18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    AwesomeMaximus

Ervaring met kindle?

Aloa otm members,

Ik ben de laatste tijd aan het rond kijken naar alternatieven voor fysieke boeken, aangezien in mijn boekenkast geen ruimte meer is, of ruimte voor een nieuwe boekenkast. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn met ervaring met de kindle van Amazon. Met name het gebruik en het de aanschaf van het apparaat.

Of is een (beter) alternatief wachten op de nieuwe iPad en deze in combinatie met de kindle app te gebruiken?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    gerror

Ik heb deze week gekozen voor een ereader.

Waarom geen iPad? Ik heb een iPhone voor onderweg en een mac thuis. Onderweg van en naar werk lees ik meestal de krant of luister ik een podcast met mijn oogjes dicht.
    iPad zou voor mij overkill zijn. Ik wilde iets dat puur voor het lezen geschikt is en makkelijk mee te nemen valt. Deze past in mijn binnenzak/broekzak. Voornamelijk voor thuis in ben en op vakantie.

De keuze is gevallen op een Sony PRS-650
    Kindle kan volgens mij enkel boeken van Amazon laden en ik leest het liefst in NL.

Het scherm is super strak, pagina’s slaan lekker snel om. Met 2 gig intern passen er heel veel boeken op.
    Geen wifi of 3g maar als je er een paar honderd boeken op heb zitten hoef ik geen boek in de trein te kopen.

Minpunt: De interface is niet des Apples. Dus niet handig browsen op genre of iets dergelijks.
    Heb er nog maar kort mee gespeeld dus wellicht kan dat wel.

Bijdrager
    AwesomeMaximus

@Yaris thx voor de link interessant om te lezen.

@gerror ik twijfel dus of ik iets dedicated wil voor alleen lezen of ook meer voor media. Het is dat ik alleen een mbp heb en die vrij portable te noemen is en meer dan geschikt is voor media. Vandaar dat ik meer nijg naar een dedicated ereader.

Daarbij lees ik bijna de meeste boeken in het engels, vind dit prettiger lezen dan Nederlands, dus vandaar dat ik twijfel tussen een Kindle en een iPad. Ik vermoed dat ik op de iPad ook minder zou lezen omdat ik dan snel de nijging zou hebben om toch even angry birds of iets anders te openen.

Maar zijn er mensen met ervaring met bestellen op amazon.com (niet de of uk)?

Bijdrager
    Joffry

Als je voornamelijk engelstalige boeken wil lezen is dat een goed artikel.

Echter in de nederlandse taal, zou ik me voor eboeken eerder richten op epub, zoals ook bij bolcom verkrijgbaar. De top reader is in dit geval imo de Sony PRS-650. Kijk hiervoor even op “Kieskeurig”. Oh, Gerror was me voor.

Verder zijn er heel wat vergelijkingen in ereaders.

Mijn dochter in de USA heeft zowel een Amazon Kindle II (werkt daar voortreffelijk met Amazon) en voor epub boeken de Nook van Barnes & Nobles

Er zijn ook hier bij OMT al verschillende draadjes. Een iPad leest volgens mij ook prima, wat mij weerhoudt is slechts het gewicht en de batterij. Er zijn mensen die zelfs de voorkeur geven aan een iPhone of iPhone Touch.
    Met “Calibre” kan je praktisch elk boek converteren (geen boeken waar DRM op rust) en werkt ook uitstekend samen met iTunes.

Nog een aardige site met verwijzingen klik

Bijdrager
    pinkie

Totdat de iPad uitkwam las ik mijn boeken op een Sony PRS600. Ik heb de iPad gekocht en heb nooit meer naar mijn Sony omgekeken. De leeservaring is voor mij uitstekend en met name het feit dat ik, wanneer ik iets lees waar ik meer informatie over wil hebben, ik dat op hetzelfde apparaat onmiddellijk beschikbaar heb met Mobile Safari vind ik uiterst prettig. Ook aangenaam voor mij is dat, wanneer ik niet meer wil lezen, ik naar het nieuws kan kijken, het weer kan bekijken of wat dan ook zonder dat ik daar een andere bron voor hoef te gebruiken. Kortom, voor mij is de iPad geweldig. Ik lees gemiddeld twee boeken per week. Mijn iPad is een wifi only.

Bijdrager
    4iam

iPhone met Stanza.
    Altijd bij je. Oneindig veel boeken.

Bijdrager
    senseopadje

Als je voornamelijk Engelse boeken/detectives leest, is de Kindle ideaal (vooral die met 3g, dan kan je gewoon overal buiten boeken bestellen).
    Verder is er ook Kindle voor je Mac en iPad en alles is heel makkelijk te synchroniseren, zodat je zo overal verder kunt lezen.
    Buiten vind ik de Kindle het makkelijkst (geen last van schittering), maar binnen lees ik op de iPad, dat is toch wel het mooist.
    Het bestellen bij Amazon loopt soepel en betrouwbaar, binnen een minuut heb je je boek.

Bijdrager
    aruba

Ik heb sinds enkele maanden een Sony PRS-350, met Calibre software, werkt fantasties! Vooral buiten in fel zonlicht blijft het scherm zeer duidelijk leesbaar en heeft het scherm totaal geen weerkaatsing! Wat helaas een zeer groot minpunt is in iPad!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik kan wel een heel lang verhaal maken over de pro’s van de iPad.
    Lees het stukje van Pinkie hierboven en je weet hoe ik er over denk.

Ik heb deze zomer vaak buiten gelezen op/in/aan/met de iPad.
    Een beetje schaduw is inderdaad wel aan te raden, maar dat is toch echt het enige nadeel van de iPad als e-reader.

Bijdrager
    aruba

“Ik kan wel een heel lang verhaal maken over de pro’s van de iPad.”

Het is niet mijn bedoeling om een lang verhaal te maken, ik heb ook een iPad en deze werkt fantasties, maar ik zit het gehele jaar iedere dag op het strand en dan vind ik iPad om een boek te lezen vermoeiender dan een Sony 350! En om dan allerlei toeren uit te halen om te lezen vind ik jammer, maar misschien in de opvolger van de iPad wordt daar iets aan gedaan!!

Bijdrager
    Yannes

iPhone met Stanza.

Altijd bij je. Oneindig veel boeken.

Leest zo lekker op een 3.5″ scherm -.-

Bijdrager
    KarelWillem

… ik heb ook een iPad en deze werkt fantasties, maar ik zit het gehele jaar iedere dag op het strand en dan vind ik iPad om een boek te lezen vermoeiender dan een Sony 350! …

Absoluut waar.
    En ik denk niet dat er bij de nieuwe iPad verandering in gaat komen.

Maar… een kleine parasolletje bij de Wibra kost slechts 3,50 of zo.:wink:

Bijdrager
    aruba

Helaas geen Wibra hier!!!

Bijdrager
    KarelWillem

De Action, Lidl, Zeeman, etc.
    De eerste zomerspullen bij de Action zijn al weer gearriveerd. Dus sla je slag!

Bijdrager
    Enriekie

Zelf heb ik afgelopen maart in Florida de Barnes & Nobles Nook in e-ink uitvoering gekocht.
    Ik heb voor deze gekozen vanwege de goede (beter dan de kindle) ePUB ondersteuning.
    Lezen hierop evenaart het lezen in een boek en dat kan ik van de iPad en iPhone niet zeggen.
    Het feit dat ik nu altijd een halve Bieb bij heb heeft er bij mij voor gezorgd dat ik meer ben gaan lezen dan voor de aanschaf.

Ik vind langdurig lezen op de iPad en iPhone erg vermoeiend (branderige ogen).
    Ook het vasthouden als ik in bed lig te lezen is met de iPad vervelender (ipad is een stuk groter).

Ik gebruik de iPad en iPhone wel voor het lezen van PDF bestanden en tijdschriften.
    Het is natuurlijk heerlijk om door een tijdschrift te bladeren in full color, inzoomen waar nodig etc.

Bijdrager
    pinkie

Hoor ik hier een ontwikkelaar aankomen die een parasolletje gaat ontwerpen om bovenop de iPad te klemmen? Ik wil er twee.:nerd:

Bijdrager
    ernst.

Houd eens op,wordt die Pad alleen maar zwaarder.:nerd:
    Wist je dat je tegenwoordig ook gewoon ‘schuilen’ kan met je iPad?:evil:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.