je je naam van kleur voorzien en nog veel meer geinige dingen, als MSN 3.5 dat ook kon dan hadden ze MSN inderdaad 3.5 mogen noemen!
    Wat wel geinig is, is dat als je jezelf op bijvoorbeeld (busy) zet dat het icoontje in de dock dan ook veranderd (al vaker gezien bij andere programma’s maar toch leuk)
    Verder ook nog wel makkelijk dat je meteen je naam kan veranderen via het MSN venster zelf, maar daarmee verdient het de 3.5 status nog niet helemaal. Vooral niet omdat MSN nu 3 X zo traag is bij het opstarten :(

Dennis

Bijdrager
    dennis

Waarom je je conversatie (slap gelul) wilt bewaren is mij een raadsel? Kan iemand dat uitleggen?

Met die converstion history kan je nu de geheime gesprekken van je zusje volgen :D

Je moet dan kijken in (Thuismap) > Documents > Microsoft User Data > MSN Messenger History

Open het gewenste slappe lul praatje met Teksteditor (Via info > open met…)

Nu kan je alle relaties zo op de voet volgen :lol: :innocent:

Zeg niet dat je dit van mij hebt he :wink:

Dennis

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”dennis”

Met die converstion history kan je nu de geheime gesprekken van je zusje volgen :D

Je moet dan kijken in (Thuismap) > Documents > Microsoft User Data > MSN Messenger History

Open het gewenste slappe lul praatje met Teksteditor (Via info > open met…)

Nu kan je alle relaties zo op de voet volgen :lol: :innocent:

Zeg niet dat je dit van mij hebt he :wink:

Dennis

LOL, altijd handig om “King of the Mac’s” in je omgeving te zijn :D

Bijdrager
    iAgree

Voor mijn gevoel start ie idd langzamer op maar daarna werkt/voelt ie wel stabieler aan en heb ik het ide dat ie gewoon sneller is met teksten heen en weer gooien, minder vertraging zeg maar.
    Nu ff afwachten of ie nu wel online blijft als ik veel app’s tegelijk open heb .

Maar verder 3.5 nou nee, ik vind er veel te weinig in veranderd.

Bijdrager
    Leo

Hij is niet meer met zoveel vertraging maar hij valt wel redelijk veel uit bij mij.:|

Bijdrager
    Jan-Willem

check ff het icontje als het proggie open is en verglijk het met het als ie gestopt is. Nooit gedacht dat micro$oft nog oog had voor zo’n detail.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.