6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Berto

Ervaring met high def. standalone netwerkplayers gevraagd.

Het lijkt dat het hele High Definition verhaal niet relevant is binnen de Mac community.
    Tenminste niet op dit MacOSX forum. Er staan nauwelijks ervaringen met High Definition-
    mediaplayers, standalone netwerkplayers, DVD players, cable of sat receivers etc.
    vermeld. Doet niemand daar iets mee? Gaat deze ontwikkeling aan de Mac voorbij?
    Zelf heb ik de eerste stappen gezet op dit pad met weinig resultaat.
    Ik heb een Real HD LCD TV gekocht en daarop de Snazio Net DVD player aangesloten.
    Tot nu toe heb ik nog geen High Def. mogen aanschouwen. Bij de eerste Snazio liet de
    afstandsbediening het na een uur afweten en bij de tweede Snazio de DVD drive……
    Toch zal er iemand in dit forum zijn die zijn/haar TV wel HD video/plaatjes heeft kunnen
    tonen. Graag wil ervaringen van die mensen horen. Hoop doet leven nietwaar?

Bijdrager
    lowfi

Op usenet is genoeg HD materiaal te krijgen. Zolang echter dat hele HDdvd of blue ray gezeik op deze manier blijft aanmodderen zie ik het niet zo snel in de huiskamer verschijnen. Bovendien is nog niet zo heel lang de dvd speler ingeburgerd. Niemand zit volgens mij echt op weer iets nieuws te wachten behalve de early adopters.

Ik geloof wel dat upc en essent binnenkort hd tv gaan uitzenden al zal dat beperkt zijn tot een paar kanalen.

Zelf heb ik al een aantal keer hd materiaal op mijn projector gekeken en het is idd wel een stuk mooier zoals te verwachten. Toch ben ik wat losse spelers betreft terug houdend. Niet tenminste door de vreselijke drm die het met zich meebrengt.

Bijdrager
    Nisei

Ik heb zelf ook wel wat HD materiaal (WMV9 DVD’s) maar de hardware eisen zijn dermate hoog dat 1080p (voor mijn hardware) echt nog teveel gevraagd is. Op usenet is idd best wel veel HD te krijgen. Ik wacht trouwens ook even tot de format oorlog voorbij is en daarna koop ik wel een nieuwe video projector zodat ik weer een paar jaar vooruit kan. We lopen hier wat betreft HD aanbod van kabelproviders wel heel erg achter op Azie en Amerika, ik zit er hard aan te denken om maar es een schotel aan te schaffen.

Bijdrager
    Berto

Klopt de HD-DVD en BlueRay DVD zullen worden uitgemolken door de industrie.
    Dus negeren die hap. Er is echter een hoop mogelijk met de “gewone” DVD, ook
    door het gebruik van double layer. De snelheid is voldoende om HD te leveren.
    Verhalen op andere fora berichten van goede ervaringen met HD ts. streams.
    Naast weergave vanaf de DVD is er nog de Harddisk streaming vanaf een media
    PC. Zelf heb ik een Imac G5 die als mediaserver kan dienen, maar dan heb ik
    nog een standalone netbox nodig om de LCD TV aan te sturen en daar knelt het.
    Welke box werkt goed samen met Mac OSX? Vergeet Snazio 1350 en Kiss 600.
    Alle systemen die op basis van een Sigma EM8620L chipset werken hebben
    problemen, die schijnbaar niet door de firmware (upgrade) is op te lossen. Dat
    ik een early adopter ben heeft te maken met het feit dat ik zelf HD materiaal maak
    en het ook wil zien op mijn TV. Met Final Cut Pro kan ik prima HD monteren in
    HDV maar welke (net)player kan het tonen?

Bijdrager
    Berto

Het lijkt dat het hele High Definition verhaal niet relevant is binnen de Mac community.
    Tenminste niet op dit MacOSX forum. Er staan nauwelijks ervaringen met High Definition-
    mediaplayers, standalone netwerkplayers, DVD players, cable of sat receivers etc.
    vermeld. Doet niemand daar iets mee? Gaat deze ontwikkeling aan de Mac voorbij?

Ja, het leeft hier dus niet……….
    Ik wou ook nog vragen voor een HDTV topic te openen, laat maar zitten……
    Dus over naar een buitenlands Mac HD forum.[/quote]

Bijdrager
    Richard5

Ik denk dat het hele HDTV nog wel op zich laat wachten. Mensen zijn wat terughoudend en in Europa lopen we nog een beetje achter wat de ontwikkelingen betreft. Trouwens als het met HDTV net zo gaat als breedbeeld dan duurt het nog wel een paar jaar voordat we films op HDTV (via een reguliere zender) kunnen kijken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.