15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    mslik

Ervaringen Airplay mirroring op een Apple TV 3

Beste applefanboys,

Ik vroeg me af of iemand op het forum al ervaring had met het mirroren van je display op een ATV 3. Het gaat om het volgende.

Ik gebruik al jaren een HTPC om op mijn TV content af te spelen vanaf mijn NAS. Deze zijn bedraad aangesloten. Enige tijd geleden heb ik de nieuwste Power DVD aangeschaft (waar ik als product zelf erg ontevreden over ben, maar dat terzijde) en merk dat films die groter geripped zijn dan zeg een gig of 10 haperen tijdens het afspelen. Ook bemerk ik dat dan het geluid niet altijd goed synchroon loopt en wat ik ook doe, ik krijg het niet goed.

Toen ben ik over gestapt op XBMC, maar ook daar heb ik haperende beelden. Geluid loopt wel goed. Nu heb ik van het weekend een nieuwe MBP gekocht, daarop op XBMC geinstalleerd, en zelfs via WiFi spelen de grotere bestanden prima af, en het geluid loopt altijd netjes. Conclussie. na 7 jaar trouwe dienst is mijn hardware in mijn HTPC echt niet voldoende meer.

Nu kan ik wel elke keer mijn MBP gebruiken om films af te spelen. Ik heb inmiddels ook de iPad remote gedownload, en dat werkt redelijk. Echter het kiezen van ondertitels, of andere geluidssporen kan daar niet mee. Dus moet ik naar de andere kant van de kamer lopen om dit aan te passen. Is niet zo heel erg, maar mijn MBP staat op het hoekje van mijn tv kast en ook dat zit me niet helemaal lekker.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik wil eens kijken naar de optie om een ATV 3 aan te schaffen en dan via mirroring daar mijn films af te spelen, terwijl mijn MBP veilig op de salontafel staat.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Michiel

P.S. Ja misschien wat lange tekst voor een simpele vraag, maar dan weten jullie waar het vandaan komt.

Bijdrager
    Churchil

Mirror niet nodig in dat geval, gewoon via airplay, werk perfect.

Bijdrager
    vincentvega

precies Airplay werkt perfect!

Bijdrager
    mslik

Heren,

Bedankt voor de snelle reactie. Maar ik denk dat ik het concept van Airplay dan nog niet helemaal goed begrijp. Ik gebruik het nu alleen voor muziek streaming naar mijn AP Express. Kan je er ook Video mee streamen? En kan dit dan vanuit XBMC?

Michiel

Bijdrager
    vincentvega

Als je een ipad, ipod touch of iphone hebt dan adviseer ik je om de gratis app Airvideo te installeren. vervolgens installeer je Airvideo server op je mac. vervolgens kan je al jouw films naar je iPhone of iPad of iPod streamen. converteren gaat on the fly. als je een Apple tv hebt kan je vanaf een i-device de film naar de ATV “airplayen”

hier vind je de laatste versie van Airvideo server
    http://s3.amazonaws.com/AirVideo/Air+Video+Server+2.4.6-beta3.dmg

Bijdrager
    Elbertox

Ik gebruik geen XBMC wel Plex, Plex werkt server client waarbij de server op mijn MBP draait en als client kan je gebruik maken van de iPhone of iPad. Al mijn films staan op een externe synology nas en de verbinding verloopt draadloos (Apple TV, iPad, MBP, acces-point bevinden zich wel in dezelfde ruimte).

Op mijn iPad 1 durft de Plex app om de 5-10 minuten wel eens te crashen, vooral bij 1080p. Mss dat dit met de iPad 3 beter gaat.

Ik hoop dat er snel een jailbreak komt voor de Apple TV 3 dan kan ik de Plex client rechtstreeks hierop installeren. Via Airplay is het nogal omslachtig ( NAS –> MBP –> iPad –> Apple TV )

Bijdrager
    tvdb314

En als je 1080p kwaliteit wilt voor je video. Kun je dan ook iets met de Apple tv en airplay?

Bijdrager
    Hermanko

Apple Tv3 werkt goed, vanaf mijn iPad zelfs makkelijker dan via de iMac op een led LG tv.

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Dus streamen vanaf je mac, naar je iPad en vervolgens naar je AppleTV? Beetje omslachtig moet ik toch toegeven. Maar er zit toch ook airplay op mijn mac, en mirroring zou dan toch gewoon moeten werken? Want dat is mijn vraag initieel.

Michiel

Bijdrager
    vincentvega

@Ebertox
    kan Plex inmiddels met externe ondertitels overweg? Ik heb gemerkt dat de combinatie van bepaalde compressieformaten (weet even niet meer welke dat waren) en externe ondertitels niet werkten; dat was voor mij de reden om van Plex af te stappen

Bijdrager
    Bata4

Ik “stream” vanuit mijn itunes op de iMac (2009) naar mijn TV, met de apple tv 3… geen probleem…
    Goed beeld goed geluid…,

Echter moet ik meer handelingen verrichten om films/series in iTunes te krijgen…
    Als mijn VLC nou gewoon gestreamed zou worden via mijn iMac zou ik veel minder handelingen hoeven te verrichten…

Echt super jammer dat airplay niet werkt op iMac’s van voor 2011…

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Inmiddels heb ik een ATV3 gekregen en heb het getest. Ik moet zeggen, vlekkeloos werkt het niet helaas. Als ik de ATV en mijn MBP allebei aan de WiFi hebt hangen schokt het nogal veel tijdens het afspelen van een film via Airplay.

Als je beide aan het netwerk hangt (mijn MBP hang ik dan aan mijn ACD TB die via een gigabit aansluiting aan mijn netwerk zit) dan schokt het nog een klein beetje maar niet meer storend.

Vind het toch wel jammer, want volgens mij is Airplay bedoelt om dit naadloos te doen.

Maar dat jullie het even weten, werkt wel maar nog niet optimaal.

Michiel

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een oudere iMac, waarbij AirPlay Mirroring niet werkt.
    Maar als ik stream vanaf mijn iPad of iPhone naar de Apple TV (2), loopt het verre van schokkerig.
    Ook met AirVideo of AirPlayIt kan ik zelfs met live-converting zonder haperingen grote films bekijken.

Daarnaast heb ik op mijn iMac het programma AirParrot (let op Bata4), dat een uitgebreidere versie van AirPlay Mirroring levert, dan Apple dit doet.
    En – het wordt saai – ook hier loopt alles zonder haperingen.

De iMac hangt met een ethernet kabel aan de Apple TV 2. Dat dan weer wel…

Films en series die rechtstreeks op de Apple TV 2 met XBMC (in o.a. 1Channel) worden gestremd, haperen ook echt helemaal niet.

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Ja ik weet het ook niet. Speel het af via XBMC en met een hoge resolutie. Maar ik en mijn vriendin hebben het in de gaten gehouden. Als het op de TV haperde deed dat het niet op mijn MBP. Met dus als resultaat dat na 5 minuten kijken de tv verder achterliep qua beeld/geluid dan mijn MBP.

Ik heb dus geen idee, maar door het allebei bedraad aan te sluiten doet ie het goed genoeg. Maar ik denk toch echt dat als ik overstap naar UPC horizon de ATV er weer uitgaat.

Of die moet voor die tijd gejailbraiked worden:)

Michiel

Bijdrager
    Bata4

@ KarelWillem, ik heb de freeapp van Airparrot geprobeerd…, er was iets mee waardoor ik dus heb besloten om het niet aan te schaffen.., het geluid deed het namelijk niet.

Verder heb ik geen problemen om via iTunes iMac naar mijn TV te streamen.
    Ook geen problemen met de iPad 1…, of mijn iPhone…

Wel schokte het beeld bij een herhaling van Voetbal international, op de MBP…, maar dat wijd ik aan de RTL gemist site.., want een film via de MBP levert ook geen enkel probleem op…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.