11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MacbookTo

Er verschijnt geen popup venster met naam van leerling (opgelost)

Mijn vraag kan ik helaas via de zoekfunctie niet vinden. Ik wil op de site jeannebouwmeester.nl om namen bij geplaatste klassenfoto’s te kunnen bekijken. Iedereen schijnt die namen te kunnen zien behalve ik. Ik zie wel het handje verschijnen. Ik heb het geprobeerd op onze Mac Pr0 met OSX 10.6.8, met mijn Macbook 10.4.11 op de de nieuwste iPad air, op Windows Pc met Windows 7 en idem op een laptop met Windows 7. Nu ga ik haast denken dat het aan de provider ligt. Bij Schoolbank.nl krijg ik wel namen te zien. Wie kan me helpen?

Bijdrager
    McMeller

Je vraag is me niet helemaal duidelijk. Je ervaart specifiek op schoolbank.nl een probleem?

Bijdrager
    MacbookTo

Nee, daar zie ik het wel. Op de site Jeannebouwmeester.nl krijg ik als ik een foto oproep soms heel snel blauwe namen te zien, dan opent de foto zich en zie ik bijv. een klassenfoto. Ik ga er met de muis opstaan en er verschijnt een handje. Dan is het de bedoeling dat je een naam ziet verschijnen. Die namen zie ik dus niet. Dat is heel irritant wamt ik wil namen aanleveren, verbeteren of op mijn eigen foto’s uit die tijd erbij schrijven.

Bijdrager
    Shmoo

Miss. zou het handig zijn als je eens direct linkt naar de pagina waar jij je op begeeft ipv ons de homepage te geven terwijl jij miss. op het fotoalbum zit.

Ik begrijp er namelijk ook helemaal niets van.

Bijdrager
    MacbookTo

Heel vreemd, maar bij elke foto die ik open staat dezelfde link: jeannebouwmeester.nl. Het gaat om een site die helemaal over Delft gaat.
    Het gaat om het fotoalbum links. Dan klikken op 1956 en dan in de linkerkolom de vierde foto van boven aanklikken. Het is een kleuterklas.
    Misschien wil je dat even proberen om me a.u.b. verder te helpen?

Bijdrager
    Ir.Bob

Ik heb gezien wat je bedoelt. Het is niet iets waar jij wat aan kunt doen. De website is niet goed gemaakt waardoor de namen alleen maar verschijnen als je Internet Explorer gebruikt.

Bijdrager
    MacbookTo

Je hoeft niet per se die foto aan te klikken als je me wilt helpen. Je kunt de eerste foto nemen die je tegenkomt in het album. Bij mij lukt het met geen een foto. Ik zou graag willen weten.
    1. is het een fout van die site? (ze zeggen van niet) of
    2. ligt het aan een instelling op mijn pc/mac?

Bijdrager
    MacbookTo

Ir. Bob. Hartelijk dank, jouw reactie had ik nog niet gezien. Nu dan ga ik op een computer Internet Explorer instellen. Super bedankt dat je meegedacht hebt. Ik ben er blij mee en ga het controleren.

Bijdrager
    Shmoo

Nee het ligt niet aan de instellingen van je computer maar aan de website.

Javascript errors.

Vooral de eerste is van toepassing op jouw probleem.

Daarnaast is deze site gemaakt op zo’n oude standaarden dat het niet eens leuk meer is om het probleem voor de eigenaren van deze site op te willen lossen.
    Het is vaak sneller en leuker om een nieuwe site te maken die voldoet aan de standaarden van vandaag.

– pagina’s in frames
    – spaties in url-bestanden
    – tabellen op de verkeerde manier gebruikt
    – verouderde Javascript gebruiken om pop-ups te tonen daar waar het internet vol staat met nieuwere technieken de ook voor touch devices geschikt zijn.

Dit vond ik door 35 seconde te zoeken op Google.
    http://osvaldas.info/elegant-css-and-jquery-tooltip-responsive-mobile-friendly
    http://www.dyn-web.com/code/tooltips/touch.php

Kun je nagaan wat voor mooie dingen je zou kunnen maken als je 30min de tijd neemt;)

Bijdrager
    MacbookTo

Inderdaad, helpt Internet Explorer ook niet en ik was juist zo blij dat ik namen bij mijjn foto’s kon zetten ;(

Bijdrager
    MacbookTo

Vannacht bedacht ik ineens als ik het nu eens probeer via het netwerk van mijn werk. Ik kan thuis inloggen en dan moet ik altijd door een paar schermen heen en een van die schermen is een soort javascript. Ik heb vanmorgen snel geprobeerd en jawel, nu krijg ik de namen wel in een soort popop venster. Dus dan zij Smoo die iets schreef over javascript. Ik begrijp niet hoe jij dat allemaal kon zien, maar dat woord is blijven hangen en nu lukt het. Hartelijk dank, ik ben erg blij. Dat betekent wel als ik ooit van dat bedrijf weg ben, ik niet meer op die site kan:(

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.