2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    TijhofGraphics

Erge irritatie in Adobe illustrator CS2

Dag mensen,

Ik heb een iMac Intel Core Duo hier tot mijn beschikking met daarop Adobe CS2 pack.

Zelf ben ik CS(cs1) gewent, maar dit kan geen toeval zijn dat dit zo hoort.

Als ik een willekeurig vierkantje maak en dan bovenin in die balk(niet de menubalk waar links de apple staat maar die daaronder van het progrramma) dan kan ik de afmeting niet veranderen dan moet ik eerst klikken op de blauwe X en dan kan ik het getal pas aanpassen( die is zowel met de nummers bij NumLock als de nummers boven de letters)

Het zelfde als ik een object wil verplaatsen kon ik voorheen gewoon met het zwarte pijltje(niet de witte) kon ik bijv. een vierkant aanklikken en dan met de ArrowKeys kon ik hem bewegen dit kan nu alleen nog met de muis of ik moet handmatig de getallen veranderen.

Ook met text als ik de lettergrote wil aanpassen kan dit niet in de balk bovenin, het kan wel, maar ik moet dan weer eerst op de blauwe letters drukkken(Characters) en dan verschijnt een klein schermpje waarin ik het wel kan invoeren, terwijl in die balk wel een soort invul hokje staat waar het getal in pt. in staan en wat je logischer wijs het getal zou veranderen.

:x Plz, help.:( Hebben meer mensen dit, en zoja of nee, wat is hier tegen te doen…..

Greetz: TG

EDIT:
    Ik draai de Engelse Adobe CS2, op Mac OS X Versie 10.4.6, met een Intel Core Duo processor iMac.

Bijdrager
    Ludo

Je kunt hier verder gaan

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.