10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    McNismo

Ervaring MacBook Pro met video-editting

Beste Apple-gebruikers,

Wat is jullie ervaring met een MacBook Pro bij het video-editing?
    Ik heb nu een new MacPro, natuurlijk ben ik daar tevreden mee. Maar ik wil onderweg ook bezig kunnen zijn. Met fotografie, beeldbewerking en grafische vormgeving met Indesign en Illustrator.

Nu overweeg ik om “misschien” over te stappen op een MacBook Pro. Zo zou ik gewoon kunnen blijven video-editen, maar ben dan ook mobiel wat betreft fotografie.
    Maar ik wil graag weten of video-editen een beetje gaat op een MacBook Pro?

Ik hoor erg graag jullie ervaring hiermee.

Gr. Marcus

Bijdrager
    Anytimebaby

Hoi Marcus,

op mijn MBP 2013 (2,3 GHz Intel Core i7 / 16 GB 1600 MHz DDR3 / Videokaart: Intel Iris Pro 1536 MB) is het prima video-editen! Ik doe dat met name in Final Cut Pro maar zo af en toe gebruik ik ook Premiere en After Effects. Verder werk ik veel met Pixelmator en Photoshop en dat werkt allemaal prima.
    Omdat ik niet weet hoe snel een MacPro werkt kan ik het natuurlijk vergelijken met jouw ervaringen maar ik ben dus meer dan tevreden.

Gerbrand

Bijdrager
    McNismo

Oké, bedankt voor je reactie.
    Verder: is het voor de accu schadelijk om de MacBook Pro zo nu en dan langdurig op de stekker te houden? Ik bedoel: als ik niet op pad zou zijn, sluit je ‘m natuurlijk op een extern scherm aan en sluit je ‘m op de voeding aan. Niet erg?

Geblokkeerd
    Humain

Ik ben overgestapt van een Pro thuis en Air onderweg naar een maxed out vorige gen 15″ 2 maanden geleden. Absoluut geen spijt van als grafisch/video professional. Alle content op markkoolen.com edit ik er op, ook de videos en loop niet tegen problemen aan. Reden, veel vliegen dus wil portable zijn.

Bijdrager
    McNismo

Oké Humain, dus totaal geen spijt van de overstap van MacPro naar MacBook Pro?
    Werk je met photoshop, première, After Effects, Final cu pro?

Bijdrager
    McNismo

Humain: wat zijn de specs van jouw MacBook pro?

Bijdrager
    Furbz

Ik vind het ook absoluut heerlijk om te editen op mijn MBP 2015.
    Heb de 15 inch met gpu, I7, 16GB Ram, 512 SSD. Ik gebruik
    een externe SSD usb3 waar mijn content op staat.
    Zojuist een weddingfilm afgemonteerd en hij werkt als een zonnetje.

@humain: potverdorie vet werk op je site!

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Furbz.

Bijdrager
    McNismo

Ja, ik denk dat ik ook over ga op een MacBook Pro. Zelfde specs als wat jij hebt.

Bijdrager
    Furbz

Moet wel zeggen: extern scherm zou wel relaxter zijn!

Bijdrager
    McNismo

Dat moet er wel bij, ja

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.