11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Niels

ervaringen ABN laptop verzekering

Hallo,

Ik ben sinds vanmiddag de trotse eigenaar van een nieuwe MBPr en ben me nu aan het verdiepen in het verzekeren van mijn laptop. Aangezien ik klant ben bij de ABN en mijn iPad daar ook verzekerd heb, viel mijn oog direct op hun verzekering.

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met de verzekering, en dan met name met de uitkering bij (water-)schade. Het gaat mij hier dan vooral om het volgende:

– Hoe snel wordt een vergoeding uitgekeerd (zodat ik niet een tijd zonder MacBook zit)?
    – Moeten er bewijsstukken worden ingediend, bijvoorbeeld een reparatie-rapport van een APR?
    – Wat gebeurt er met de defecte MacBook, moet deze worden ingeleverd, etc.?

Graag jullie ervaringen.

Bijdrager
    rauerik

Wat een zorgen allemaal, ga nu eerst eens genieten van je Macbook pro.
    En wees er eens heel zuinig op. En regel 1 geen vloeistof in een radius van 1 meter van de Macbook.

Bijdrager
    r.heijma

Maar valt die niet binnen je inboedel verzekering? Tenminste als er thuis iets mee gebeurt?

Bijdrager
    Niels

Gaat mij meer om het feit dat een of andere kluns in de collegezaal mijn koffie omgooit (om maar een voorbeeld te noemen). En nee, ik hoef niet te horen dat ik die persoon aansprakelijk moet stellen, ik wil weten wat de ABN voor mij kan beteken, zeker aangezien de maandkosten 2-3 euro zijn voor een dergelijke verzekering.

Bijdrager
    1984

De PC Verzekering van ABN AMRO verzekert je computer tegen diefstal en schade. Ook als je deze schade zelf hebt veroorzaakt. Je laptop en tablet (bijvoorbeeld iPad) zijn ook buitenshuis wereldwijd verzekerd tegen diefstal, schade en ook tegen verlies. De PC Verzekering is een onderdeel van de Kostbaarhedenverzekering. …….

lees even door ,https://www.abnamro.nl/nl/prive/verzekeren/pc-verzekering/kenmerken.html

Bijdrager
    Niels

@1984: dit heb ik al lang doorgelezen, er wordt echter niet gesproken over de daadwerkelijke afhandeling van schade, alleen wat vergoed wordt.

Bijdrager
    Marius1976

2-3 euro per maand, lijkt me dat je daar niet lang over na hoeft te denken toch? Dat is dus max. 36 euro per jaar. Ik zou hem max. 2 jaar verzekeren.

Het is een afweging. Je vraagt naar ervaringen. Die heb ik niet; wel weet ik dat verzekeraars gruwelijk vervelende figuren zijn, waar je het liefst helemaal niets mee te maken wilt hebben. Makelaars en verzekeraars, engnekken van het ergste soort.

Bijdrager
    1984
    NielsDam op 15 februari 2014

, alleen wat vergoed wordt.

Ik heb die kostbaarhedenverzekering al jaren en er 1 maal gebruik van gemaakt toen mijn cameratas met inhoud gestolen was, even deden ze moeilijk dat hij bij een terras was gestolen….echter uiteindelijk werd hij wel vergoed.
    Verder had ik ik ook een middenformaat camera daar verzekerd, echter toen ik die verkocht had heb ik nog meer dan een jaar premie betaald…….Tja dan kun je 2 dingen doen..?

Bijdrager
    poing

Even vragen bij de ABN;)

Bijdrager
    Buzz
    NielsDam op 15 februari 2014

– Hoe snel wordt een vergoeding uitgekeerd (zodat ik niet een tijd zonder MacBook zit)?
    – Moeten er bewijsstukken worden ingediend, bijvoorbeeld een reparatie-rapport van een APR?
    – Wat gebeurt er met de defecte MacBook, moet deze worden ingeleverd, etc.?

Ik heb geen ervaring met deze verzekering, maar ik denk dat je er van uit kan gaan dat ze bij schade de laptop zullen willen laten repareren, of dat ze een verklaring willen hebben van een erkende reparateur dat de laptop niet meer te repareren is. Dat kan natuurlijk even duren. Hoe dan ook ben je denk ik zelf verantwoordelijk voor een vervangende MacBook, tenzij daar iets over in verzekeringsvoorwaarden staat.

Bijdrager
    madcat

Met de laptop verzekering van ABN heb ik geen ervaring, wel met hun reis en glas verzekering.
    De betaling ging echt super snel, voor de reis verzekering hoefde ik zelfs geen bonnetje in te leveren (te laag bedrag denk ik)
    voor de glas verzekering heeft ABN Amro alles geregeld en heb dus nooit een factuur gezien.

Qua verzekering kan ik ABN dus wel aanraden, maar qua laptop verzekering zou ik eens uitrekenen hoeveel het per maand kost en na hoeveel maanden je een nieuwe kan kopen. Vaak zijn dit soort verzekeringen erg duur, vooral als diefstal ook is meeverzekerd.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.