10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Rapatski

Ervaring gezocht bij overzetten systeem/Time Machine

Mja, ik heb heus gezocht, maar ben niet bevredigd.

Ik wil zodirect Time Machine gebruiken om mijn systeem te restoren op de nieuwe harde schijf die ik nu in mijn MacBook ga zetten. Of eigenlijk, alles behalve het systeem. Liefst een frisse installatie, maar vervolgens wel alle documenten en programma’s van de Time Machine backup.

Heeft iemand hier ervaring mee?!
    Alvast heel hartelijk bedankt.

Bijdrager
    Rapatski

f… deze kon natuurlijk beter bij OS. Wat ben ik toch een noob. :roll:

Bijdrager
    Rapatski

Zohee hola dat is snel. Ik delete ‘m toch maar.. volgens mij poepmakkelijk.

Bijdrager
    KingAchille

Archieve and Install behoudt al je bestanden, maar je systeem wordt volledig hernieuwd…
    Mvg,

Bijdrager
    RobotGuy
    ”KingAchille”

Archieve and Install behoudt al je bestanden, maar je systeem wordt volledig hernieuwd…
    Mvg,

I.c.m. een nieuwe harde schijf? Kan dat?

Ronald

Bijdrager
    Steff
    ”Rapatski”

Ik wil zodirect Time Machine gebruiken om mijn systeem te restoren op de nieuwe harde schijf die ik nu in mijn MacBook ga zetten. Of eigenlijk, alles behalve het systeem. Liefst een frisse installatie, maar vervolgens wel alle documenten en programma’s van de Time Machine backup.

Ik heb er geen ervaring mee maar wel iets wat er op leek: Gegevens van ene oude iMac naar een nieuwe iMac.

Time Machine gebruikt de een computernaam en een gebruiker met wachtwoord om de gegevens open te stellen als je op het icoon drukt. Toen ik mijn nieuwe Mac kreeg wou ik ook een schoon begin met mijn oude documenten. Na alles hetzelfde te hebben als mijn oude Mac kon ik nogsteeds niet in de oude Time Machine map/schijf komen. Mijn Mac maakte namelijk een nieuw stuk aan.

Ik heb toen alles via de oude iMac gekopieerd naar een externe schijf. Dus alles terug gezet en gekozen voor een schone tijdmachine. Ook best wel eens handig! Maar, er is zover ik weet dus geen oplossing voor je probleem/verhaal. Maar ik weet zeker dat wat ik net zei sowieso werkt.

Dus wil je ook je Time Machine bewaren?

Bijdrager
    CedricH

Als de naam van je Mac en je user account hetzelfde zijn kan je normaal aan je vorige backups. Ik sterk aan om je gegevens bij de eerste opstart over te zetten en dit niet later te doen met behulp van de Migratie assistent, anders kan je, net zoals ik, problemen krijgen met je schijfbevoegdheden!

Bijdrager
    Rapatski
    ”CedricH”

Als de naam van je Mac en je user account hetzelfde zijn kan je normaal aan je vorige backups. Ik sterk aan om je gegevens bij de eerste opstart over te zetten en dit niet later te doen met behulp van de Migratie assistent, anders kan je, net zoals ik, problemen krijgen met je schijfbevoegdheden!

(Ik heb de schijf nog niet vervangen, had geen Torcx schroevendraaier :P)

Hee hmm.. Ik had juist bedacht dat ik het zo ging doen:

http://support.apple.com/kb/HT1177?viewlocale=en_US&locale=nl_NL

Klinkt heel fijn. Dan kan ik selectief mijn documenten en apps terugzetten, zonder dat ik alle troep van dit systeem (geupgrade van tiger naar leopard) mee hoef te nemen. Dat een Mac niet trager wordt door de tijd heen geloof ik namelijk niet. (Wat in ieder geval z├ęker niet waar is, is dat programma’s keurig gedeinstalleerd worden wanneer je de .app naar de prullenbak sleept.)

Bijdrager
    Rapatski
    Bijdrager
    Geedee

Net via TM het systeem + progs + docs (de hele reutemeteut dus) van eind september teruggezet op mijn interne HD omdat sinds enkele weken er ernstige problemen waren. Omdat daarvoor alles vlekkeloos draaide, heb ik dus geopteerd om alles in de staat van voor oktober terug te herstellen. Dat ging als een fluitje van een cent. De HD wordt gewist en TM zet het gewenste mooi terug. Alle belangrijke files van na de bewuste datum heb ik dan apart overgehaald. Perfect gewoon.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.