9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    btech

Ervaringen iMac 20″

Omdat ik mijn huidige Mac Mini G4 ga verkopen samen met mijn 19″ lacie tft ben ik op zoek naar een nieuwe mac. Waarschijnlijk zal het een 20″ iMac worden.
    Wat zijn de ervaringen omtrent deze mac hier op het gebied van snelheid (mijn eerste intel mac), scherm (contrast, kleuren,…),….
    En vooral ga ik een verschil merken tss de 2,16 core 2 duo iMac en mijn huidige Mac Mini G4. Zoja, zal het een groot verschil zijn of is dit verwaarloosbaar…
    Ik hoop hier wat reacties te krijgen van enkele ervaringsdeskundigen….:D

Bijdrager
    xkrprtl

Ben zelf van G4 naar C2D gegaan. Stukken sneller. Maar eigen ervaringen zijn altijd het beste, dus ga eens langs een Premium Reseller en probeer er eentje uit. Je zal geen spijt krijgen.

Bijdrager
    Marijn

ben van een G4 Powermac naar de CD2 iMac 24″ gegaan.
    Mega sneller
    Superscherp en helder beeldscherm
    Doodstil
    Genot om mee te werken

Bijdrager
    Jippie

Ik ben sept – 2006 meteen overgegaan naar een iMac 20″. Geen seconde spijt! Supersnel, superstil (verbaasde me nog ’t meest) helder en rustig scherm, films en muziek converteren in…..oh het is al klaar. DiskWarrior 4 en Onyx zijn in een mummetje klaar. Met Azureus draaiende + iTunes muziek spelend (met plugins) komt de cpu nog amper boven de 15%. De CPU-meter boven de 90% zien te krijgen is een hele kluif. Kernel-panics nog niet gehad. Na 4 maanden nog steeds in m’n nopjes. En hij ziet er geweldig uit. Alleen die mighty mouse vind ik een ramp en heb ik vervangen door m’n Logitech muis.
    Ik gebruikte een G4 Powerbook en een G3 iMac 600.

Bijdrager
    iPodder

Ben van een Mac mini G4 1,25 Ghz naar een 20″ 2.0 Ghz C2D gegaan. Ik kan je vertellen, dat verschil merk je echt!! Super snel, helder en fantastisch om mee te werken!!
    Vooral het opstarten is top, binnen 20 seconden aan het werk!

Alleen heb ik de laatste tijd last van een kleine ruis. Dat had ik in het begin niet. Waarschijnlijk de ventilator schoon maken ?? Heeft iemand daar ervaring mee?

Bijdrager
    Juch

bij de doe-het-zelf zaak een spuitbus met “compressed-air” kopen. Daarmee de (alle) ventilatiegaten goed doorspuiten.

Bijdrager
    macroni

Toch best niet van buiten naar binnen spuiten denk ik?

mvg,

Ruben

Bijdrager
    btech

sinds gisteren ben ik de trotse en vooral tevreden eigenaar van een nieuwe iMac 20″.
    echt een sjiek machien:D

Bijdrager
    Juch
    ”macroni”

Toch best niet van buiten naar binnen spuiten denk ik?

mvg,

Ruben

Je moet de can schuin houden in mijn ervaring. Dan schiet stof er vaak uit. Wel ff goed kijken wat de beste hoek is. Het beste de “fans” van je ventilator vastzetten indien mogelijk, zodat die geen overtoeren kunnen maken. Tot slot in korte spuitjes werken. dus in pff…pff…pfff..pff, niet in een lange spuit pffffffffffffffffff.

Tot slot, Pas op met je lichaamsonderdelen! Spul is best krachtig. Heb verhalen gehoord van mensen die er een stuk vel af hebben geschoten…weet niet of het waar is….
    Maar wees vooral voorzichtig met uitschietend stof dat in je mond of ogen terecht kan komen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.