10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    The Redesigner

Ervaringen iPad mini Retina

Hallo OMT’ers,

De kerst komt er weer aan en zat te denken om mijn oude iPad 2 te gaan vervangen voor een Rmini. Dit omdat ik het formaat erg fijn vind.
    Nou lees ik “klachten” over het beeldscherm. Dat de kleuren er uitgewassen uitzien etc.
    Hebben jullie dat ook en is het een enorme spelbreker?
    Ik wou eerst voor een Nexus 7 gaan omdat die goed bij mijn telefoon past (Nexus 5) maar ga toch maar 200€ bij leggen voor een Rmini wegens goede ervaring met de iPad 2.

Dus mijn stelling is: is het beeldscherm van de Rmini een spelbreker of niet?

Bijdrager
    TheBigZ

Nee zeker niet. Dat kun je zelf constateren door er eentje te bekijken in de Apple Store.

Bijdrager
    1984

If you’re an iPerson and you want a high quality tablet that can actually fit in a purse or large pocket, get the iPad mini with Retina display. I doubt you’ll be disappointed: as always build quality and materials are superb, the A7 CPU is extremely fast and the display is wonderful. If you’re not a fan of iOS or are equally happy to consider Android and Windows 8 tablets, the Retina mini won’t be your cheapest option but it does bring speed, quality and now both the iWork and iLife suites to the table. http://www.mobiletechreview.com/iPod/iPad-mini-Retina-Display.htm

iPad r vs Nexus 7 vs…..

Bijdrager
    Martin55

Het beeldscherm is absoluut uitstekend, zeker vergeleken met iPad 2 is dit een enorme vooruitgang.
    Ook de snelheid is merkbaar beter.
    Het enige minpuntje vind ik is dat het geluid wat dunner/scheller is vergeleken met de iPad 2/3/4 en ook wat minder dan de iPad Mini 1
    Het is zeker niet slecht, maar als je de iPad’s naast elkaar vergelijkt, hebben de oudere modellen een warmere en vollere klank.
    Dit is met een goede hoofdtelefoon natuurlijk geen probleem meer.
    Ik ben in ieder geval blij met mijn Retina Mini.
    Let er wel op dat 16 gigabyte gauw te weinig is. Ik ben voor 64 gigabyte gegaan!

Bijdrager
    Niels

Beeldscherm kwaliteit gaat je pas echt opvallen als je de iPad Air en iPad Mini Retina naast elkaar legt. Alleen de kleurverzadiging is een stuk minder (op niveau van de iPad 3), maar vele malen beter dan de eerste iPad Mini. Kortom, in je dagelijks gebruik ga je dit echt niet merken.

Bijdrager
    The Redesigner

Ben toch voor een Nexus 7 gegaan.

Toch bedankt voor alle reacties.

Bijdrager
    Martin55

@The Redesigner
    Aangezien je een IOS gewend was, ben ik benieuwd of de overstap naar een Android systeem niet tegenvalt. Aan de andere kant begrijp ik dat als je al een Android telefoon hebt, een Android tablet een logische keus is.
    Ik wens je in ieder geval veel plezier met je nieuwe aanschaf en laat op termijn nog eens weten hoe deze overstap is bevallen.

Bijdrager
    Thomas18NL

@martin
    Ik ben van verschillende iPhones overgestapt op een Note 2, vorig jaar dus ik zal je mijn mening geven..
    Het beviel vooral in het begin heel goed, alles nieuw en dat is leuk natuurlijk. Nu, na een jaar wil ik mijn iPhone weer terug, maar wel een groter scherm.
    Nu heb ik een mini retina gekocht en wat is iOS toch heerlijk. Mijn Note moet ik elke dag wel even opnieuw opstarten, duurt nog geen minuut maar is wel irritant.

Verder vind ik wel dat Android veel meer functies heeft, neem alleen al de mogelijkheid om een ander toetsenbord te installeren, dat mis ik nu wel op de mini. Kleine dingetjes die je pas mist als je iOS weer even gaat gebruiken. Maar ook kleine dingen die je mist als kiespijn zoals de haperingen af en toe en het opnieuw opstarten .

En de mini retina vind ik overigens heeerlijk, ook het scherm.

Bijdrager
    Martin55

@Thomas
    Goed te horen dat IOS en de Mini Retina goed bevalt, ik ben ook van mening dat al die tierelantijntjes van Android alleen maar keuzestress geeft.
    Vroeger zat ik ook constant mijn PC te upgraden, andere videokaart, geluidskaart, nieuw toetsenbord etc.
    Gevolg was dat ik alleen maar zat te kijken of de nieuwe configuratie optimaal was. Ik gebruikte de PC dus eigenlijk niet waarvoor hij bedoeld was maar was constant ontevreden met het resultaat.
    Nu is in dat opzicht Apple een verademing, je doet het gewoon met wat je hebt en dat geeft héél veel rust.:lol:
    Daarentegen doet Android mij weer heel veel aan die PC-tijd denken.:mrgreen:

Bijdrager
    Trat
    Martin55 op 19 december 2013

Daarentegen doet Android mij weer heel veel aan die PC-tijd denken.:mrgreen:

Mij ook maar dan vooral om de vele virussen die er al voor zijn en spyware apps uit de officiële Google app store. Mij niet gezien!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.