22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    Nexus

Ervaringen GSM (Bluetooth) op de Mac

Ola!

Allereerst hallo allemaal. Na een tijdje het forum passief gelezen te hebben, heb ik me aangemeld. Na het uitkomen van Jaguar (ikke UNIX freak) en het aanschaffen van een iPod (wat ’n apparaat!) komt de switch voor mij in zicht, jaja! (Vandaag ga ik de stap wagen naar het AppleCenter om eens uitgebreid met een PowerBook te spelen.)

Aangezien ik een nieuwe GSM mag gaan uitzoeken (vorige kapot + verzekerd) wil ik eigenlijk alvast ermee rekening houden dat deze GSM ook prima gaat werken met een Mac, liefst met bluetooth.

Natuurlijk lees je veel over de T68i. Echter wil ik eigenlijk (Sony)Ericsson vermijden, aangezien ik al twee telefoons ervan heb gehad die beiden veel te vaak kapot waren. Erg slechte ervaringen dus.

Op Apple.com staat een lijstje met iSync compatible telefoons, echter alleen (Sony)Ericssons.

Het leek me dus nuttig om hierover een overzichtje te hebben in ’n topic. Van mij nu de vraag:
    Wie heeft er een GSM (al dan niet bluetooth) en hoe werkt die met de Mac? Specifieker; Welke telefoon, wat zijn je ervaringen met het toestel, welke verbinding naar de Mac, en wat kun je er allemaal mee op de Mac?

Ben vooral ook benieuwd naar andere merken zoals Nokia en Siemens.

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    CubeOwner

Voorlopig is de t68 the only game in town. Nokia’s werken wel met het address book, maar kunnen niet syncen met iSync omdat Nokia zich niet aan de SyncML standaard heeft gehouden in haar bluetooth modellen.
    Op zich is de t68 helemaal geen straf om te hebben: klein, kleur, tri-band en ga zo maar door. Helemaal als je progjes zoals Clicker of Romeo gebruikt, ben je om. Kun je je t68 als ab voor je mac gebruiken. Echt IDEAAL!
    Mijn broer heeft een 6310i van Nokia en gebruikt Bluetooth om hem te gebruiken als modem voor zijn Powerbook. Dat gaat op zich prima. Hij baalt wel dat iSync en Romeo niet werken.
    Verder zijn er heel veel andere progs online waarmee je met je t68 kan klooien. Voorzover ik weet bestaan die niet voor andere bluetooth telefoons.

Bijdrager
    Nexus
    ”CubeOwner”

Voorlopig is de t68 the only game in town. Nokia’s werken wel met het address book, maar kunnen niet syncen met iSync omdat Nokia zich niet aan de SyncML standaard heeft gehouden in haar bluetooth modellen.
    Op zich is de t68 helemaal geen straf om te hebben: klein, kleur, tri-band en ga zo maar door. Helemaal als je progjes zoals Clicker of Romeo gebruikt, ben je om. Kun je je t68 als ab voor je mac gebruiken. Echt IDEAAL!
    Mijn broer heeft een 6310i van Nokia en gebruikt Bluetooth om hem te gebruiken als modem voor zijn Powerbook. Dat gaat op zich prima. Hij baalt wel dat iSync en Romeo niet werken.
    Verder zijn er heel veel andere progs online waarmee je met je t68 kan klooien. Voorzover ik weet bestaan die niet voor andere bluetooth telefoons.

Ik zit eens te kijken op MacUpdate.com wat dat voor software is (Clicker en Romeo) en dat is me inderdaad wel eventjes heel erg cool… wat je daar allemaal mee kan:|

Blijft de kwaliteit-vraag… mijn ervaringen met het merk zijn ronduit slecht (2 telefoons in totaal 5 keer terug gebracht). Ook lees ik op usenet veel over problemen met de T68i (regelmatige wegvallende verbinding, etc.). Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Bijdrager
    Goes

T68i is werkelijk een fantastische telefoon, alles wat je ervan kunt verzinnen werkt. Ik heb nu sinds vrijdag ook een Nokia 7650 werkelijk een hele leuke telefoon maar een PDA is het niet zoals ze wel beweren. Hij kan niet syncen met de mac. Daar moet je dan je agenda op gaan bijhouden, onmogelijk dus…
    t68i is helemaal het.

Bijdrager
    CubeOwner

De geluidskwaliteit is echt top van de t68. Afhankelijk van de accu (ik heb er inmiddels 3, want heb mijne gekocht op ebay zonder accu) kan hij soms wel eens weg vallen. Ik geef ook graag toe dat hij wel eens wat kuren qua verbinding heeft, maar dat is sporadisch. Battery-life is niet wat ik gewend ben van mijn oude telefoons (week of meer standby time met sporadisch bellen), maar dat kun je verwachten met een kleurenscherm en veel bluetooth gebruik etc. Het is niet de perfecte telefoon, maar voor een mac user is het wel de absoluut beste keus. Je moet wel begrijpen dat dit een absolute tour-de-force was qua techniek….een jaar geleden. Er zijn inmiddels telefoons die andere dingen beter kunnen, maar er is (nog) geen andere telefoon die de balans tussen high-end features en compatibiliteit heeft zoals de t68.
    MAW het is een verdomd goed compromis.
    Een bijkomend voordeel is de populariteit: je kan voor weinig leuke add-ons kopen (heb usb-lader en fm-radio-headset).

Bijdrager
    MrGr33n

Ik heb een Nokia 8910 die ook blauwe tand ondersteunt, deze zal dan wel niet met iSync kunnen werken maar zijn er alternatieven voor iSync ? Mss een opensource proggie ?

Bijdrager
    Nexus

Hmm.. alleen maar positieve reacties.

Ik denk dat het dan toch een T68i gaat worden. Vooral na dit gelezen te hebben… errug stoer.

Alleen lees ik op usenet dat de software nog wel eens geupdate moet worden, dit kan schijnbaar vrij gemakkelijk bij service points ofzo?

Bijdrager
    scriptman

ik denk dat je dat ook zelf kunt, op een makkelijke manier

ik ben van plan deze telefoon ook aan te schaffen!

Bijdrager
    boesboes

idem:)

maar toch nog wat te veel geld vind ik! :o

Bijdrager
    CubeOwner

Software updaten is inderdaad errug belangrijk op de t68, maar wel gratis te doen bij een Ericsson service station. Check ook de nieuwe versie van Romeo! Gratis en ongeveer dezelfde functies als Clicker :lol:

Spinvis Rulez btw…

Bijdrager
    one2know

Wie heeft er ervaring in het gebruik van de Sony Ericsson P800 in combinatie met iSync of ander Bluetooth applicaties. Vooral het kunnen synchroniseren van het toestel met bijvoorbeel Now Up-to-date, Palm Desktop of vind ik erg belangrijk. Kan de T68i dit overigens?

Iemand met ervaring?:D

Bijdrager
    Sikko

In MacFan 46 wordt verwezen naar http://www.macmedia.sk waarin shareware wordt aangeboden die het mogelijk maakt te communiceren met Nokia telefoons vanaf een Mac. iSync is niet mogelijk voorzover ik heb begrepen, maar dat heeft iemand al genoemd.
    Wanneer ik zelf later dit jaar ga kijken naar een mobiel, zal ik vermoedelijk toch bezwijken voor de T68i vanwege de iSync compatibiliteit.:roll:

Bijdrager
    Geminis

Hallo, wat fijn een nederlands Mac Os X forum;-)

Maar uhh, goed om te weten dat de nieuwe iSynch uit is en meer dan 20 verschillende mobieltjes ondersteund!

Ik heb trouwens wel de t68i en de allergoedkoopste (?) bluetooth usb adapter gekocht voor 39 euro en het werktte perfect, geen software te hoeven installeren, nou ja behalve iSynch dan… Je Mac besturen met je telefoon is heel erg grappig en wie weet met de juiste plugins straks steeds handiger;-)

Veel plezier!

Bijdrager
    sybian
    ”Geminis”

…en de allergoedkoopste (?) bluetooth usb adapter gekocht voor 39 euro en het werktte perfect, geen software te hoeven installeren…

Welk merk en type BlueTooth adapter was dat, en waar heb je die gekocht?
    Ik ben op zoek (met het zelfde doel, nl. om mijn T68i per BTooth te koppelen aan mijn iBook800), en weet niet welke compatible zijn. Bovendien ben ik ze niet tegengekomen voor minder dan ?50.

Bijdrager
    Geminis

sybian, ik kan me even de winkel niet herinerren (hier in Alkmaar), maar het merk is MSI en model is PC2PC Bluetooth Transceiving Key…

Ik heb wel OS 10.2.6 misschien dat dat nog uitmaakt of je Mac hem herkent.

Overigens vermoed ik dat andere ‘pc-merken’ ook dus gewoon werken op de Mac. Gewoon vragen of je je geld terugkrijgt indien het niet werkt.

Succes.

Bijdrager
    jonnie

Ik heb een bluetooth adapter van het merk Belkin. 49 euro bij Dynabyte.
    werkt perfect onder osx.

Groet

Bijdrager
    sybian

Dank, Jonnie en Geminis!

k Heb er een aangeschaft van ‘tecom’, type BT3030 (?39,95). En natuurlijk pakt 10.2.6 ook dit windows-ding, ondanks de specs. De BlauwTand prefpane doet af en toe wel n beetje raar, maar het werkt.

En nu druk aan het experimenteren en gelukkkig worden van Romeo en Clicker (hebben Sony Ericcson én Salling beide zo’n clicker-app eigenlijk?)

Jee, wat is dit toch te gek, muizen met je mobiel!

Bijdrager
    2manydjs

Heb vandaag een Sony Ericsson t610 gekocht.
    Meteen even de eerste beste USB bluetooth adapter (sitecom) erbij, werkt perfect!
    Romeo werkt perfect ondanks dat het volgens de makers niet werkt op een t610.

Jammer genoeg kan ik nog niet emailen met de telefoon..
    (heeft iemand toevallig ervaring? bijv. met t68i?)

Bijdrager
    Ganymedus

Hmm over dat clicker en romeo, is het mogelijk om een infrarood oogje op je mac aan te sluiten, dat als je binnen komt met je mobiel in je zak dat deze automatisch je tv aanzet, je stereo je licht e.d.? Of dat hij automatisch van je screensaver af gaat en je wachtwoord ingeeft?:P

Ja ik zie opeens mogelijkheden….;)

Ohja 40€ voor een dongle, waar??? Die verkopen ze bij ons in de buurt niet vrees ik.

Bijdrager
    tft

Ik gebruik een sitecom bluetooth adaptor in de usb van het toetsenbord werkt perfect (OSX 10.2.6)

Bijdrager
    Ganymedus

De mycom dongle voor 29€ werkt ook perfect.

Bijdrager
    gretver

Las bij de concurrent verhaal over slecht werkende bluetooth adapter van mycom (die voor 29,-). Laat ik nou net van plan zijn er een te kopen, bedoeld om in mijn powerboekie te bouwen. Hoe zijn de ervaringen alhier met het ding?

Problemen die zich zouden voordoen: niet opstarten van adapter na sleep,
    ontploffen(zal wel doorbranden zijn, is tenslotte geen nokia telefoon)

bvd, gretver

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.