2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Bruce27

ervaring gevraagd met magix vhs-capture voor mac

Ik moet s-VHS banden digitaliseren. ik deed dat voorheen via mijn VX2000 cam probleemloos maar die heb ik ingeruild voor een CF.cam.
    Toen kocht ik een app. van iOn voor € 30,00 maar dat ding is een ramp. (giga bestanden en steeds groen scherm etc. etc)
    Ik zie nu dat Magix ook zo ets heeft voor MAC en het klinkt veelbelovend maar dat is vaker bij dat bedrijf…
    Wie heeft de ervaring dat ik hiermee snel en goed kan digitazen en in finalcutpro X in kan lezen?
    BVD!!

(heb geen idee bij welk forum of topic dit zou moeten…)

Bijdrager
    Qmagic

Waarom niet meteen met FCPX digitaliseren? Sluit je apparaatje (videoconverter) aan en capture (via camera import) met FCP X. Op deze wijze capture ik ook analoge video met een “pinnacle moviebox dv“. FCP X herkend (in mijn geval) de hardware gewoon als een DV-camera en werkt probleemloos.
    Je kan de hardware (videoconverter) met andere software pakketen gebruiken om op te nemen, zelfs quicktime x kan je gebruiken.

De grootte van je video bestanden hangt af van de gebruikte video-codec die de video converter gebruikt. Ik zal niet te technisch worden, maar een video in een DV-codec zal vele male groter zijn dan een H.264 Codec.

Ik heb eens met google gekeken maar ik kan niets terug vinden welke codec ion gebruikt en zo ook voor magix. Bij Elgato kan je de technische specs wel makkelijker terug vinden.
    Misschien moet je ook de “Elagto video capture” eens in overweging nemen. Elgato is niet de goedkoopste maar komt wel goed uit de reviews.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.