11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    JeePee

Ervaring met muizen van Trust? – Werken muizen van Trust onder X en hoe..

Ik wil binnenkort een draadloze optische muis kopen en nu twijfel ik tussen  de volgende 2 muizen:
    http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/3442
    en
    http://www.trust.nl/products/frame-product.htm?artnr=12328
    Van Logitech weet ik zeker dat deze onder X werkt, maar van Trust weet ik dit niet. In principe is dit puur een pc-muis, maar volgens de klantenservice van Trust werkt deze ook gewoon op een Mac, alleen zullen er nooit drivers voor komen en hierdoor zullen extra knoppen ook nooit werken. Ik wil echter wat meer zekerheid….

Heeft iemand ervaring met de muis van Trust? En werkt deze ook onder X?

JeePee

Bijdrager
    Igor

Ik heb een muis van logitech met draad. Hij werkt wel onder osX alleen niet volledig. OsX ondersteunt wel de rechtermuis knop het het wiel maar niet een extra knop die erop zit. Ik denk dat je dit probleem ook hebt als je een muis van Trust koopt.

Hopelijk een verbetering voor 10.2 maar dat weet je nooit…

Igor

Bijdrager
    JeePee

Hoi Igor, bedankt voor je reactie. Heb jij USBOverdrive al geprobeerd? Doet die extra knop het daarmee ook niet? Wil je nog even reageren? Graag!

Als 10.2 geen verbetering geeft, dan doet Logitech dat zelf misschien wel met een driver voor X, aangezien zij Classic ook volledig ondersteunen.

JeePee

Bijdrager
    Igor

USB overdrive werkt prima! Al mijn knoppen werken nu! Echt een hele goede tip. Ik heb gelijk even mijn extra knop die bij je duim zit zo ingesteld dat als je hem indrukt automatisch internet explorer start en naar deze pagina gaat.

Ik hoop dat dit ook werkt bij die trust-muis. Maar waarom kies je niet gewoon voor een logitech-muis. Die werken ook prima!

Trouwens een hele andere vraag: Hoe werkt die nieuwe iMac? Is hij een beetje snel? Ik wil er misschien ook een kopen maar weet nog niet zeker want wil misschien een iBook of Powerbook. Maar die zijn volgens mij een stuk langzamer.:(

In ieder geval succes met je keuze…

Igor

Bijdrager
    JeePee

Tja Igor, eh, eigenlijk heb ik op dit moment nog de oude iMac, maareh, ik vond het wel een leuk plaatje…… ???

Over een paar jaar heb ik hem (hoop ik) en dan kan ik er meer over zeggen, maar wat ik tot nog toe van de nieuwe iMac gezien heb en gemerkt heb…. Hij is razendsnel en betoverend mooi, echt een hebbeding!!

JeePee

Bijdrager
    JeePee

Zo, ik heb 'm, de draadloze optische muis van Logitech en hij doet het prima, zelfs zonder USBOverdrive (hij heeft dan ook maar 3 knoppen):D

Bedankt Igor voor je advies en reactie!

JeePee

Bijdrager
    Igor

Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ermee! Dus toch een logitech-muis. Wilde je het risico niet lopen om een miskoop te doen?

Veel plezier ermee…
    Igor

Bijdrager
    Igor

He jeepee,

nog een laatste tip. Dat programmatje usb overdrive is ook wel handig als je geen extra knoppen hebt. Je kunt namelijk aan elke knop nog vijf extra functie toevoegen als je dan met ctrl+klik, option+klik, Capslock+klik, Appletje+klik of shift+klik klikt heb je 18 knoppen op je muis misschien een beetje veel en raak je waarschijnlijk ook een beetje in de war, maar het gaat om het idee. Als je dit insteld krijg je wel een warning dat misschien je Mac onbestuurbaar wordt. Ik weet niet hoe serieus het is maar het is maar dat je het weet.

Dus misschien wel het proberen waard ook voor mensen die een gewone apple-pro muis hebben en toch wat extra knoppen nodig hebben.

veel succes…

Igor

Bijdrager
    JeePee

Bedankt voor de tip Igor, ik ga het eens een keer proberen!!:D

JeePee

Bijdrager
    Igor

Er is nu ook logitechmouseware x uit. Nu is er een officiƫle driver van Logitech die hun muisen ondersteunt ik heb hem nog niet geprobeert ga het nu wel gelijk doen. Ik denk dat trust nooit met een driver voor osx komt. Dus toch maar goed dat je een Logitech muis hebt gekozen!

Bijdrager
    Oppie

USB overdrive is imho een geweldig stukje software, er is zoveel in te stellen voor drie- of meer-knops muizen, en dat per programma. Ik heb bv. het wielknopje (dus niet wieltje draaien maar drukken) ingesteld op "keystroke-enter" waardoor ik elk dialooog-venster direct kan wegklikken, makkelijk joh.
    En dit las ik op de Apple discussion pages:
    "If you have Logitech optical mouse you would stay away from this. I tried it and it's a piece of [email protected] USB Overdrive is much better option"
    Oppie.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.