12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    dduur

ervaring macfix

ik las vandaag dit bericht

Ondergang MacFix dupeert klanten
    Reparatie- en onderhoudsbedrijf MacFix in Zaandam zit in nog grotere problemen dan het bedrijf zelf in juni liet weten. Klanten wachten al maanden op afgesproken reparaties en de eigenaar reageert spaarzaam op e-mail of telefoon. Zijn vertrokken compagnon zegt dat hij een faillissementsaanvraag heeft ingediend, omdat de eigenaar de afgesproken uitkoopsom niet betaalt. De eigenaar gaf vrijdagmiddag een korte reactie per e-mail: ‘Er is helemaal geen faillissement aangevraagd, e.e.a. loopt nu middels advocaten, en vind het momenteel veel te vroeg om te publiceren over zaken waarover nog helemaal geen duidelijkheid is. Ik houd jullie op de hoogte zodra er iets te melden valt.’

MacFix begon in 2005. De compagnon kwam er in 2007 bij vanwege de uitbreiding met een winkel in Zaandam. De samenwerking liep in het voorjaar van 2008 spaak en de winkel ging dicht. Op de website van MacFix staat die sluiting wel vermeld, maar verder presenteert het bedrijf zich alsof het nog volop in zaken zit. Wel staat in het handelsregister van de Kamer van Koophandel inmiddels een ander adres vermeld: Hazepad 39 in Zaandijk. De griffie van de rechtbank in Haarlem geeft geen informatie over een eventuele faillissementsaanvraag zolang de rechter zich daar niet over heeft uitgesproken.

De zaken bij MacFix lopen in elk geval niet vlot meer: zo wacht ontwerper Guido van der Velden al maanden op een iBook die hij ter reparatie aan MacFix had aangeboden. ‘Ik ben inmiddels terug bij mijn oude leverancier, maar voor die iBook vrees ik dat het fout gaat. Het is een oude machine, maar als hij er niets meer mee kan, laat hij hem dan terugbrengen of me in elk geval op de hoogte houden.’

De eigenaar is lastig bereikbaar voor zijn ex-compagnon en zijn klanten. ‘De winkel is dicht, de sleutels zijn ingeleverd bij de verhuurder. Wat er nog aan spullen was, is bij de eigenaar. Helaas kan ik niet meer bij de website om daar een waarschuwing op te plaatsen. Hij heeft alle inlogcodes veranderd. Het adres Zuiddijk 28 dat daar staat vermeld klopt niet meer en ik wil de klanten op hoogte stellen dat het op dit moment niet verstandig is om zaken te doen met MacFix.’

De compagnon kreeg de afgelopen tijd klanten aan de deur die verhaal kwamen halen, vertelt hij, maar hij kan ze niet helpen vanwege zijn vertrek uit het bedrijf. Zelf verwacht hij zonder verdere kleerscheuren uit de affaire te komen. ‘Het leek allemaal goed te beginnen, maar toen kwamen er lijken uit de kast. Ik heb mijn buik vol van computers, ik wil er niets meer mee te maken hebben. Ik werk nu even tijdelijk in de bouw en ik ga verder in de beveiliging.’ (ML)

Bron: Macfan

Heb ook ervaring met deze club. die waren helemaal niet positief. Ze kwamen voortdurend hun afspraken niet na, en de reparatie van mijn IMAC duurde ontzettend lang en lukte zelfs niet. En toen wilden ze dat ik een nieuwe ging kopen.
    Goede zaak dat MACfix ter ziele is

Bijdrager
    Sumar

Bron ?

Inactief
    Anoniem

ik denk dat dit de bron is!
    http://www.macfan.nl/nieuws.lasso?id=MzY5NTQ=

maarja niet mijn post dus ik gok maar wat

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

ff google loslaten op de titel doet wonderen :P

Bijdrager
    Sumar
    ”Sullivan”

ff google loslaten op de titel doet wonderen :P

Ja dat snap ik ook wel maar persoonlijk vind ik het netter als je een artikel quote dat je dan ook de bron vermeld.

Bijdrager
    dduur

tja….. ik ben ’t vergeten, maar de story-line vind ik belangrijker

Bijdrager
    Neptunus

Dus wat is de bron?:?

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

take a wild guess :?

Bijdrager
    Soulshaker
    ”dduur”

A begon MacFix in 2005. B kwam er in 2007 bij vanwege de uitbreiding met een winkel in Zaandam. De samenwerking liep in het voorjaar van 2008 spaak en de winkel ging dicht. Op de website van MacFix staat die sluiting wel vermeld, maar verder presenteert het bedrijf zich alsof het nog volop in zaken zit. Wel staat in het handelsregister van de Kamer van Koophandel inmiddels een ander adres vermeld: Hazepad 39 in Zaandijk. De griffie van de rechtbank in Haarlem geeft geen informatie over een eventuele faillissementsaanvraag zolang de rechter zich daar niet over heeft uitgesproken.

A neemt het hazepad :P

Moderator
    Poezenbeest

Heb de bron even in het bericht gezet…. had de TS ook kunnen doen. Als je een bericht overneemt van een andere site, dan is het wel zo netjes (en een vereiste op dit forum) om een bron te vermelden.

Over het bericht zelf: het is jammer dat een bedrijf ten gronde gaat, maar het is nog spijtiger, dat het op deze manier gaat… Niet alleen de klant is de dupe, maar blijkbaar ook de tipgever van MacFan…

Bijdrager
    trabant

Iets met pot en ketel.
    In het bericht is één partij aan het woord gelaten. De andere zal de rechter tzt horen.
    Tot dan is alles speculatie.

Bijdrager
    BlackMAC

tjeez….http://www.macfan.nl/nieuws.lasso?id=MzY5NTY=:?
    Wat een zooitje daar…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.