26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

ervaringen lightscribe DVD's

Wat zijn jullie ervaringen met lightscribe DVD’s? Zijn er kwaliteitsverschillen tussen de verschillende merken?

Ik heb net de LaCie Portable DVD±RW aangeschaft. Die lightscribe DVD’s zijn duurder dan gewone DVD’s. Experimenteren daarmee (verschillende merken uitproberen) is een kostbare zaak.

Bijdrager
    ipieter01

Ik heb dat vroeger gekocht, maar ik was er niet zo tevreden over. Het was al wat gedoe en om dan iets te krijgen in zo’n vreemde kleur. Tja. Het merk was phillips.

Ik had echter het geluk dat ik een printer had die ook direct op dvd’s kon printen en nu koop ik dvd’s en cd’s met een witte bovenkant. Daar kun je gewoon op printen met de goede printer en het ziet er professioneel uit.

maar over de phillips was ik niet echt tevreden. Andere heb ik nooit geprobeerd

Bijdrager
    shakey

@ ipieter01:

Lightscribe DVD’s geven een vreemde kleur?
    Ik dacht dat je met lightscribe DVD’s kon branden met een fotokwaliteit op het label?
    Dat is dus niet zo?

Vinden anderen op dit forum dit ook? Zien met een printer afgedrukte DVD’s er beter uit dan lightscribe DVD’s?

Bijdrager
    robert1989

@Shakey Ik heb een aantal TDK lightscribe dvd’s gehad maar de kwaliteit viel me erg tegen.
    Het ziet er niet echt mooi uit. Je moet het zien dat er wat donkerdere stukken op zitten en wat lichter.

Dus totaal geen fotokwaliteit. kijk maar is op google bij afbeeldingen van lightscribe dat zou je kunnen verwachten.

Afdrukken is stukken beter.

Bijdrager
    shakey

Oeps! Die afbeeldingen op Google zien er inderdaad afschrikwekkend uit.
    Ik breng m’n lightscribe brander snel terug naar de winkel.
    Ik koop wel een andere brander, én een printer die DVD/CD-etiketten kan afdrukken.

Bedankt voor de waarschuwing!

Bijdrager
    robert1989

@Shakey dat zou ik zeker doen;) Ik dacht toen lightscribe net nieuw was van wow dit is het, omdat het filmpje op mijn toenmalige Hp (windhoos) laptop er top uitzag, maar zo mooi krijg je ze echt niet..
    Succes er mee

Bijdrager
    WimVriend

Let op! Je moet een printer nemen die DVD’s kan printen. Met het juiste programma kan iedere printer wel etiketten printen maar DVD’s is een ander verhaal.

Bijdrager
    shakey

WimVriend,

Zijn er dan printers die DVD’s kunnen printen die ook goed samenwerken met Apple? Of werken alle printers tegenwoordig met Apple?

Ik heb nu een oude Brother staan. Het prettige aan dat merk vind ik dat ze een hele goede klantenservice hebben voor Apple-gebruikers.

Bijdrager
    joke_name

Deze printer kan ik je aanraden:

Canon IP4700

Top printer voor relatief weinig geld, inkt is namelijk aan de dure kant.

Printen van DVD’s gaat super goed. Zie geen verschil van als ik het laat doen bij een professioneel bedrijf.

Bijdrager
    shakey

joke_name:

Als de inkt aan de dure kant is, dan weet ik niet of je die Canon een topprinter moet noemen.
    :smile:

Bijdrager
    musicmaker

Ik heb ook een Canon printer en ben erg erg tevreden mee. Bedrukt ook prima cd/dvd.
    En als inkt te duur is moet je niet zelf afdrukken.:grin:

Bijdrager
    ipieter01

Ik heb de canon pixma MP610. Het is al enkele jaren oud, maar doet het nog heel goed. Op cd’s/dvd’s printen is geen probleem. Hij kan ze zelfs kopiëren. En wat het verbruik betreft, dat valt goed mee. Een of twee keer per jaar moet ik nieuwe patronen kopen. € 15 voor zwart. € 10 per kleur (3 kleuren) en nog een fotozwart voor € 10 (1 keer vervangen)

Canon kan ik dus wel aanraden. Wij hebben ook een HP in huis en dat is een leuk machientje, maar de inkt is echt duur en gaat te vlug op.

Bijdrager
    hobbes2210

Voordeel van de canon is nog eens dat de inkt per kleur te vervangen is.
    Bij Hp moet je de hele kleurencartridge vervangen als er een kleur al leeg is.

Bijdrager
    shakey

ipieter01, musicmaker, joke_name en anderen die DVD’s printen:

Maakt het uit welk merk DVD/CD je hiervoor gebruikt?

Bijdrager
    ipieter01

@shakey:

Ik gebruik dvd’s van phillips die je gewoon bij dixons kunt kopen. Voor cd’s gebruik ik imagion. (of zoiets)

Het zal net zoiets zijn als bij gewone dvd’s. Als je de goedkooptste neemt zal dat ook wel goed zijn, maar ik gebruik liever geen merkloze dvd’s.

Bijdrager
    boerke

Kijk eens op marktplaats, die IP4700 zie ik staan met hoogste bod 16 euro.
    Als je 25 bied, en er gelijk een maitje achteraanstuurd kan je hem waarschijnlijk morgen halen.
    (er zijn trouwens meerdere oudere canons die prima cd’s kunnen printen,
    even zoeken op de canonsite (bv IP5200/ook op marktplaats))

Voor DVD’s naar Bigdennis.com
    Inktjet printable DVD’s / 13 euro per 50 (maxell)

Koop er ook een spuitbusje Colour Fix Spray bij, (soort lak)
    anders veeg je de inkt er met natte vingers weer vanaf.

Bijdrager
    shakey

ipieter01, robert1989, WimVriend, joke_name, hobbes2210, musicmaker, boerke:

Hartelijk bedankt voor jullie informatie!

Mijn bestelling voor de lightscribe LaCie brander heb ik gecanceled.
    Ik ga op zoek naar een Canon IP die volgens jullie een prima resultaat geeft. En ik koop er dan meteen een spuitbusje Colour Fix Sprak bij. Voor inktjet printable DVD’s wend ik mij tot Bigdennis.com.

Bijdrager
    shakey

Nog een laatste vraag:

Stel, je hebt een cd/dvd met een afbeelding. Die afbeelding wil je scannen om deze te kunnen printen op een cd/dvd met een witte bovenkant.

Gaat dat met elke printer/scanner even gemakkelijk?

Bijdrager
    boerke

Wat is je ervaring?

Bijdrager
    shakey

@ Boerke!

Leuk dat je nog even contact zoekt om te vragen hoe het is afgelopen.

Ik heb nog steeds geen printer die DVD-etiketten kan printen. Ik doe het voorlopig nog even met lightscribe.

Wel heb ik mijn LaCie Portable lightscribe terug gebracht naar de winkel. Dat was omdat het een slechte dvd-brander is. Maar dat geldt waarschijnlijk ook voor portable-modellen van andere merken.

Ik gebruik nu al een paar maanden het duurdere en lelijkere desktop-model van de LaCie lightscribe. Deze levert DVD’s op die het doen in elke speler.

Bijdrager
    boerke

Tja, zonde, ik gebruik al jaren het goedkoopste van het goedkoopste
    externe model DVD-brander van de (het?) Kruidvat…Niks mis mee.
    Samen met een oude IP 5200, een paar printable CD’s en een busje lak maak je
    DVD’s die nauwelijks verschillen van de orginelen.
    (trouwens, je moet geen etiketten gaan printen!, dat kan elke printer, maar geeft soms een hoop problemen)

Bijdrager
    shakey

trouwens, je moet geen etiketten gaan printen!

?????

Dat was toch jouw advies: het printen van printable CD’s/DVD’s? Op die printable CD’s/DVD’s zitten toch etiketten?

Bijdrager
    KarelWillem

Nou nee, op printable CD’s en DVD’s zitten géén etiketten!!

Het oppervlak van die schijven is be-printbaar.
    Daar heb je dus een printer voor nodig, waar die schijven in kunnen.

Bijdrager
    boerke

Waaronder dus de hierboven al aangeraden
    (overigens vooral Canon) printers…..

Op elke dvd kan je natuurlijk een sticker plakken, en bij die etiketten heb je die lak
    trouwens ook niet nodig….
    Die etiketten geven alleen (soms)(vaak)(meestal) problemen omdat een hoekje van het etiket gaat afbladderen/omhoogstaan. (gelijk)(na verloop van tijd)
    Aangezien een DVD draait met een snelheid tussen 600-1500 draaiingen per minuut kan dan een behoorlijke (interne) chaos ontstaan.
    In ieder geval (een goede)(de beste) manier om een DVD-speler om zeep te helpen.

nah….je hebt gelukkig nu een andere lightscribe – recorder

Alles tussen (haakjes) = maak je keuze

Waarom denk je trouwens dat die cd’s en dvd’s printable heten?
    (om te beprinten)(om er een sticker op te plakken)

De wereld is dus (printable)(beplakbaar)(mooi)

Bijdrager
    ipieter01

Het zijn geen stikkers of etiketten die erop zitten, maar een soort speciale coating waar je op kunt printen. Je hebt dan ook het voordeel dat deze overal inpassen zonder problemen. Ik zou namelijk niet graag het risico nemen om zo’n dvd met etiket in mijn laptop te steken en dat erachter te komen dat deze al wat los zat …

Bijdrager
    KarelWillem

Wel ja. Breek de discussie nog maar eens open.

Ik mag hopen dat men een aantal maanden geleden toch al wist wat het verschil was tussen een etiketje printen, een DVD beprinten, of een lightscribe maken (wat een onzin-product is dat trouwens!!).

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.