12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    bummenawt

Ervaring Synology + Time Machine

Samenvatting:
    Welke ervaring hebben jullie met Time Machine icm Synology?

Beste,

Ik heb mijn WD MyCloud 3tb geretourneerd omdat ik te veel problemen ondervond icm met Apple’s Time Machine. Achteraf gezien was het geen verstandige aankoop daar het internet vol staat met klachten over de combinatie van WD MyCloud en Time Machine.

Feit is dat ik nu een nieuwe NAS wil aanschaffen voor gebruik met Time Machine als hoofddoel. Meest veilige keus is uiteraard de Time Capsule van Apple zelf. Deze is alleen erg prijzig, beperkt tov van een Synology en daarnaast redelijk gedateerd. Ik wil graag gaan voor een Synology DS 216J, play of SE variant (of de vergelijkbare 1-bay varianten). Dit in combinatie met de WD Red hdd.

Voordat ik overga tot aankoop wil ik graag wat ervaringen horen van mensen met een vergelijkbare setup. Werkt Time Machine na behoren onder DSM 6.0, zijn de snelheden acceptabel en is het ook mogelijk om backups terug te zetten na bijvoorbeeld een crash of verongeluk verwijderd bestand?

Alvast dank voor de reactie!

Bijdrager
    abbenhui

Werkt Time Machine na behoren onder DSM 6.0, zijn de snelheden acceptabel en is het ook mogelijk om backups terug te zetten na bijvoorbeeld een crash of verongeluk verwijderd bestand?

Ja, ja, en ja. Ik gebruik mijn DS214 play zonder enig probleem als schijf voor TM.

Bijdrager
    Blieper

Ja, hier idemdito. Zowel thuis, ook de 216 en op het werk de 214 en dat draait beide super. Ook qua terughalen van bestanden of een heel systeem terugzetten werkt perfect. Heb het gelukkig pas 1 x hoeven doen en dat was omdat de iMac het begeven had.

Succes met keuze maken;-)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  Blieper.

Bijdrager
    bummenawt

Bedankt voor jullie reacties! Dat klinkt goed tot dusver. Komt opzicht ook wel overeen met het algemene beeld van Synology.

Maar goed om nog even bevestigd te krijgen dat Time Machine dus ook soepel werkt.:-)

Als jullie Time Machine een backup laten draaien met welke snelheid upload hij dan?

Bijdrager
    Blieper

Ik heb hem bekabeld via een Switch draaien en dan is het ook afhankelijk van de snelheid van je switch. Maar hij is echt heel snel. Zou zo niet weten waar ik dat kan zien, althans daar heb ik nu ff geen tijd voor hahaha
    Draait altijd in de achtergrond, maar heeft geloof ik ook wel met je geheugen te maken en aangezien ik veel heb geïnstalleerd, merk ik het eigenlijk niet.

Bijdrager
    TheBigZ
    bummenawt op 09 mei 2016

Ik heb mijn WD MyCloud 3tb geretourneerd omdat ik te veel problemen ondervond icm met Apple’s Time Machine. Achteraf gezien was het geen verstandige aankoop daar het internet vol staat met klachten over de combinatie van WD MyCloud en Time Machine.

(y)(y)(y)

WD My Cloud NAS icm Time Machine

TheBigZ op 07 maart 2016

Eens komt de dag dat je toch die andere NAS, die je eerst op het oog had, aanschaft.:-D

NAS voor backup + streamen

.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    bummenawt

Haha goed voorspeld(y)

Bijdrager
    TheBigZ

En alvast veel plezier gewenst met je Synology.(y)

Bijdrager
    bummenawt

Dank, het wordt de DS216j waarschijnlijk.:)

Bijdrager
    benvds

De Synology heeft ook als optie een ingebouwde http server – laat toe eenvoudige pagina’s en foto’s ed te delen via albums op het internet. Activeer dit enkel als je het echt gaat/moet gebruiken. Had het geactiveerd en enkele weken later was de complete inhoud van de NAS versleuteld door een cryptoware. Synology blijkt een dankbaar target te zijn voor malafide hackers.

Bijdrager
    bummenawt

Aai dat is link. Dank voor de tip.

Bijdrager
    Ree
    benvds op 11 mei 2016

Synology blijkt een dankbaar target te zijn voor malafide hackers.

Heb je per ongeluk ook informatie over hoe de hackers binnengekomen zijn?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.