6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Nora is back

Ervaring met True Tone Display en de iPad Pro

Ik werk nu al een tijdje met een iPad Pro 9,7″. Het is een heerlijke iPad, doet alles, maar dan net beter dan mijn voorgaande (4 jaar oud). Echt leuk om niet te snel te vernieuwen, dan merk je pas welk een sprongen de techniek heeft gemaakt en roep je niet zo snel om meer innovatie:)

Wat de killer feature is voor mij: True Tone Display. Wanneer ik in de toekomst een nieuw Apple-apparaat koop wil ik er geen meer zonder deze functie. Echt ongelooflijk! Het werkt erg rustgevend en prettig. Ik mis het nu op mijn Macbook en iPhone. En dan gaat het niet eens om de nightshift.

Verder is de pen leuk en merk ik dat ik veel meer kan doen op de iPad. Ik denk werkelijk dat ik best een groot deel van mijn werk er nu op kan doen, in combinatie met cloud-opslag.

Wat zijn jullie ervaringen met het True Tone Display en de iPad Pro?

Bijdrager
    macsiem

Voor je Macbook kan je f.lux eens proberen.
    Succes.

https://justgetflux.com/

Bijdrager
    gipsman

Ervaring iPad Pro volgt weldra, maar dan met 12.9 inch die ik bij wijze van experiment ga testen als macbook vervanger. Maar hier geen true tone dus. Ik heb mij wat laten gaan door er meteen de gloednieuwe bookbook case van TwelveSouth bij te kopen. Ik ga dus eerst aan de slag met het onscreen toetsenbord en als dit tegenvalt ga ik de externe keyboards testen (van apple en logitech).
    Heb jij een extra toetsenbord voor je 9.7?
    Vind je die 9.7 schermgrootte dan wel OK om “een groot deel van je wetk te doen”?
    En gebruik je, naast de iCloud opslag, ook nog andere clouddiensten, zoals google drive of dropbox om de mappenstructuur van de mac te vervangen? Of blijft het een en-en verhaal waarbij je nog dikwijls terugvalt op de mac?
    Binnenkort komt ook Chronosync met een clouddienst, iets om naar uit te kijken als er tenminste ook een iPad app komt…

Bijdrager
    bcgraaf

@macsiem

Flux is wat anders dan True tone.

Ik zelf heb sinds kort een iPad pro en ik vind True tone een goede toevoeging! Het is een stuk rustiger voor je ogen. En ik hoop dat ze het op meerdere apparaten gaan toepassen.

Bijdrager
    Nora is back

True Tone valt voor mij in de categorie van Touch ID. Het is een functie waar ik echt niet meer zonder mee wil.

Ik gebruik Surfdrive als opslag, maar dit is niet goed geïntegreerd in iOS helaas. Ook ervaar ik problemen bij het ordenen van de map zelf. Soms wil ik op datum kunnen ordenen, en dat lukt dan niet.

Scherm vind ik groot genoeg, ik heb altijd nog een desktopstation staan waaraan ik ander werk kan doen. Mac gebruik ik vooral voor mobiel werken, aantekeningen tijdens vergaderingen, etc. Ik ben deels ook nog gebonden aan een windows-machine, welke goed werkt, maar mijn voorkeur gaat wel uit naar Mac.

Ik probeer dus mijn Air te vervangen, maar het gaat moeilijk. Vooral het bestands-beheer is een uitdaging. Dit is in de surfdrive-map zo, maar ook in de mail-app. Sorteren van mail in mappen gaat zoveel makkelijker in outlook.

Verder krijg ik een vreemd soort voldoening van het typen op mijn Air. Deze voldoening mis ik tijdens het typen op de iPad. Op de Air heb ik het gevoel van een soort contact met de toetsen en controle over wat mijn vingers doen, lekker doortypen en mijn gedachten bijhouden, dat is fijn wanneer je veel korte snelle mails schrijft door de dag heen welke eigenlijk in 1 keer goed moeten zijn.

De stand van het scherm vind ik van een laptop prettiger. Ik wil geen extern toetsenbord, ik wil juist de iPad gaan gebruiken ook omdat deze echt een stuk kleiner en lichter is. Verder voelt het onhandig en vind ik het verwarrend om op een toetsenbord en een scherm tegelijkertijd bezig te kunnen/moeten zijn. Ik heb liever of/of.

pdf inhoudelijk bewerken/editten gaat niet op de ipad

Integratie met huidige cloudservice gebrekkig. Voor up- en downloaden, maar ook voor sorteren van bestanden en mappen in de map van surfdrive

Ik mis de desktop waarop ik bestanden kon zetten welke lopen zijn of mijn terugkerende aandacht vragen. Nu raken ze verstopt in een mapje en dan ga ik steken laten vallen. net die oja-momenten mis ik dan. Hetzelfde heb ik nu ook met papier. Ik vind papier prettig omdat je door je notities heen bladert en dan dingen tegenkomt die je nog even moet doen maar niet in je to do list had gezet, oid.

Voor veel van het bovenstaande is een oplossing, maar dat kan best grote veranderingen vragen van mij. En dan blijft het feit dat de ervaring die ik heb op mijn Air telkens weer energie geeft en mij blij maakt. Wat tikt dat ding lekker!

Anders toch een MacBook? Maar dan kan ik net zo goed nog bij mijn 11′ Air blijven….

Bijdrager
    SvS

Combineer gewoon die 11″ Air (hou je geld in je zak) op je bureau en de iPad Pro voor extra mobiliteit. Lastig, ’n luxe probleem eigenlijk. iPad is niet geschikt om hele stukken mee te schrijven zonder extern toetsenbord. Wel voor mails typen en zo, maar niet voor serieuze stukken zoals hoeveel schrijvers allemaal schrijven, me 2 cts.
    Gebruik je geen Google Drive / Dropbox? Deze doen het ook uitstekend in samenwerking met je Mac.
    PDF bewerken, echt niet? WritePDF, PDF Expert 5, Goodreader.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 5 maanden geleden door  SvS.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.