14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    16jeffrey

Ervaringen Apple TV als je al een Smart TV hebt

Hoi!

Ik overweeg een Apple TV aan te schaffen maar ik twijfel een beetje of het in mijn geval toegevoegde waarde heeft aangezien ik al een Smart TV heb.

Het enige dat ik nu mis is screenmirroring van m’n iPhone naar de TV. Via een gratis app van Samsung kan je foto’s casten, maar filmpjes van de iPhone lukt al niet meer. Werkt niet echt lekker dus…

Wat vinden jullie nog meer prettige functies van de Apple TV waardoor hij toegevoegde waarde heeft, ook als je dus al een Smart TV hebt? Ik weet dat je er mee kan gamen, maar weet dus niet of het aanbod aan games goed is. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Bijdrager
    KarelWillem

Als je de games even vergeet is een Chromecast de eenvoudigste en goedkoopste oplossing.

Mijn zoon kan met zijn iPhone gewoon alles streamen naar onze TV met ChromeCast.

De Chromecast (tot 1060p) kost 39 euro (Apple TV vanaf 159 euro).

De Chromecast Ultra (tot 4K) kost 79 euro (Apple TV vanaf 199 euro).

Beide opties een stuk voordeliger dan een Apple TV dus.

En mits je Google Chrome op je Mac als browser gebruikt, kun je ook daar vandaan vrijwel alles streamen.

Voordeel voor mij t.o.v. een Apple TV (die we ook hebben gehad) is het feit dat je geen extra afstandsbediening en interface (nodig) hebt. Bediening is vooral vanaf je iPhone/iPad/Mac.

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 23 uur geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    drsentertainment

Gebruiksgemak is geweldig. Met Apple TV 4 heb je natuurlijk AirPlay. Ander voordeel tov Chrecast is dat Apple TV eigen power heeft. Je iPads en iHones kunnen aardig leeg raken tijdens het streamen met een Chromecast.
    Tot slot zijn er heel mooie apps; ook TV kijken zonder Ziggo/KPN abbo is dan mogelijk.
    Had ik het al gehad over gebruikersgemak?

Bijdrager
    Shmoo

Het enige dat ik nu mis is screenmirroring van m’n iPhone naar de TV. Via een gratis app van Samsung kan je foto’s casten, maar filmpjes van de iPhone lukt al niet meer. Werkt niet echt lekker dus…

Als dat het enige is dat je mist, koop voor een paar tientjes een Chromecast!

Bijdrager
    KarelWillem

Joh… .;)

drsentertainment op 8 oktober 2018 om 14:26

…A: voordeel tov Chromecast is dat Apple TV eigen power heeft. Je iPads en iPhones kunnen aardig leeg raken tijdens het streamen…
    …B: Tot slot zijn er heel mooie apps; ook TV kijken zonder Ziggo/KPN abbo is dan mogelijk…

A: Dat valt wel mee. Je scherm staat gewoon uit als je dat doet.

B: Ja, uiteraard werkt dat met de apps op je iDevices ook gewoon.
    Ik heb al tijden geen TV-kastje meer, maar stream gewoon vanaf de telefoon.

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 20 uur geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    16jeffrey

En als ik nu voor mezelf wat verder vooruit kijk… ooit wil ik misschien wat doen met een slimme thermostaat (die Homekit ondersteunt) en misschien wat met die slimme lampen van Ikea. Ik heb me laten vertellen dat een AppleTV dan handig is om alles aan te sturen? Ik ben net uit huis en wil m’n huis wat ”slimmer” inrichten waar mijn gadget-hart sneller van gaat kloppen;-)

Ja ik weet dat ik gewoon kan Googlen maar ik ben vooral benieuwd naar persoonlijke ervaringen:-)

Mijn zoon kan met zijn iPhone gewoon alles streamen naar onze TV met ChromeCast.

Dat werkt dus wel stabiel? Kan je dan ook 1 op 1 screenmirroring doen? Die Samsung Smartview app kan dat niet en werkt bij mij voor geen meter. Bij lowres foto’s werkt het wel maar zodra het highres foto’s zijn (dus van de iPhone zelf) of filmpjes dan knalt de TV hem er gelijk weer uit.

Ben dus vooral op zoek naar een stabiel lekker werkend systeem.

Trouwens, als gamen op de AppleTV ook een aanrader is, dan is dat voor mij ook een leuke bijkomstigheid.

Bijdrager
    nnsa

Mijn ervaringen met SmartTV (Android, do’nt laugh…): waardeloos, altijd wat, alleen handig voor Netflix.

Aangesloten AppleTV: geweldig, werkt veel betrouwbaarder en meer apps beschikbaar. Beeld is ook beter van gestreamde content. Ook bedienbaar vanaf iDevices en AppleWatch.

Bijdrager
    KarelWillem

16jeffrey op 8 oktober 2018 om 17:03
    En als ik nu voor mezelf wat verder vooruit kijk… ooit wil ik misschien wat doen met een slimme thermostaat (die Homekit ondersteunt) en misschien wat met die slimme lampen van Ikea. …

Dat werkt dus wel stabiel? Kan je dan ook 1 op 1 screenmirroring doen?…

Ik heb voor de gein één lamp ‘slim’ gemaakt (d.m.v. Sonof), en kan die prima bedienen met mijn smartphone.

Met Google Home wordt dat nog een stuk fijner. En Google Assistant/Google Home begint langzaam een lekkere voorsprong te krijgen op Homekit. Want er werkt heel veel mee.

Ik weet niet of hij screen-mirroring kan doen, maar doe je dat niet vooral als zaken niet op een andere manier lukken? Ofwel: dat heb je toch niet echt nodig?

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 18 uur geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    KarelWillem

nnsa op 8 oktober 2018 om 17:42
    Aangesloten AppleTV: geweldig … … Beeld is ook beter van gestreamde content.

Beeld is beter dan wat?!

Google Chromecast stuurt de streams in de hoogste kwaliteit rechtstreeks naar je TV.

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 18 uur geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    nnsa

@karelwillem: klopt, maar bijvoorbeeld Netflix doet aan ‘throttling’ en ziet kans om een beter beeld weer te geven dan de SmartTV. Kan ook aan netwerk liggen. SmartTV is WiFi, AppleTV is bekabeld aangesloten. Google Chromecast werkt ook prima, maar in SmartTV’s met Android zit dit meestal al ingebouwd. Binnen een Apple Community geef ik de voorkeur aan AppleTV. Uiteraard speelt de ‘portemonnaie’ ook een rol.

Bijdrager
    Shmoo

klopt, maar bijvoorbeeld Netflix doet aan ‘throttling’ en ziet kans om een beter beeld weer te geven dan de SmartTV.

Heb je daar bronvermelding van?

Naar mijn weten doet Netflix namelijk extreem goed hun best met ISP in Nederland om te zorgen dat je hun content (ongeacht welke verbinding) extreem snel aangeleverd te krijgen. Ze hebben daar vroeger zelfs nog een blog over bijgehouden. Geen idee of dat nog bestaat. Wat wel is, ze hebben hun 3rd party API systeem afgesloten dus er geen 3rd party provider meer die een Netflix app kan maken. Elke Netflix app /integratie wordt door Netflix zelf gemaakt/onderhouden.

Bijdrager
    SvS

Hier een blije eigenaar van Apple TV & Chromecast op andere TV. Beste van twee werelden.

Games worden wel gebruikt, zijn leuk. Heb zelfs mfi controller ervoor. Geen playstation/xbox in huis dus is dit aardig bijkomstigheid. Verwacht alleen geen zware games als World of War en Fortnite. (Helaas) maar er zijn wel paar leuke spellen waarbij controller vereist is. Weer een groep spellen waar alleen remote genoeg is, maar ik vind dat rampzalig. Soms reageert remote net te traag op een actie of het gaat terug naar menu door verkeerde knop. Als het niet eens op controller werkt, gooi ik dat spel al gelijk weg.

Foto’s delen op tv doen we eigenlijk nooit.

AirPlay mirror is handig en stabiel. 👍🏼

Als het niet bevalt, weet je het en zet je het weer op marktplaats.

Bijdrager
    KarelWillem

nnsa op 8 oktober 2018 om 19:40
    @karelwillem: klopt, maar bijvoorbeeld Netflix doet aan ‘throttling’ en ziet kans om een beter beeld weer te geven dan de SmartTV. Kan ook aan netwerk liggen. SmartTV is WiFi, AppleTV is bekabeld aangesloten. Google Chromecast werkt ook prima, maar in SmartTV’s met Android zit dit meestal al ingebouwd. Binnen een Apple Community geef ik de voorkeur aan AppleTV. Uiteraard speelt de ‘portemonnaie’ ook een rol.

We hebben alles bekabeld. Zowel de Smart TV, als de Chromecast, als de ‘Mac.

Dus in dat opzicht zullen we absoluut het beste binnenhalen wat er mogelijk is (glasvezel 500/500).

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 16 uur geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    16jeffrey

Ok bedankt allemaal! Ga er nog ff over nadenken of het me het geld waard is;-)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.