16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Speedy Tomato

Ervaringen bij Leapp

Hallo allemaal, ik heb vorig jaar een IMac bij Leap gekocht. al snel bleek dat hij niet goed werkte en heb ik een nieuwe gekregen. Deze IMac was ong 80,00 duurder en een stuk krachtiger. ik hoefde er niks voor bij te betalen. Prima service dus! Na een paar weken bleek ook met deze Imac van alles mis te zijn, waarna ik weer een duurdere en krachtiger Imac er voor terug kreeg. Wederom prima service. Deze Imac lijkt vooralsnog prima te werken (ik heb er nog niet veel mee gedaan want ik ben inmiddels licht getraumatiseerd door het gedoe met de vorige 2:) het enige euvel is dit: ik kan met zowel Safari als Firefox niet op beveiligde sites (zie mijn andere topic hier voor). Met Google Chrome kan dit weer wel. Mijn vraag is eigenlijk, wat zijn jullie ervaringen met Leap? De service is echt prima en iedereen is hartstikke behulpzaam en aardig maar uiteindelijk wil je toch gewoon waar voor je geld en een goed werkend product. Alvast bedankt voor de reacties!!!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 6 maanden geleden door  Mac Daddy.

Bijdrager
    sunapple

Tja, het zijn gereviseerde apparaten, dus wellicht voorzien van nieuwe componenten maar verder gewoon tweedehands. Dus Marktplaats met garantie. Niet gek als je niet wil sleutelen en uit jouw bericht begrijp ik dat de service dan ook goed is.

Mijn ervaring is dat je voor oude hardware nog flink geld betaald, dus toen ging ik gewoon naar Marktplaats. Ik heb voor 170 euro een MacBook Unibody gekocht die bij hun een euro of 450 kost. Werkt prima, doet wat ie doen moet.

Wat betreft het probleem wat je noemt, ik heb er geen benul van wat de oplossing is maar ik denk niet dat je Leapp daarbij nodig zal hebben omdat het een software dingetje is. Maar goed, daar is dat andere topic voor.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 6 maanden geleden door  sunapple.

Bijdrager
    goulashkanone

Als je tweedehands apparatuur wilt, tegen bijna nieuwprijzen, dan is dit een fantastische winkel hiervoor.

Bijdrager
    GoeieDag

Volgens mij hebben al de problemen die je hier nu bijkans het forum in spamt, niks met de hardware, noch met Leapp te maken.

Bijdrager
    NicoJ

Volgens mij hebben alle antwoorden tot nu toe niks met z’n vraag te maken.

Bijdrager
    GoeieDag

Nou NicoJ, zorg jij dan eens voor een relevantere reactie. Want deze eerste poging was ook niet je-van-het.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 6 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    Ziegler

Ik heb goede ervaringen met leapp. Ik ontving een defecte iPhone, maar zonder problemen kreeg ik een verzendcoupon. Daarmee kon ik het per ommegaande terugsturen en het geld werd teruggestort op mijn CC.
    Jammer van die defecte telefoon . . . .:angel:

Moderator
    Night

Op Macs van Leapp staat het macOS er al op. Mijn idee: begin eens met een volledig schone installatie (dus eerst Macintosh HD wissen en dan van uit Recovery Mode je OS opnieuw installeren. Voor de te ondernemen stappen, zie:

Standaard troubleshooting stappen voor macOS

WAARSCHUWING:
    Voor wat betreft je andere problemen: Deze graag centraal houden in dit topic en niet drie verschillende topics hierover openen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 6 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    Speedy Tomato

Ok” bedankt vd reacties (bijna allemaal dan). Bij mijn weten heb ik de onderwerpen gescheiden gehouden. Misschien niet goed genoeg maar ik ben vrij nieuw op dit forum. Heb dacht ik dmv de tags alles goed gestructureerd. @ Night, ik begrijp niet wat je bedoeld met 3 versch toppics. 1 gaat over ervaringen met Leap in zijn algemeenheid, de volgende gaat over de triodos site en mijn ipad, de ander gaat over vreemde symbolen op sites bij gebruik van mijn ipad en de laatste betreft Dropbox versus Office. Dit zijn 4 totaal verschillende onderwerpen wat mij betreft. Ik hoor het graag!@ GoeieDag, waarom gelijk met gestrekt been er in en mij beschuldigen van Spammen. Doe ff rustig aub! Er is al zoveel gedoe op fora en daar wil ik me graag verre van houden! Verder, ben een arme kunstenaar dus had geen geld voor een nieuwe Imac. Ik weet heel goed dat je eigenlijk te veel betaald bij Leap maar de service is prima dus voor 750,00 kan ik toch iig 2 jaar werken aan m’n projecten. Niet ideaal maar je moet wat! Fijne avond allemaal & geniet van het mooie weer!!!

Bijdrager
    Q-collective
    Speedy op 13 juni 2017

… het enige euvel is dit: ik kan met zowel Safari als Firefox niet op beveiligde sites (zie mijn andere topic hier voor). Met Google Chrome kan dit weer wel.

Dit is een softwarematig probleem, wellicht met je sleutelhanger. Om te isoleren of dat ook zo is, maak eens een nieuwe gebruiker aan, waarin je in een schone omgeving kunt testen wat er gebeurt met Safari en Firefox.

Werken de beveiligde sites daar wel: kun je eens de Sleutelhanger-EHBO uitvoeren of, mocht dat niet werken, je sleutelhanger in je eigen gebruikersaccount verwijderen via de persoonlijke bibliotheek:
    1. Open de Finder en klik in de menubalk op ‘Ga’
    2. Hou de Alt-toets ingedrukt en ga in dat menu naar ‘Bibliotheek’ die nu tevoorschijn moet komen
    3. Gooi het mapje ‘Keychains’ de prullenbak in
    4. Herstart de Mac
    Met deze stap worden alle wachtwoorden van de Mac verwijdert. Dit is geen probleem natuurlijk als je iCloud Sleutelhanger gebruikt, want dan worden ze weer opnieuw gedownload. Je kunt ze ook eenmalig opnieuw invoeren als de Mac er om vraagt.

Werken de beveiligde websites echter niet in de test gebruiker: probeer dan eens derde partij software uit te sluiten door de Mac veilig op te starten. Mocht het dan wel werken, ligt je probleem in derde partij software (antivirus bijvoorbeeld). Waarom Google Chrome anders reageert dan Safari of Firefox is dan te verklaren met het feit dat Chrome z’n eigen sleutelhanger erop nahoudt.

Speedy op 13 juni 2017

Mijn vraag is eigenlijk, wat zijn jullie ervaringen met Leap?

Je hoeft hiermee niet naar Leapp. Mocht je er niet uitkomen, kun je AppleCare eens bellen. Die zijn te bereiken op 0800 0201 581.

Speedy op 13 juni 2017

Alvast bedankt voor de reacties!!!

Graag gedaan. Hopelijk kom je er verder mee:)

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 6 maanden geleden door  Q-collective.

Bijdrager
    Speedy Tomato

@q-collective, super, bedankt! Ga er dit weekend even goed voor zitten!

Bijdrager
    GoeieDag

Nou, dezelfde Night was dan wel weer zo aardig om een mooie forumpagina aan te maken, die je kan helpen met het zoeken naar de oorzaak van problemen.
    Zie hier: https://www.onemorething.nl/community/topic/standaard-troubleshooting-stappen-voor-macos/

Bijdrager
    koen

Ik snap die reaktie van @night ook niet, het zijn vier verschillende topics.

Hij is wel op dreef trouwens. :lol:

Bijdrager
    Bart119

Ik vond leap persoonlijk te duur voor wat het is, maar als je niet meer geld kan missen, wachten tot je genoeg bij elkaar gespaard hebt is het wel een veiligere optie als gewoon een 2dehandsje kopen.

Moderator
    Night

[offtopic]
    Ik zal het even uitleggen: In elk van van de drie genoemde topics van TS wordt melding gemaakt van het probleem “Ik kan niet op beveiligde sites”. Om te voorkomen dat in elk van die topics reacties worden gegeven m.b.t. dat specifieke probleem, heb ik één topic aangewezen hiervoor, teneinde de reacties en evt. oplossing centraal te houden. Inmiddels staat er in dit topic bij dat dat ook in een ander topic gemeld is. Desondanks leek het me verstandig hier even voor te waarschuwen.
    [/offtopic]

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 6 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    flierefluiter

Heel goed Night. Oprecht thanx!

Wordt een zooitje anders voor volgers van topics zoal mijzelf.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.