25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Pretletter

Ervaringen iMac 24″

Zijn er mensen hier die een iMac 24″ inch hebben en bereid zijn hun ervaringen te delen?
    Wat ik oa graag wil weten is welke opties heb je gekozen en waarom en ben je achteraf tevreden met de gekozen opties of zou je nu voor andere opties kiezen?
    En wat zijn je redenen voor de gekozen opties?

alvast erg bedankt, Stevan

Inactief
    Anoniem

Ik heb sinds een paar dagen een iMac 24″ met 2GB RAM. Verder heb ik nog een draadloos toetsenbord en muis erbij.

Ik ben zeer tevreden met mijn iMac!!! Ook heb ik geen spijt gehad.

Wat wil je op de Mac gaan doen dan???

Bijdrager
    ragoooon
    ”MacApp”

Ik heb sinds een paar dagen een iMac 24″ met 2GB RAM. Verder heb ik nog een draadloos toetsenbord en muis erbij.

Ik ben zeer tevreden met mijn iMac!!! Ook heb ik geen spijt gehad.

Wat wil je op de Mac gaan doen dan???

Geen spijt van wat, de 2000 euro die je niet zelf hebt moeten betalen?

Inactief
    Anoniem

Ik heb hem wel zelf betaald. Waarom krijg je meteen die opmerkingen als je 14 ofzo bent:?

Bijdrager
    Walkingfingers

De vraag is; Ervaringen iMac 24″ en niet hoe je ‘m financierd.

Inactief
    Anoniem

Precies:D

Bijdrager
    basiel

ik vind dit ook ongehoord dat je direct zo een jaloerse opmerkingen krijgt. Verder vind ik het ook niemand zijn zaken wie voor welke apple betaald heeft.

Basiel

Inactief
    Anoniem

En nu weer :sotp:

Bijdrager
    GetaMac
    ”MacApp”

Ik heb hem wel zelf betaald. Waarom krijg je meteen die opmerkingen als je 14 ofzo bent:?

Die opmerkingen kreeg ik ook over mijn iMac. Ik ben 16. Blijkbaar wordt het hier vreemd gevonden, is het dan zo raar een minderjarige met een iMac?

Oke en nu weer on-topic.

Bijdrager
    dams1

ik vind dat ook gezeur over wie wat betaald. Ik zou een imac kopen met een groot werkgeheugen van 2G (extra bankje nooit weg). Gezien de toekomstige software (lepard, office for mac native op intel) zou ik zelf voor de iets snellere processor kiezen van 1,33 GHz. Dan heb je een configuratie die heel veel jaren mee kan. Kies wel een goede externe harde schijf erbij voor een backup systeem (maar waarchijnlijk heb je die al)

Bijdrager
    GetaMac

Neem sowieso altijd het maximale aantal RAM-geheugen erbij.
    Scheelt echt een hoop qua snelheid en zo ben je voorbereid op de toekomst!
    OSX is een echte RAM-vreter.

Mocht je overwegen er een 500 GB interne schijf bij te nemen, raad ik je aan de standaard 250 GB schijf gewoon te houden en er een externe firewire 250 GB bij te kopen. Zo heb je altijd een backup mogelijkheid.

Bijdrager
    Pretletter

Hartelijk dank zover.

Wat ik ga doen op de iMac: Excel (geen extreme dingen) , iMovie en af en toe een fotootje verkleinen met Photoshop. Geen spellen.

Ik vraag me af in hoeverre en wanneer je het verschil merkt tussen de twee processoren.

Ik dacht zelf aan 2 GB intern. Ik vind 3GB erg prijzig. Het scheelt maar liefst Eur 580.

Oh ja, if it makes a difference: ik betaal de iMac zelf :wink:

Stevan

Bijdrager
    Cea

Heb nog niet zo lang geleden een imac 24″ gekocht. De opties die ik gekozen heb: 2Gb geheugen-en draadloos keyboard/muis.
    De snellere processor die ongeveer +/- 8% sneller is , ga je in de praktijk niet zo merken.
    De grafische kaart (256 mb) is een optie die voor mij weinig zin had, aangezien ik geen software draai die veel van de graf. kaart vraagt.
    De harde schijf ( 250g) is meer dan voldoende voor mij. Uiteindelijk gebruik ik deze enkel om op te werken en niet als opslag. Daar gebruik ik een externe shijf voor.
    Dit in overleg met m’n verkoper heb ik gekozen voor deze configuratie en werkt hier prima.

Bijdrager
    vishaakje

Ik ben ook zeer tevreden met mijn 24″ iMac. In het begin even wennen aan het enorme scherm. Nu ben ik er heel tevreden mee. Wel heb ik de voet van de iMac iets verlaagd in het bureau waardoor je niet zo omhoog zit te staren naar het scherm.
    Heb overigens de standaard iMac met 2Gb geheugen en draadloos toetsenbord/muis. Ik produceer voornamelijk muziek en doe ook redelijk wat webontwikkeling er naast. Naast de iMac heb ik nog een 300Gb HDtje staan, vandaar dat ik ‘m op 250 heb laten staan. Ik denk wel dat ik nog een keer een 750 schijf er in ga zetten.

3D prestaties heb ik niet echt nodig. Ik speel af en toe wat heroes of might and magic 5, draait prima. En ook af en toe wat age of empires 3, draait ook prima.

Al met al super tevree! ’t ding is groot, snel en stil.

Bijdrager
    JanP
    ”MacApp”

Zelf betaalt met geld dat je van je ouders hebt gekregen? Niet dat ik het erg vind want ik kreeg ook niet bepaald weinig zakgeld, maar op je 14e heb je over het algemeen nog niet echt een goedbetaalde bijbaan en 2000 euro bij elkaar sprokkelen met het wassen van de auto van de buren duurt wel erg lang;)

Bijdrager
    Xcode
    ”JanP”
    ”MacApp”

Zelf betaalt met geld dat je van je ouders hebt gekregen? Niet dat ik het erg vind want ik kreeg ook niet bepaald weinig zakgeld, maar op je 14e heb je over het algemeen nog niet echt een goedbetaalde bijbaan en 2000 euro bij elkaar sprokkelen met het wassen van de auto van de buren duurt wel erg lang;)

Wat is dat nou weer voor jaloerse opmerking? Het gaat niemand wat aan hoe een ander zijn Mac heeft gekocht. Laat een ander toch lekker een iMac 24″ hebben op 14-jarige leeftijd, ik ben juist blij voor hem. Ik had op 14-jarige leeftijd ook al een eigen Mac en een ander heeft daar net zoveel recht op!

Bijdrager
    Noname
    ”JanP”
    ”MacApp”

Misschien won hij wel een taalwedstrijd.
    Ik (ond) heb (pv) betaald (voltooid deelwoord)
    Heeft (pv) zelf betaald (vd)

Waarom neem je geen les bij hem? Dan heeft hij in no time een Mac Pro :lol:

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

stop met haten.

Bijdrager
    Dick de Roos

Hij betaalt anders dan ik betaal. Maar als ik mijn iMac heb betaald (als ik al aan betalen toekom), wil ik liever geen vragen te beantwoorden in de trant van; betaal je dat zelf of wordt dat betaald?
    Maar goenoeg nu. :sotp: de vraag was:

Zijn er mensen hier die een iMac 24″ inch hebben en bereid zijn hun ervaringen te delen?

De mensen die deze vraag niet willen beantwoorden en ook geen iMac 24″ hebben, hoeven dus niet te reageren. :mrgreen:

Bijdrager
    JanP
    ”Noname”
    ”JanP”
    ”MacApp”

Misschien won hij wel een taalwedstrijd.
    Ik (ond) heb (pv) betaald (voltooid deelwoord)
    Heeft (pv) zelf betaald (vd)

Waarom neem je geen les bij hem? Dan heeft hij in no time een Mac Pro :lol:

OMG, sorry dit was wel echt een heel domme fout van me :sealed:

”Mac
    ”JanP”
    ”MacApp”

Wat is dat nou weer voor jaloerse opmerking? Het gaat niemand wat aan hoe een ander zijn Mac heeft gekocht. Laat een ander toch lekker een iMac 24″ hebben op 14-jarige leeftijd, ik ben juist blij voor hem. Ik had op 14-jarige leeftijd ook al een eigen Mac en een ander heeft daar net zoveel recht op!

Zeg ik dat hij er geen recht op heeft of dat ik het hem niet gun? Nee, ik zeg juist dat ik het me verder niet uitmaakt hoe iemand ergens aan komt en dat ik zelf ook aardig wat zakgeld kreeg. Ga maar eens begrijpend lezen, dan ga ik geen domme spelfouten meer maken;) Hij hoeft aan mij ook geen verantwoording af te leggen (ik was ook niet degene die begon over wie er betaald had en voor mijn part krijgt ‘ie een Mac Pro en over twee jaar een scooter en over vier jaar een Porsche), maar dan zeggen dat je het zelf betaalt vind ik ook wel weer wat ver gaan.

Maargoed, ontopic dus.
    Ik heb zelf geen 24″ iMac, maar ik kan wel je vraag deels beantwoorden. Afgezien van het scherm en de grafische kaart zijn er eigenlijk geen verschillen tussen de 17″, 20″ en 24″ iMac’s, je kunt ze zo uitrusten als je wilt. Je hoeft dus niet specifiek om ervaringen met de 24″ te vragen, behalve als je wilt weten hoe zo’n groot scherm bevalt. Daar kan ik wel antwoord op geven: wennen, maar met bv. fotobewerking echt heerlijk. 3GB geheugen zou ik inderdaad niet doen, de meerprijs is gigantisch en bovendien draait je geheugen dan niet meer in dual channel, wat de snelheid nadeling beïnvloedt! En over de snelheid van de Mac zelf, tja, de Core 2 Duo’s zijn raaaaazendsnel, dus wat verwacht je? H.264 playback op 1920×1080 is geen enkel probleem met die dingen.

Bijdrager
    VLC

0000.

Inactief
    Anoniem

Ik heb helemaal niet hoeven wennen aan het scherm (kom van 15″ af).

Bijdrager
    Xcode
    ”JanP”

Zeg ik dat hij er geen recht op heeft of dat ik het hem niet gun? Nee, ik zeg juist dat ik het me verder niet uitmaakt hoe iemand ergens aan komt en dat ik zelf ook aardig wat zakgeld kreeg. Ga maar eens begrijpend lezen, dan ga ik geen domme spelfouten meer maken;) Hij hoeft aan mij ook geen verantwoording af te leggen (ik was ook niet degene die begon over wie er betaald had en voor mijn part krijgt ‘ie een Mac Pro en over twee jaar een scooter en over vier jaar een Porsche), maar dan zeggen dat je het zelf betaalt vind ik ook wel weer wat ver gaan.

Je praat wartaal en je begrijpt me best, het gaat er niet om hoe iemand zijn Mac heeft gekocht. Knoop dat even in je oren, aan jaloerse opmerkingen hebben we niks.

Ik moet trouwens zeggen dat als ik even achter onze iMac 20″ ga zitten, ik soms totaal even de weg kwijt ben. Maar dat went wel, ooit…:)

Bijdrager
    strigoi
    ”Pretletter”

Hartelijk dank zover.

Wat ik ga doen op de iMac: Excel (geen extreme dingen) , iMovie en af en toe een fotootje verkleinen met Photoshop. Geen spellen.

Ik vraag me af in hoeverre en wanneer je het verschil merkt tussen de twee processoren.

Ik dacht zelf aan 2 GB intern. Ik vind 3GB erg prijzig. Het scheelt maar liefst Eur 580.

Oh ja, if it makes a difference: ik betaal de iMac zelf :wink:

Stevan

Beste Stevan,

Mag ik vragen waarom je een 24″ iMac wilt? Want zo’n 24 inch iMac is nog best een bruut beesje en gezien de werkeisen die je stelt zou je ook nog wel met een kleinere of eventueel een mac mini + ACD uit de voeten kunnen. Maar ik snap natuurlijk dat zo’n iMac ook een lust voor het oog is en gun het je ook van harte! Succes!

Groeten

Bijdrager
    Pretletter

Ik vind het uiterlijk van de iMac erg mooi. Verder wil ik niet, als ik een 20″ aanschaf, na een tijdje spijt krijgen dat ik toch niet een 24″ heb gekozen. Verder lijkt me een groot scherm pratktisch. Een browservenster met Mijn Postbank en een Excel sheet met mijn administratie naast elkaar lijkt me erg handig.

Stevan

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.