9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Sidje

ervaringen imacmount.com

Ik ben van plan een iMac 21,5″ te kopen.
    Ik zou deze graag aan de muur bevestigen, maar Apple heeft hiervoor geen vesa adapter.

Na wat rond te neuzen ben ik uitgekomen op imacmount.com.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast dank

Bijdrager
    remixed

Mwa vind het persoonlijk erg lelijk, omdat die voet erop blijft zitten.

Geblokkeerd
    Anoniem

… Wacht ff, wou je zeggen dat die dure iMac niet standaard met VESA mount points komt?

WTF?! Dat is wel heel erg…

Bijdrager
    Sidje

@remixed Het is inderdaad niet de mooiste oplossing, maar daar lig ik niet echt wakker van.

@cailin coilleach Voor de 27″ iMac kun je wel een vesa adapter kopen (39 euro)(en dan kan de voet verwijderd worden), maar niet voor de 21,5″ iMac

Geblokkeerd
    Anoniem

Jammer zeg… Ik begrijp natuurlijk ook wel dat Apple liever geen schroefgaten achterin z’n Macjes maakt, maar toch is het jammer dat er weer een dure beugel en veel handwerk bij moet komen kijken. De handleiding laat niet minder dan acht torx schroefjes zien…

Bijdrager
    Sidje

Ik heb een mailtje gestuurd (5/1/2011) naar imacmount.com, maar tot op heden nog geen reactie gehad.

Nu moest ik afgelopen zaterdag in S&S in wommelgem zijn, en ik heb dan meteen de vraag gesteld of de 21.5″ iMac ook aan de muur bevestigd kon worden.
    Ze wisten me te vertellen dat dit toch mogelijk is, mits een vesa adapter van Apple.

Juist nog eens op de support pagina ( deze ) rond geneusd,
    en in de tabel staat dat het tweede model 21.5″ iMac inderdaad ondersteunt wordt voor de vesa adapter kit.

Dus voor diegene die ook overwegen om hun iMac 21.5″ aan de muur te hangen, het is mogelijk.

Edit: voor alle duidelijkheid de voet kan er dus af.

Bijdrager
    Goodheart

Bij de VESA kit staan alleen de 24 en 27 inch modellen genoemd:

VESA Mount kit

Bijdrager
    Sidje

Bij de link die ik geef naar de support pagina staat in de tabel bijna onderaan

“Built-in IR receiver, optional VESA Mount Adapter Kit” bij het 2de model iMac 21.5″ en de beide 27″.

De reden waarom ik er ook achter vroeg bij S&S was dus ook dat ik gelezen had dat de Vesa mount kit enkel voor de 24″ en 27″ was.
    Maar zoals gezegd beweerden ze dat dit ook ging op een 21.5″.
    Ze hebben zelf in hun nieuwe vestiging in Genk de 21.5″ met behulp van ‘een’ Vesa kit aan de muur gehangen.

Bijdrager
    Ammer

Een oud topic zie ik maar ik heb hetzelfde probleem.
    Ik heb de VESA eraf gehaald en wil hem weer op originele standaard.
    Probleem is dat door het gewicht van de imac (2011 zijn een stuk zwaarder) die torx flink vast zitten.
    4 stuks heb ik eruit kunnen krijgen met moeite, de andere 4 moet ik of uitboren of middels een grabit proberen.
    Heeft iemand al een oplossing gevonden voor die 8 torx? Ik zou graag een nieuw setje hebben.
    De ijzerboer zei dat hij ze niet had, het schroefdraad is te anders .. het zou apple niet zijn als dat dus weer een speciaal soort schroefje is.
    het liefst zou ik de boel gewoon kruiskop hebben.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.