10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    RensdeLeeuw

Ervaringen AoE3 op Macbook

Hallo,

Ik wil een Macbook kopen, maar twijfel om eventueel de kleine Pro te kopen ivm de snellere videocard. In de praktijd (surfen, mailen, chatten) zal ik m niet hard nodig hebben, maar voor games is de snellere processor wellicht vereist.

Mijn zwaarste game op dit moment is Age of Empires 3. Iemand ervaring hoe die draait op de Macbook (2 Ghz, 2 GB intern geheugen)?

Thanks, Rens

Bijdrager
    maarten_van_roon

Hoi Rens,

Ik ben zelf 6 maanden in bezit geweest van een macbook, en was ook zelf ge-interesseerd in games die je er mee kunt spelen. Ik heb via bootcamp goede ervaringen gehad met games zoals GTA SA, command conquer generals en Half Life 2. De videokaart kan opzich best wel wat aan, verwacht er echter geen wonderen van. Je zult AOE3 wellicht draaiend kunnen krijgen, maar niet op een resolutie die echt genot bied. De macbook pro is voor de nieuwe generatie games niet echt geschikt. Als je zit te twijeflen tussen een macbook en macbook pro puur uit game perspectief, doe dan het volgende. Aangezien het prijs verschil zo rond de 400 Euro ligt, kan ik je aanraden de macbook te kopen, en een console aan te schaffen. De Xbox360 kost momenteel 399 Euro, en je hebt nooit last van games die niet draaien, framerates, etc… Bovendien komen de nieuwe RTS games binnen kort ook alemaal naar de consoles, aangezien de besturing nu awt beter verloopt.

Veel Suc6 met aanschaf

Bijdrager
    fotogravizer

Ik speel AoE3 op mijn Powerbook G4 met 1,5 GB aan werkgeheugen en dat speelt prima. Af en toe dropt de framerate een b-tje, maar dat mag de pret niet drukken.
    Met een MacBook kan je dit spel volgens mij dus ook prima spelen.

Bijdrager
    Juch

nee, want in een PB zit een dedicated videocard. In een MB niet. Dat maakt een heel groot verschil

Bijdrager
    renegrader

is mij niets bekend over dedicated geheugen in een PBG4, alleen de macbooks hebben dat

Bijdrager
    Juch

neej hoor,

Powerbooks hadden ook al dedicated videocards met dedicated memory. De PB G4 1.44 GHZ had bijvoorbeeld een ATI Mobility Radeon 9700 (4X AGP) with 64 MB of DDR SDRAM.
    Zelfs de iBook had een aparte videokaart, bijv: ATI Mobility Radeon 9550 (4X AGP) with 32 MB of DDR SDRAM.

De MacBook is juist de eerste die shared memory had. (dit geldt overigens niet voor de MB Pro)

Bijdrager
    Hanky Dussen

Zullen we dedicated- en shared- videomemory niet door elkaar gaan halen ?

Alle G3, G4, G5 en Intel-Macs hebben een aparte (‘dedicated’) videokaart, behalve de Mac mini en de MacBook (en de iMac-edu, die maar kort bestaan heeft) : deze modellen hebben ‘shared’ videogeheugen. Ze delen het RAM-geheugen dus met de rest van de computer.

Bijdrager
    Tjeerd

Is die reactie niet een beetje mosterd na de maaltijd.

Bijdrager
    Hanky Dussen

ja, maar ik kon het niet laten… :mrgreen:

Bijdrager
    Tjeerd

Laat het de volgende keer maar wel:wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.