7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    crazy ivan

Erfenis van vreemd netwerk

Beste Mensen,

Mijn mac heeft onlangs aan een windows netwerk gehangen. Sinds dien heb ik een vreemd bestand / link in mijn finder staan die ik met geen mogelijkheid weg krijg.

Ook via de Terminal met root rechten kreeg ik ‘m niet weg. Zoals je kunt zien is het een symlink die verwijst naar de root.

Hoe krijg ik deze symlink / verwijzing weg, zonder de achterliggende bestanden (ROOT!!!!) weg te gooien.

Bijdrager
    Napsju

Ook na een reboot blijven ze staan?

Bijdrager
    Maurits

Deze link zit er altijd in, maar normaal gesproken is de naam van de ‘server’ de lokale hostname van jouw mac.
    Die hostname is weer de reverse DNS lookup van je IP adres (bij opstarten)
    Dus na een herstart kan het anders zijn, en indien er geen DNS server is die jouw IP adres genoteerd heeft (standaard bij een thuis ADSL situatie) dan wordt het je bonjour name.
    Bij mij is het b.v. nu:
    [code:1:2d8c45c79a]61:~ maurits$ ls -l /Network/Servers/
    total 1
    lrwxr-xr-x 1 root wheel 512 Mar 15 20:57 mauritsg4x.lan -> /
    61:~ maurits$ [/code:1:2d8c45c79a]
    mijn adsl router voegt automatisch je naam aan het .lan domein toe. (alcatel510)

Op deze plek (/Network/Servers/…) worden de auto-mounting-fileservers gemount, o.a. de fileserver die netwerk home folders bevat als je gekoppeld bent aan een (open) Directory server.
    Deze link weggooien is niet aan te raden, ik vermoed dat hij bij sommige acties (eigen home folder?) noodzakelijk is.

Bijdrager
    midas

ga naar recente onderdelen (apple links boven) en klik op ‘wis menu’

Bijdrager
    Oppie

LOL.

Bijdrager
    crazy ivan

What’s so funny?

:-)

Bijdrager
    Oppie

Vooruit dan: de “oplossing” van Midas is wel leuk gevonden! :innocent:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.