8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Sachin

Ervaring met terugsturen PowerBook naar The Apple Store

Hallo,

De optische drive van mijn PowerBook werkt jammer genoeg niet meer. Mijn PowerBook heeft nog garantie dus wil ik het toestel laten vermaken. Heeft er iemand ervaring met het terugsturen van een PowerBook naar The Apple Store? Hoe gaat dit in zijn werk? Moet je het toestel ergens afgeven? Naar hun opsturen? Zoja in welke verpakking? …

Uiteraard kan ik deze vragen ook stellen via de telefoon aan The Apple Store maar ik zal nog enkele weken wachten tot dat ik m’n toestel minder nodig heb. Daarom had ik graag al wat informatie aan jullie gevraagd:)

Bedankt!

Fabian

Bijdrager
    macpro

Je kunt met Apple Care bellen. Die nemen alle gegevens op en zorgen dan ervoor dat een koerier wordt gestuurd naar een met jou afgesproken adres. Daar wordt een doos afgegeven waar je de PowerBook in kunt stoppen. Alleen de PowerBook, tenzij Apple Care besluit dat je ook andere spullen bij moet sluiten!
    De koerier vertrekt moet jouw PowerBook en levert die af bij een Apple reparateur. Die maakt alles in orde en stuurt de PowerBook via dezelfde koerier weer naar jou terug.
    Ik heb hier twee keer mee te maken gehad en beide keren had ik binnen 1 werkweek mijn PowerBook terug.

Bijdrager
    Eric Hammink

De service van Apple is inderdaad uit mijn ervaring prima. Apple bellen, formuliertje op de site invullen. Koerier komt met een lege transportdoos, uitvoerige instructies zijn bijgesloten wat je wel en niet terug moet sturen, koerier haalt vervolgens de doos met het defecte product op. En in mijn geval ging het om een iPod binnen de garantieperiode van 1 jaar. Binnen 3 dagen had ik een nieuwe retour.

8)

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Prima werkt dat. Ik had een ipod waarvan de minijack stuk was een maand na de garantie. Toch gebelt was een bekend probleem dus zou ik een verlenging van de garantie krijgen. DHL kwam ipod ophalen en een week later kreeg ik niet mijn bekraste ipod terug maar volgens mij een zo goed als nieuwe.

Top hoor!

Bijdrager
    Sachin

Ok, bedankt allemaal voor de informatie!!!!:)

Bijdrager
    Esquare
    ”macpro”

Ik heb hier twee keer mee te maken gehad en beide keren had ik binnen 1 werkweek mijn PowerBook terug.

Het kan ook anders: de mijne kwam na drie weken terug, en ‘toevallig’ de dag nadat ik een reeks aanmoedigende telefoontjes, faxen en e-mails richting Apple stuurde. Vraag vooral vóórdat je hem opstuurt of de benodigde vervangingsonderdelen op voorraad zijn. Anders laten ze die PowerBook vrolijk ophalen, om hem een paar weken in een la te leggen.

Bijdrager
    SvS

Vergeet niet te backuppen!

Bijdrager
    Sachin
    ”Susanne”

Vergeet niet te backuppen!

Dat zal ik zeker doen!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.