3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ervaring met Parallels 11 en Windows 10 en wachtwoordprobleem

Ik heb twee virtual machines met Windows 10 onder Parallels 11 en deed deze week een update. Op de eerste was de schijf vol en weigerde Windows nog op te starten. Een backup aangesproken en de schijfgrootte uitgebreid in het regelpaneel van Parallels 11. Bleek dat die schijfruimte niet rechtstreeks werd toegekend aan de systeemschijf maar dat het gewoon een aanvullende partitie was. Na veel moeite en proberen een oplossing gevonden hier via diskpart hier: http://kb.parallels.com/123372. Dat ook met de tweede virtual machine gedaan. Vervolgens de onderdelenupdate naar Windows 10 versie 1709 geĂ¯nstalleerd. Bij de eerste virtual machine die op SSD staat kon ik achteraf niet meer inloggen. Mijn juist wachtwoord werd verworpen. Helemaal opnieuw begonnen met nog een backup. Na nog eens twee uren was het gelukt. Mijn tweede virtual machine staat op een HD en is trager. Ik probeer nu voor de derde keer die update te doen. Tot nog toe was het iedere keer mislukt. Ik ben dus drie maal twee of zes uur bezig. Parallels 11 en Windows 10 hebben toch serieuze mankementen in mijn ogen. Bovendien is mijn videokaart, een Geforce 980 veel te traag in Parallels 11. Hij haalt in 3D minder dan 25% van de snelheid onder het gewone Windows op een PC. Ook in 2D is de prestatie slechts 2/3 van wat het zou moeten zijn. Bootcamp installeren is geen optie want in mijn Mac Pro werkt die kaart slechts tegen 2,5 Gt/s.
    MacOS X is toch zoveel beter.

Update: Nadat alles in orde was heb ik andermaal het probleem van het wachtwoord gehad. Een juist wachtwoord wordt niet aanvaard en ik kan niet inloggen. Gelukkig kon ik revert to previous snapshot kiezen dat ik had aangemaakt na installatie en toen werkte het wel. Bestaat er een ander middel om je wachtwoord te herstellen dan met een diskette zoals Parallels aangeeft?

Update 2: het wachtwoordprobleem duikt nu ook op bij de andere virtual machine en daar lost revert to previous snapshot het probleem niet op.
    Kan iemand mij advies geven aub?

Bijdrager
    Paul

Zitten er leuke “leestekens in je wachtwoord zoals: (!@#$%^&*()}{“:?><
    Weet je dan zeker dat het in je keyboard instellingen zijn en je keyboard in windows anders staat dan in je Mac?
    Zodat je gewoon de verkeerde tekens typt.. typ je password eens in je mac omgeving (textbestandje ofzo) en copy/past hem dan eens naar windows…

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik gebruik wel degelijk het juiste wachtwoord hoor. Als ik revert to previous snapshot lukt het weer, maar na een tijdje niet meer. Er zitten alleen letters en cijfers in mijn wachtwoord. En het keyboard staat standaard juist. Ik zie dat onderaan rechts bij het inloggen. Belgisch formaat.
    Trouwens, bij het inloggen kan ik het wachtwoord bekijken als ik op het oogje in het invoervenster druk en het klopt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.