5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    pnobels

Ervaring met streaming

Hallo,

ik ben op zoek naar referenties betreffende streaming setups. Even situatie schetsen.

Als bedrijf wensen wij aan al onze medewerkers iedere maand een kort filmpje (5 minuten) beschikbaar te stellen als streaming media. Het bedrijf werkt wereldwijd, heeft ongeveer 5000 werknemers. Ook op plaatsen waar bandbreedte een probleem is. De media moet enigszins afgeschermd zijn (alleen zichtbaar door werknemers, dus youtube is geen optie). We wensen daar ook geen extra admin werk aan te hebben (uitdelen van honderden wachtwoorden is geen optie).

Momenteel keken we zelf naar de video optie in Office 365 (zijn momenteel aan het migreren naar Office 365), maar spijtig genoeg moet iedereen daarvoor een E plan hebben. Wie een K plan heeft, kan niet aan die video.

We hebben zelf in het verleden reeds een streaming setup gemaakt (gebaseerd op Microsoft produkten), internal only. Daaruit hebben we een aantal zaken geleerd : veel config werk, streaming over vpn lijnen is niet echt een goede zaak. Etc… Zelf hosten lijkt me in dit geval geen optie meer. Want dan moeten we diverse servers in verschillende wereld delen gaan deployen. A bridge too far…

Makkelijkste oplossing lijkt momenteel iedereen een Office 365 E account te geven. Moeten we nog even uitzoeken wat daar van prijskaartje gaat aanhangen.

Iemand ervaring met dergelijke problematiek? In welke richting we moeten zoeken?

Bijdrager
    jv65

Heb je al gekeken naar Vimeo Pro? https://vimeo.com/pro

Bijdrager
    KarelWillem

…De media moet enigszins afgeschermd zijn (alleen zichtbaar door werknemers, dus youtube is geen optie)…

Ik gebruik voor interne promo’s al jaren Youtube.

Met de opties ‘Verborgen’ en ‘Privé’ kun je de video’s toch gewoon ‘enigszins afschermen’?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    pnobels

Vimeo Pro laat volgens de alleen maar toe dat je er een wachtwoord op zet. Da’s makkelijk door te geven.
    Youtube heeft zelfde probleem.
    Ik ben momenteel Yammer eens aan het proberen…

Bijdrager
    essiw

Twitch schijnt erg populair te zijn voor streamen, weet echter niet of dit afgeschermd kan worden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.