21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

[opgelost] Error in 1Blocker

Bij het invoeren van een nieuwe regel in de Whitelist van 1 Blocker krijg ik bij sommige sites bijgaande foutmelding. De pre-installed regels zijn allemaal aangevinkt. Het gebeurt bij o.a. Buienradar.nl, nn.nl, canon.nl enz. Hoe kan ik dat oplossen?

Inactief
    Anoniem

Contact opnemen met de developer van 1Blocker.

Bijdrager
    Vindplaats

Dat heb ik gedaan, maar krijg helaas geen antwoord. Overigens heb ik dezelfde vraag ook gesteld op de site appletipsGenius.

Inactief
    Anoniem

Wat is die nieuwe regel precies?

Sleutelbeheerder
    Night

Verdwijnt die foutmelding als je die regel in de Whitelist verwijderd?

Bijdrager
    Vindplaats

De regel staat in de bijlage , in het zwarte scherm

Bijdrager
    IGBA

Wat zou die nieuwe regel moeten doen?

Sleutelbeheerder
    Night

Dat is de foutmelding. Wat is de regel zoals je hem in 1Blocker hebt ingevoerd?
    Oftewel: Welke site of domain wil je whitelisten?

Bijdrager
    Vindplaats

Ik voer dan in: http://www.nn.nl, http://www.buienradar.nl, http://www.canon.nl. Ik heb het ook al geprobeerd zonder www, maar dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Bijdrager
    Vindplaats

Echter zonder http://. Dat heeft dit programma er zelf bij geplaatst.

Sleutelbeheerder
    Night

There’s a site I want to whitelist. How can I do that?
    You can whitelist a site simply by navigating to it in Safari, opening the iOS share sheet, tapping on our Safari extension and turning on the whitelist switch.

Bijdrager
    Vindplaats

Dat heb ik ook gelezen. Echter ik heb een Iphone 5 en 1Block is daar niet compaible mee. Vanaf versie ios 5s is dat wel het geval. Op mijn Iphone heb ik 1Blocker dus niet geïnstalleerd, maar alleen op mijn Macbook.

Inactief
    Anoniem

Erg verwarrend allemaal. :lol:

Bijdrager
    Vindplaats

Alle regels in de Whitelist heb ik verwijderd en weer opnieuw toegevoegd. Tot mijn verbazing zie ik nu niet meer die foutmelding. Ik heb geen idee wat er fout gegaan is. Voorlopig is het dus opgelost.

Sleutelbeheerder
    Night

Misschien tóch ergens een typfoutje. Kan altijd.

Maar beter voor je dat het nu allemaal weer naar wens werkt (y)

Bijdrager
    Vindplaats

Het onderstaande antwoord ontving ik van Lastpass. Helaas bieden zij geen oplossing, het is niet anders. Trouwens heb ik geen idee wat men met ETA bedoeld.

“Thanks for working with us to attempt to troubleshoot this issue. Unfortunately, since this issue seems to be immune to troubleshooting we’ve Reported to the Development Team for review. There is no ETA at this time, but we thank you for your patience in the meantime.”

Bijdrager
    GoeieDag

ETA is ‘Estimated Time of Arrival’. Bedoeld voor vervoer (luchtvaart), maar hier gebruikt in de zin van: we kunnen nog geen tijd geven van op welk moment het mogelijke probleem is opgelost.

Bijdrager
    Vindplaats

Bedankt voor de uitleg van ETA.

Bijdrager
    IGBA
    Vindplaats op 12 juli 2017

Het onderstaande antwoord ontving ik van Lastpass.

Nu ben ik nog meer in verwarring… Wat heeft Lastpass met 1Blocker te maken?

Bijdrager
    Vindplaats

Ok, ik kan begrijpen dat het verwarrend is. Waarschijnlijk heb ik twee berichten door elkaar gehaald. Het is allemaal begonnen met het feit dat ik niet meer kon inloggen bij de ABN AMRO bank. Ik dacht dat dit veroorzaakt werd door 1Blocker en heb zodoende in de whitelist een regel voor de ABN AMRO toegevoegd, waardoor het programma 1Blocker niet van toepassing zou zijn op de ABN AMRO bank. Echter dat hielp niet en ik kreeg ook zoals ik aanvankelijk bericht heb een foutmelding in 1Blocker. Door deze regel weg te halen en de andere Whitelist regels te controleren kreeg ik geen foutmelding meer. Dat was dus opgelost. Echter ik bleef zitten met het feit dat ik niet kon inloggen bij de ABN AMRO bank. Iemand heeft mij er toen op gewezen dat het een bus was in Lastpass. Ik weet even niet meer waar en wie dit was.
    Dus als je opmerkt dat Lastpass niets meer met 1Blocker te maken heeft dan is dat volkomen terecht. Ik ga nu even verder met mijn verhaal over de ABN AMRO bank. Gebleken is dat als ik het vinkje weghaal bij de extensie van Lastpass in Safari > Voorkeuren > Extensies ik wel weer kan inloggen bij de ABN AMRO bank. Derhalve heb ik contact gezocht met LAstpass en het antwoord gekregen zoals ik hierboven vermeld heb.
    De verwarring is ontstaan doordat ik twee berichten door elkaar gehaald heb. Dus nogmaals:
    Lastpass heeft niets met 1Bocker te maken, maar wel met het inloggen bij de ABN AMRO bank. Ik hoop dat het nu duidelijk is. Mocht het niet zo zijn laat het mij dan nog maar weten.

Bijdrager
    GoeieDag
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.