13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    EmuuuH

Erg veel datagebruik iphone

Ik heb een abonnement met daarin 6 gigabyte data,. Het is mij tot deze maand nog nooit gelukt om meer dan 4 gb te gebruiken, en toen gebruikte ik hem best vaak als hotspot.
    Nu heb ik hem deze maand maar een keer als hotspot gebruikt, en verder gewoon itunes match aangehad zoals anders.
    Echter gaat mijn data superhard, en ben ik na 3,5 week door mijn 6 gigabyte heen.
    als ik bij muziek kijk dan staat daar 350 mb (is dit dan itunes match?)
    maar als ik bij itunes accounts kijk dan staat daar 1,8 gb. (wat voor data is dit allemaal ?)

Ik heb halverwege de maand deze tellers gereset toen ik er achter kwam dat mijn data zo hard ging.

Kan iemand mij vertellen wat voor data het is bij itunes accounts?
    En zijn er meer mensen waarbij het zo hard gaat? Ik heb namelijk thuis gewoon wifi, en op college ook.. behalve dat zit ik af en toe in de trein en fiets ik naar college met muziek (half uur per dag totaal)

Bijdrager
    Rickje

Gewoon beter in de gaten houden op de pagina van je provider of op een app van je provider.
    4G gaat natuurlijk een heel stuk sneller dan 3g, dus zal je ook sneller meer grotere hoeveelheden data binnenhalen.

Wat gebruikt er veel als je bij Instellingen -> Mobiele data -> gebruik mobiele data kijkt?

Bijdrager
    SunKeeper

Inderdaad die laatste goed bekijken in Instellingen.

Schakel de onderdelen die zoveel data gebruiken eens (tijdelijk) uit. Je merk altijd later wel of je daar last van hebt.
    Maar als je regelmatig op Wi-Fi terecht komt wordt het toch op dat moment bijgewerkt.

Bijdrager
    EmuuuH

Dankje voor de reacties. Ik houd inderdaad de tmobile app goed in de gaten, maar het gaat wel erg snel zo.. Als ik bij dat overzicht/instellingen kijk dan staat er alleen bij systeem services -> iTunes accounts een hoge waarde.. Alleen weet ik niet wat dit is.. (iTunes match?)

Bijdrager
    jebman

Misschien podcasts die vanzelf downloaden omdat je toestemming hebt gegeven voor binnenhalen over mobiel netwerk?

Bijdrager
    AppelJuice

Ik zou mobiele data voor muziek eens uitzetten, het klinkt een beetje op alsof je via iTunes match je muziek streamt i.p.v. dat je deze eerst download op je iPhone en dan afspeelt. Wil je muziek onderweg luisteren zonder dat dit dataverbruik kost dan moet je eerst het album of nummer downloaden via het iCloud download icoontje. Dit doe je bij voorkeur als je op een WIFI netwerk zit. Via instellingen > Muziek > Toon alle muziek kun je regelen welke muziek je allemaal ziet in de Muziek app. Bij de instelling toon alle muziek aan zie je alle muziek op de iPhone en in de cloud. Met de optie uit zie je alleen de nummers die daadwerkelijk op je iPhone staan en die kun je dus zonder dataverbruik afspelen.

Bijdrager
    SunKeeper

Overigens ook soms grappig als je terugkijkt of terugleest in oudere topics.

Jaren en jaren en jaren hebben we met z’n allen gezeurd wanneer we nou eindelijk eens audio konden streamen vanuit Apple, want Spotify werkte wel maar het is geen Apple…
    Werkt het eindelijk, is het wééééér niet goed! Datalimiet weer te kort.

Zou het ooit nog goed komen in de wereld?

Bijdrager
    Rickje

Nee.

Bijdrager
    Dickdewit

Er was van de week toch ook nieuws bericht dat 5s veel meer gebruikt dan andere telefoons.

Bijdrager
    marcapple

hallo,

apple staat ook wel bekend om hun goede beveiliging, wanneer je iphone aanstaat verbind je iphone af en toe met de apple server. dit kost je data wanneer je niet op een wifi-spot bent ingelogd. hieraan kan je niks veranderen, want het heeft met de beveiliging te maken.

wanneer je je telefoon als hotspot gebruikt kunnen mensen van jou internet gebruik maken. ik weet niet opdat je wel of niet een wachtwoord hebt maar kunnen mensen op je hotspot zomaar inloggen word dit zeker gedaan. het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel mensen van je hotspot gebruik maken, het zouden er deze maand heel veel geweest kunnen zijn vergeleken met de voorgaande maanden.

over itunes match kan ik je niet verder inlichten dan even goed itunes in de gaten te houden met hoeveel data je er echt mee gebruikt.

houdt ook in je provider in de gaten. ze hebben allemaal een app waarop je kan zien hoeveel je nog over hebt qua data, belminuten en sms’jes

Bijdrager
    SunKeeper
    marcapple op 04 februari 2014

wanneer je je telefoon als hotspot gebruikt kunnen mensen van jou internet gebruik maken. ik weet niet opdat je wel of niet een wachtwoord hebt maar kunnen mensen op je hotspot zomaar inloggen word dit zeker gedaan.

Hoe zet jij dan je hotspot aan zonder wachtwoord? Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen.

Verder staat dat ook niet zomaar op de achtergrond aan, want je zit steeds tegen die knipperde balken aan te kijken als er actieve verbindingen zijn. Ook staat vermeld hoeveel gebruikers er op zitten, dus als je twee man toegang geeft en er komen vijf gebruikers op is het logisch dat er iets niet klopt.

Bijdrager
    marcapple

daar heb je gelijk in. dan is het idd gek dat je telefoon zo veel data verbruikt. ik kan zo snel niet op een ander idee komen hoe het zou kunnen komen.

Bijdrager
    EmuuuH

Ik vermoed dat het itunes match was, heb nu het vinkje download over cellular uitgezet en het is een heel stuk minder. Beetje jammer wel..
    Wat gek was alleen is dat het verbruik ook zo hoog was op dagen dat ik geen muziek luisterde..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.