6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    DikkeWim

Ervaring met MS Office 2016

Onlangs heb ik MS Office 2016 (beta preview) geïnstalleerd. Werkt prima, echter het opstarten duurt enorm lang.

Opstarten van MS Word duurt de 1e keer zeker 15-20 seconden. Daarna staat veel in het geheugen en duurt het alsnog zo’n 8-10 sec.
    Hetzelfde geldt voor MS Excel, MS Powerpoint en MS Outlook.

Na het updaten naar OSX 10.10.3 had ik de hoop dat dit probleem opgelost zou zijn. Helaas, OSX heft het trage karakter van MS Office 2016 niet op (geen flauwe grappen hierover graag).

Is dit een algemeen bekend probleem? Hebben anderen dit ook?
    En vooral: is er een oplossing voor?

Bijdrager
    Targaryen

Hou er rekening mee dat het hier gaat om een bèta-product, Wim.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ze zijn met Office 2016 volledig overgegaan naar het Cocoa API in OS X. Alles van Carbon naar Cocoa omzetten vergt veel tijd en vaardigheid, dus ik vind het alsnog knap dat ze nu al zo’n stabiele beta uit hebben kunnen brengen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Waffle ಠ_ಠ.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Waffle ಠ_ಠ.

Bijdrager
    polansky

Als je deze beta installeert, kun je documenten dan nog wel openen in de ‘oude’ versie?
    Niet dat je op een voor MS slimme manier straks aan hun abonnementsvorm wordt vastgepind?

Ik wil het best proberen, omdat het er allemaal een stuk overzichtelijker op is geworden, maar ik weet nog niet of ik me wel aan een office 365 plan wil verbinden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Office opstarten duurt bijna altijd lang, vooral omdat het een tijd bezig is lettertypes te indexeren.

Bijdrager
    CarminMac

Afgelopen weekend updates geinstallleerd.

2 dingen vallen nu op

Outlook : datum kolom laat maar deel van de inhoud zien dag nr en deel van de maand rest valt weg. Kolom breder maken heeft geen effect
    Exel : komma invoeren moet nu echt met komma on lettergeddelte toetsenboerd en niet meer op het numerieke. Weet iemand hier een workaround voor ?

Datum Outlook niet zo belangrijk zal wel gecorrigeeerd worden bij een volgende update maar de deceimaal is wel lastig…

Thx !

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.