30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:

Bijdrager
    WoutVanH

Ervaringen MacBook pro 2018 15”

Ik zou een MacBook 2018 15” kunnen aanschaffen met nog fabrieksgarantie. Het gaat om het model met 2,2ghz i7

Heeft iemand ervaringen met deze MacBook en eventuele problemen?

Dank bij voorbaat!

Bijdrager
    McPim

Ja hoor, prima ervaringen met de 2,7 Ghz i7 2018 13” versie. Geweldig apparaat, geen problemen. Laat je niet gek maken door de (media gehypte) ‘issues’ die er zijn, dat is van alle tijden en de meerderheid van de gebruikers heeft die niet.

Bijdrager
    TheBigZ

Helemaal eens met McPim.

Zie verder wat ik al in jouw eerdere topic gemeld heb. Misschien handig om gewoon daar verder te gaan?

Aankoop MacBook Pro

Bijdrager
    WoutVanH

Oké, Ik moet mij dus geen zorgen maken over overhittingsproblemen, flexcable problemen of dat de toetsenborden heel slecht zijn.?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@mcpim,

Moet je wel geluk hebben bij die meerderheid te horen…

Toetsenbord!

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

‘Iedere MacBook vanaf 2020 met compleet nieuw toetsenbord’

Waarom zouden ze dat doen? Daar is volgens mij toch een reden voor.

Nu moet ik wel toegeven dat ik geen vlindertoetsenbord heb, ik spreek dus niet uit ervaring.

Maar:

https://www.macrumors.com/guide/butterfly-keyboard-issues/

Zelf eet ik echter nooit voor mijn computer, misschien doen een aantal gebruikers van die MacBook Pro’s dat wel en kregen ze problemen dat kruimels of stof tussen de toetsen belandden.

Bijdrager
    McPim

WoutVanH op 26 augustus 2019 om 09:14
    Oké, Ik moet mij dus geen zorgen maken over overhittingsproblemen, flexcable problemen of dat de toetsenborden heel slecht zijn.?

Nee, moet je niet doen 😉. ‘Oververhittingsproblemen’? Dat was een ‘issue’ met de i9 processor en is later gefixt. ‘Flexcable problemen’? Dat zegt me niets bij de recente modellen. En tsja, de ‘hele slechte toetsenborden’.. Ik denk dat de media-hype hierover groter is dan het daadwerkelijke probleem maar helaas hebben we geen harde cijfers. Zie in dit draadje bij de buren de reacties van ‘GeorgeM’ en ‘Robert’, een iets verhoogde repair-rate bij de 2016/2017 modellen, geen grote aantallen. Het 2018 model is aangepast en heeft er al minder last van, het 2019 model is weer licht aangepast. Bovendien is er een reparatie-programma én heb je kans dat de perslucht methode een eventueel kruimeltje verwijdert. Lees ook de quote van ‘boiing’ (die ken ik toevallig):

Mijn studerende zoon mishandelt al vier jaar lang een MacBook 12 inch uit 2015. Hij eet erboven, slaapt ermee, en als ie thuis komt maak ik z’n scherm schoon omdat er bijna niet meer doorheen te kijken valt. Het toetsenbord werkt nog steeds perfect.

..dat gaat dus over het eerste model butterfly keyboard, zonder de aanpassingen. Maak je niet druk zou ik zeggen en geniet vooral van zo’n mooie machine.

Bijdrager
    Maarten2015

https://www.macfreak.nl/nieuwsberichten/ifixit-haalt-toetsenbord-macbook-pro-2018-uit-elkaar/msg404699/#quickreply

Wellicht dat dit bericht je (ook) wat zegt. Het is lastig, dat begrijp ik.

Bijdrager
    McPim

Ja hoor, ik kom daar wel eens. Dat klopt toch met wat ik zei, de 2018 versie van het toetsenbord is verbeterd en heeft er minder last van?

Bijdrager
    Maarten2015

Mijn berichtje was naar de TS.

Hoop dat hij het artikel zelf leest. Ik ga geen conclusie trekken voor hem.

Ik zou er zelf niet aan beginnen wetende dat er reparatieprogramma loopt én er in 2020 nieuwe toetsenborden komen, blijkbaar is het dus nog steeds niet optimaal.  Niet in 2018 en ook niet in 2019. Mij lijkt dit ook niet goed voor de waarde. Er is zat te koop, en vaak lang.

Ik trek me nu terug uit deze discussie. TS heeft mijns inziens genoeg info. En bepaalt zelf of hij het een aanvaardbaar risico vindt in samenhang met de te betalen prijs en latere restwaarde.

Ik wens TS sowieso het beste toe en sterkte met het maken van keuzes.

Bijdrager
    McPim

<p class=”cite”>Maarten2015 op 26 augustus 2019 om 16:08</p>
    Mijn berichtje was naar de TS.

Ah, ik dacht dat je op mij reageerde 👍🏻. Uiteraard moet TS zijn eigen afweging maken. Ik merk alleen dat er vaak veel aandacht is voor alle ‘issues’ die er zijn en natuurlijk zal het 2020 toetsenbord wéér beter zijn. Maar dan komt er vast weer een andere ‘…-gate’ opborrelen na een tijdje. Het verkoopt nou eenmaal lekker in de media en geeft veel Youtube clicks, al die ‘problemen’ met de MacBooks.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@mcpim,

Natuurlijk kan er in de toekomst zich nog iets voordoen, maar als het nu al bekend is, neem geen risico, lijkt me slimmer…

Weet je hoeveel jaren Apple het  toetsenbordeuvel heeft genegeerd, weggemoffeld, gebagataliseerd, enz. jaaaaaren!

Bijdrager
    WoutVanH

Bedankt voor de vele reacties!

Ik zou deze MacBook 2018 2,2ghz 256 ssd kunnen aankopen voor 1800 euro met adapters, magic mouse 1 en hoes.

Ik zit sterk te twijfelen tussen de 2019 versie, deze staan momenteel bij bol.com voor 2399 euro.

Ik zou de computer vooral gebruiken om CAD-tekeningen te maken via bootcamp.

Is het de meerprijs waard?

Dank bij voorbaat!

Bijdrager
    TheBigZ

Als je studeert, kom je voor gereduceerde studentenprijzen in aanmerking. Heb je daar al naar gekeken?

https://www.amac.nl/apple-studentenkorting

Bijdrager
    WoutVanH

@thebigz inderdaad dat weet ik, deze kortingen komen overeen met de korting op Bol… Dit is dus dezelfde prijs.

Vindt u het prijsverschil (600 euro) tussen de twee waard om toch voor de 2019 versie te kiezen?

De 2018 versie heeft 1 laadcycli en heeft nog garantie.

Bijdrager
    TheBigZ

Is het nu €1500 of €1800?

WoutVanH op 20 augustus 2019 om 17:54

Ik zou bovenstaande vermelde tweedehands MacBook kunnen aankopen voor 1500 euro, hier is nog een dik jaar fabrieksgarantie op en heeft maar 1 laadcycli?

In mijn ogen lijkt dit wel een correcte aankoop?

Bijdrager
    WoutVanH

Het is 1800 euro, ik was verkeerd geweest de eerste keer… 🤦‍♂️

Bijdrager
    WoutVanH

@thebigz vindt u het het prijsverschil waard van 600 euro om toch voor de 2019 versie te kiezen? De 2018 versie is zou goed als nieuw (1 cycli) en heeft een USB c adapter met laptoptas

Bijdrager
    TheBigZ

Ik zit een beetje met het feit dat iemand een gloednieuwe MacBook Pro (met één laadcycle) weg doet en daar een paar honderd euro op wil toeleggen.

Maar er zijn natuurlijk altijd valide redenen te verzinnen (nu een notebook van de zaak, echtgenoot overleden, winkeldemo exemplaar etc.)

Bijdrager
    WoutVanH

@thebigz inderdaad, ik twijfel ook sterk. Voor een kleine 600 euro meer heb ik momenteel bij bol een gloednieuwe MacBook 2019 waarvan ik weet wat ermee gebeurd is… Maar met die andere MacBook tweedehands niet. Als ik om de reden van verkoop vraag zegt de verkoper dat hij is aangekocht om een opleiding mee te starten en die niet is door gegaan.

Bijdrager
    VinB

Ik heb van werkgever een MacBook Pro 15″ 2,2 GHz Intel Core i7 met 32Gb met de zwaarste videokaart optie.

Wat een drama ding. Hij is traag, met Photoshop bijna niet werkbaar (10 artboxen met diverse layers), After Effect 4k scrubbing niet mee te beginnen. Een externe 4k Eizo monitor. Is zo niet smooth. Meerdere keren al op het punt gestaan dat kreng uit het raam te gooien.

Meerdere van mijn collega beleven het zelfde.

Voordeel ik kan vaker thuiswerken op mijn Desktop Mac;)

Bijdrager
    WoutVanH

@VinB inderdaad MacBooks zijn niet de krachtpatsers, zeker niet als je het vergelijkt met het budget dat je er aan spendeert. Maar ik kies vooral voor Apple omdat het toestellen zijn die een lange levensduur hebben, ze vertragen soms wel wat maar maar ze blijven werken! Wij hebben thuis nog een Macintosh plus met alle accessoires (harde schijf, magic mouse, toetsenbord) staan van 1984 en als je dat ding insteekt start het gewoon op. Alles werkt, hetzelfde geld met andere Apple toestellen… Het blijft gewoon werken zonder problemen! Dit komt waarschijnlijk door de duurdere en kwalitatief betere chips die Apple gebruikt (dit mag zeker voor de prijs).

Bijdrager
    Maarten2015

Alles wat vertraagt duurt langer 😉

Bijdrager
    WoutVanH

Wat denken jullie om mijn nieuwe MacBook tweedehands aan te kopen? Het is de MacBook pro 2018 15 inch 2,2ghz voor 1800 euro. Momenteel voor 600 euro meer is de MacBook pro 2019 bij bol te koop. Ik heb ondertussen nog meegekregen dat er ook nog Apple care bij zit.

Bijdrager
    Maarten2015

Nogmaals: ik zou überhaupt geen MacBook pro kopen voordat het nieuwe 2020-model er is, met hopelijk dan eindelijk een duurzaam toetsenbord. En ook zou ik even de aankomende Apple-events afwachten, want nieuwe Macs betekent dalende prijzen van oudere types. Ook bij Macs. Hoewel de vraagprijzen (lees VRAAGprijzen) nog steeds absurd zijn.

En raar dat je nu pas weet dat er nog extra garantie bij zit.

Eigenlijk wil ik me hier niet meer mee bemoeien want je stelt je wel erg afhankelijk en twijfelend op. Dus heb eigenlijk geen idee wat je zelf denkt of vindt.. of dat je tegenbod overweegt, zeg richting die €1500 of minder om daar vervolgens wel op uit te komen.

Nogmaals ik zou nu NIKS kopen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door  Maarten2015.

Bijdrager
    WoutVanH

Bedankt voor de reactie Maarten! Normaal kopen wij steeds alles nieuw, maar vindt het misschien wel een mooi aanbod. Is 1800 euro voor een MacBook Pro 2018 met AppleCare+ een goed idee en zijn er niet te veel problemen uitgezonderd het toetsenbord met de MacBook?

Bijdrager
    Maarten2015

De groeten Wout.

Bijdrager
    McPim

WoutVanH op 27 augustus 2019 om 18:12
    ..Is 1800 euro voor een MacBook Pro 2018 met AppleCare+ een goed idee en zijn er niet te veel problemen uitgezonderd het toetsenbord met de MacBook?..

Zeg ehh, lees je wel wat er wordt gezegd of zit je te trollen WoutVanH?

Bijdrager
    WoutVanH

Vandaag de knoop doorgehakt, voor de nieuwe gegaan doordat ik daar toch een beter gevoel bij had ivm de betrouwbaarheid vak de verkoper en dan had ik ook direct het vertrouwde Azerty toetsenbord van de Belgjes….;-)

Bedankt voor alle reacties en de adviezen!

PS: Als er iemand interesse zou hebben in mijn oud toestel dat ik nog gebruikte op verplaatsingen, het staat te koop! Vooral een aanrader voor de fans van het traditionele Apple keyboard!

http://link.2dehands.be/m1450813072?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Bijdrager
    McPim

Nou, gefeliciteerd! Dat is een fikse vooruitgang als ik die advertentie zo zie 😀. Geniet ervan!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.