9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Brillantino

error -1309: kan een file niet verplaatsen

Besten,

We zitten hier met 2 mensen al dagen te knoeien om een filmpje te monteren.
    Het grootste probleem is dat er nooit genoeg plek op de harde schijf is.
    Eindelijk hebben we de film kunnen afwerken en exporteren als 1 grote .mov

Nu is het probleem dat deze 30Gig grote file blijkbaar niet meer te verplaatsen is.
    We krijgen hem namelijk niet van de ene externe harde schijf naar de andere.
    Telkens is er dit, ergens halverwege: error -1309 fileBoundsErr: file’s EOF offset mark or size is too big

Normaalgezien is er wél genoeg plaats. De file is 30gig en er is iets van een 35gig plaats.
    Kunnen we het probleem verhelpen?
    Ik weet niet goed wat er met “file’s EOF offset mark” bedoeld wordt… google weet geen raad.

(Nog meer plaats maken op de HD is bijna geen optie, want we hebben al zoveel moeten deleten ondertussen…)

Dennis

Bijdrager
    Obi

externe schijf wordt ie ook door win computers herkend?
    mogelijk is ie FAT32 geformateerd en dat kan maximaal geloof ik 4Gig aan (grote bestanden).

wat je kunt doen is het bestand mbv rar verdelen in kleinere rar bestanden en als doel volume de andere HD opgeven. HD moet groot genoeg zijn om 60G te herbergen, de rar bestanden moeten weer herbouwd worden tot het grote bestand.

suc6

obi

Bijdrager
    sypie

Inderdaad even kijken naar de indeling van de externe schijf. Als deze op FAT32 geformatteerd is dan heb je het probleem gevonden. Is deze als NTFS dan kun je alleen via een omweg schrijven op die schijf.

Zoals er gezegd is: Het bestand zul je dan moeten opdelen in stukken van bijvoorbeeld 1 GB en die op een andere computer weer uitpakken en samenvoegen. Lastig maar zo kun je het doen in deze situatie.

Als er geen andere data op die externe schijf staat is het een optie om die schijf in een OSX formaat te formatteren. (bestanden van de schijf halen en op je eigen computer zetten, tijdelijk, en dan na het formatteren weer terugzetten)

Succes!

Bijdrager
    Brillantino

Het is een nieuwe LaCie schijf, dus dat kan wel het probleem zijn…

Je oplossing klinkt omslachtig, maar het proberen waard:)

bedankt

Bijdrager
    Cenobyte

FAT32 lijkt me inderdaad het probleem, wellicht ook van de problemen tijdens monteren. Als je de externe schijven alleen op de Mac gebruikt, zou ik het ding ASAP omzetten naar Mac fileformaat, dat werkt veel beter en betrouwbaarder. De HD’s zijn dan echter niet meer herkenbaar op een Windows bak.

Ik heb ook een tijd video gemonteerd vanaf een externe HD die op FAT32 bleek te zijn geformatteerd. Het werkt gewoon niet, veel foutmeldingen en geklooi vanwege de maximale bestandsafmeting van 4GB. Je tijdelijke (TEMP) files worden namelijjk ook gemakkelijk groter dan 4GB en dan resulteert dat in een foutmelding in je montageprogramma.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”Cenobyte”

De HD’s zijn dan echter niet meer herkenbaar op een Windows bak.

In nood kan je ze dan toch nog lezen op Windows maar daar moet je dan even het programma MacDrive op installeren.:)

Bijdrager
    Turbanus

LOL… het blijkt dus om hardware te gaan…..:wink:

Bijdrager
    neksoj

Ik zit met hetzelfde probleem. Kan iemand me uitleggen of een goede link geven voor het splitsen van bestanden dmv rar. Geeft dit kwaliteitsverlies?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

RAR is een archiver, die pakt bestanden in — dit gebeurt zonder verlies, want anders zou je er geen tekstbestanden of zo mee in kunnen pakken:) Je kunt alleen de film niet bekijken voordat je hem weer uitgepakt hebt. Hoe het moet weet ik niet, ik gebruik eigenlijk nooit RAR — maar als je met de terminal overweg kunt, is het commando split misschien een oplossing? (Hoewel ik niet weet wat dat doet met binaire bestanden zoals een QuickTime-film.)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.