8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    tony montana

Ervaring met ColorManagment onder OSX?

Ik vorm samen met een paar mensen een ColorManagment binnen een offsetdrukkerij.
    We werken nu al meer als 5 jaar met het programma “CobraMatch” van BARCO.
    Het creeren van ICC profielen aan de hand van RGB Hoge Resolutie beelden ten opzichte van het origineel
    naar het uiteindelijke (offset)druk- en printeindresultaat vormt een grote hoofd-taak
    binnen onze workflow. Hieronder valt uiteraard ook het calibreren van BARCO-schermen
    in ons geval met de “DTP92” met de daarbij toebehorende software van “CobraMatch”. Dit allemaal
    nog onder MacOSystem 9. :( :cry:
    Tevens gaan wij in de toekomst gebruik maken van “Apogee” een op PDF gebasseerde
    workflow, waarin we het ColorManagment geintergreerd willen hebben.
    Als nodig op een apparte server.

Mijn vraag is, of iemand mij enkele nuttige tips of links kan geven betreft ColorManagmentSysteem werkende onder OSX.

Heeft iemand hier al reeds ervaring mee of enkele nuttige tips/info?
    (Aléén OSX)

Thanx!
    :) :wink:

Bijdrager
    Brims

Voor de mannen met kennis hoef je niet ver te zoeken.
    Dat je dat nou moet vernemen van iemand uit Friesland

http://www.result.builders.nl/ te Eindhoven.

Boven aan staat ColorManagment onder de knop consultancy.

Ja sorry meer tips heb ik niet.
    Ik moet zelf ook nog even op cursus.

:)

Moderator
    Lucas Raggers

Volgens mij is ene Erik Koldenhof de man die je zoekt. Even zoeken in het forum en je kunt zien dat hij al veel berichten over color management heeft geschreven. Stuur hem een PB.

Bijdrager
    Urbin Design

KLopt Eric is your man. Maar die is op vakantie.;)
    HIJ STAAT JE ZEKER WETEN VAN DIENST;)

Bijdrager
    Erik
    ”Urbin”

…Maar die is op vakantie…

En sinds vannacht weer terug!
    De L* waarde van m’n huid had nog wel wat lager mogen zijn, maar ik heb nog een weekje vrij!

Alhoewel ik er hier op dit forum geen commercieel verhaal van wil maken, denk ik inderdaad dat we je volledig op de rit kunnen zetten, maar dat zal niet geheel via dit forum kunnen.

Bedenk dat OSX voor de eindgebruiker al een gigantische hoop (kan) doet (doen). Een succesvolle implementatie van een CMS is echter voor een heeeeel groot gedeelte afhankelijk van de kwaliteit van je profielen (‘color’, fabrieksprofielen werken meestal niet voldoende) en het ‘management’ (oftewel de daadwerkelijk implementatie en onderhoud)

Ik zal de komende week nog even bekijken of ik nog wat additionele OSX CMS info kan plaatsen, voor een ieder.

Tony, ik zal nog even wat additionele info in een PB-tje sturen, nadat ik de vakantie spullen heb opgeruimd.

Laterz,

Erik (met een ‘k’:wink: )

Bijdrager
    tony montana

Thanx Erik!

Ik had je een paar weken geleden ook al een PB gestuurd, maar je had het te druk..:P

Ik hoor t wel!
    Alvast bedankt!
    :wink:

Bijdrager
    Erik

Tony,

ik probeer al een uurtje of zoiets dat PB-tje naar je te sturen, maar die blijft maar in m’n outbox staan.

Ook een PB-tje over dat de grote PB onderweg is :P blijft er staan.
    Dan maar ff op deze manier.

Kortom, het komt, het komt.

Erik

Bijdrager
    tony montana

Thanx Erik!
    :wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.