9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MahRain

Ergonomisch toetsenbord?

Sinds ik geswitched ben gebruik ik nog steeds het toetsenbord dat ik op m’n windows pc had, namelijk een Microsoft Natural keyboard Elite. Ik ben al jaren gewend met deze ergonomische toetsenborden te werken maar ik wil graag een mac keyboard vanwege Command, Option en de verschillende leestekens en speciale tekens die daar wel goed op staan.

Welk (ergonomisch) mac toetsenbord kunnen jullie me aanraden? En, wat vinden jullie van het standaard Apple USB keyboard?

Bijdrager
    DEform

Het standaard apple-keyboard is ergonomisch! Ik heb nog nooit zo’n makkelijk toetsenbord gehad, en ik ben ook nog maar een dik jaar geswitcht!

Het typt zalig, geloof me!;-)

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”MahRain”

Is ergonomisch hetzellfde als krom? :? :P

Bijdrager
    Van Cot

Het apple toetsenbord zal je standaart nooit ergenomisch kunnen noemen, dat is het pas als er een armsteun bij is, anders zal het toetsenbort nooit ergonomisch zijn.

Ik kan ondertussen niet meer zonder toetsenborden met armsteun, je kan natuurlijk wel een armsteun aan je apple toetsenbord zetten.

Bijdrager
    Nikita
    ”MahRain”

Sinds ik geswitched ben gebruik ik nog steeds het toetsenbord dat ik op m’n windows pc had, namelijk een Microsoft Natural keyboard Elite. Ik ben al jaren gewend met deze ergonomische toetsenborden te werken maar ik wil graag een mac keyboard vanwege Command, Option en de verschillende leestekens en speciale tekens die daar wel goed op staan.

Welk (ergonomisch) mac toetsenbord kunnen jullie me aanraden? En, wat vinden jullie van het standaard Apple USB keyboard?

Persoonlijk vind ik het standaard (= Pro) toetsenbord prima werken. Voor zover ik weet zijn er niet van die ‘gebroken’ toetsenborden zoals die van MS, maar je kan die er wel aanhangen zolang als die een USB aansluiting heeft (eventueel via een convertertje)

Bijdrager
    Hobbes

Wil je meer ergonomisch prul koop dan nu

Bijdrager
    l-rs

Ik ben onlangs overgestapt op een Power Mac G5 en zoek ook nog steeds een echt mac-ergonomisch toetsenbord.

De reacties hier vari├źren van nuttig tot ronduit dom en onge├»nformeerd: wie zegt dat het standaard toetsenbord ergnomisch is heeft daar weinig verstand van of geen last van z’n carpaal tunnel – zoals ondergetekende.

Ik heb het toetsenbord dat bovenin de draad staat, de Microsoft Natural Pro, wat een erg prettig toetsenbord is, maar natuurlijk niet voorzien van de benodigde knoppen, al is daar wel een mouw aan te passen:

http://kwsanders.myblogsite.com/blog/_archives/2005/5/7/661206.html

Maar het liefst heb ik een echt ergonomisch bord voor de mac, maar ik denk dat het een bestelling in het buitenland wordt. :?

Bijdrager
    Meck

Logitech heeft er een waar ook Apple toetsen opzitten en die ergonomisch is, zag hem laatst bij de Mediamarkt liggen, model weet ik zo niet.

Bijdrager
    Nikita
    ”l-rs”

Ik heb het toetsenbord dat bovenin de draad staat, de Microsoft Natural Pro, wat een erg prettig toetsenbord is, maar natuurlijk niet voorzien van de benodigde knoppen, al is daar wel een mouw aan te passen

Werkt dat toetsenbord dan niet op een Mac? (eventueel met verloopje van PS/2 naar USB).
    Het Pro-bord van Apple werkt ook met Windows (XP iig…), waarbij de :apple: -knop als Windows-knop fungeert (dus waarmee je het startmenu opent). Toch wel grappig, niet? :)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.