19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    KR1275

Er komt geen nieuwe IE

Ik zag dat Microsoft niet van plan is IE nog verder door te ontwikkelen. Jammer, want met veel sites moet ik toch IE nog opstarten, omdat Safari en Netscape niet altijd compatibel zijn met – voornamelijk Windows – sites. Ik zie Safari vooralsnog niet voor vol aan.

http://news.com.com/2100-1045_3-1017126.html

Bijdrager
    JoepieNL

Dat betekent dat Apple Safari zo moet aanpassen dat je wél alle sites kan bekijken! Als ze zichzelf en Safari een beetje serieus nemen dan… :apple:

Bijdrager
    rbroen

Ik ontwikkel wel in Safari. Op het laatste moment controleer ik op een win95 en winXP machine de sites. Nooit een probleem (behalve dat de fonts er nooit zo glad uitzien als binnen OS X).

Als het werkt in Safari, kun je er enigzins op vertrouwen dat je code aan alle standaarden voltdoet.

Bijdrager
    Ruben
    ”JoepieNL”

Dat betekent dat Apple Safari zo moet aanpassen dat je wél alle sites kan bekijken!

Of dat die irritante IE-only-Minded webdesigners eens wat ruimer gaan denken en zich een beetje aan de standaard gaan houden…

Bijdrager
    KR1275
    ”iRuben”
    ”JoepieNL”

Dat betekent dat Apple Safari zo moet aanpassen dat je wél alle sites kan bekijken!

Of dat die irritante IE-only-Minded webdesigners eens wat ruimer gaan denken en zich een beetje aan de standaard gaan houden…

En dat gebeurt dus nooit, dus MS moet gewoon aan de slag gaan met IE6 (overigens wel eens geruchten gehoord, maar nooit nieuws). Dat Safari is misschien sneller, het geeft al vaak problemen bij standaard java-scripts (tree bijvoorbeeld). In elk geval in Netscape beter en bij het laden van gewoon html sneller dan Safari. Snelheden die Apple opgeeft, vertrouw ik nooit.

Bijdrager
    tennapel

Webdesigners gaan vanzelf zich aan standaarden houden als hun baas ze op hun kop geeft omdat hun klanten klagen.

De beste manier om de standaarden standaard te krijgen is dat MS niet meer ontwikkelt aan IE gek genoeg. Andere browsers staan niet stil en dat erodeert toch het aandeel van IE uiteindelijk.

Bijdrager
    Sad

ik ben heeelemaal blij dat ze IE afschaffen! Ik vind het een muck-browser en gebruik al sinds het begin Safari.

En als ik al een keertje een site niet kan bekijken of deels kan bekijken gaat er direct een mailtje naar de klantenservice van de betreffende company.

Bijdrager
    mr_omvlee

nou, doe je werk zou ik zeggen: http://www.rug.nl
    In de volkskrant van vandaag las ik zelfs nog:

Dat de zite niet goed werkt in Internet Explorer op de Apple Macintosh vindt Van Dijk (webcoordinator) geen probleem:
    ‘microsoft zelf ondersteunt de Mac ook niet meer.’ Gelukkig is de Rug-huisdichter wel op de Apple te bereiken.

Bijdrager
    awesomemac

Voor de Internet Explorer verslaafden onder ons (als die er zijn?):

Zou IE 5.2.3. werken onder 10.3?:lol:

Bijdrager
    Ganymedus

tja ik denk dat er voor veel mensen gewoon een te grote brug is te overbruggen eer ze safari compitable websites gaan maken, daar de eenvoudige pakketjes hiervoor wel netjes vragen aan je of het compitable moet zijn voor ie of netscape, dus waar ga je vanuit, maar safari is er nog niet bij geplaatst. :cry:

Bijdrager
    Bigs

Het is gewoon smerig van Microsoft. Eerst nemen ze de hele markt over en nu iedereen eindelijk IE gebruikt steken ze er gewoon geen geld meer in. Terwijl er nog steeds serieuze bugs en tekortkomingen zijn.

Internet Explorer is op de PC eigenlijk sinds versie 4 nauwelijks meer vernieuwend geweest. Dat doen de concurrenten zoals Mozilla, Opera en Safari dan toch beter.

Bijdrager
    Ruben
    ”Bigs”

…Eerst nemen ze de hele markt over en nu iedereen eindelijk IE gebruikt steken ze er gewoon geen geld meer in…

Dat zal toch wel loslopen? Ik denk (weet het niet zeker) dat ze het hier alleen hebben over de APPLE versie van Internet Explorer, ik denk dat de Windows versie gewoon nog wel verder voorzien wordt van nieuwe bugs. Ik kan me goed voorstellen dat Microsoft niet zo’n zin meer heeft in Internet Explorer voor de Mac nu bijna alle Maccers fanatiek op Safari zijn overgestapt en Internet Explorer alleen nog soms als “backup” gebruiken voor het geval Safari niet doet wat de webmasters van bepaalde sites van Internet Explorer verwachten.

Bijdrager
    Sad

De win versie wordt ook niet meer doorontwikkeld als stand-alone downloadbare applicatie. Wel blijft hij geleverd worden als geintegreerde browser in Windoze systemen:(

Bijdrager
    June
    ”colpolyp”

De win versie wordt ook niet meer doorontwikkeld als stand-alone downloadbare applicatie. Wel blijft hij geleverd worden als geintegreerde browser in Windoze systemen:(

hmmmmm :o daarvoor waren ze toch aangeklaagt?????
    maar goed, het zal me worst wezen als IE niet door ontwikkeld word. Ik gebruik Mozilla Firebird en ben nog niks tegen gekomen die voor mij aan firebird kan tippen. Zelf ben ik een true type webdeveloper vanaf ’90 en gebruikte IE tot de dag van vandaag nooit, zelf niet eens om te testen. zo’n een k*t browser!

Verder vind ik een beetje webdsigner/programmeur bouwt websites die op alle browsers werkt, dus ook voor die M$ trash IE;)

Bijdrager
    Ruben
    ”June”
    ”colpolyp”

…en gebruikte IE tot de dag van vandaag nooit, zelf niet eens om te testen. zo’n een k*t browser!

Ik ben het wel met je eens hoor, dat van die k*t browser, maar als jij ‘m tot op de dag van vandaag nooit gebruikte, uit welke ervaring spreek JIJ dan?:-P

Bijdrager
    Julian
    ”Richard

Jammer, want met veel sites moet ik toch IE nog opstarten, omdat Safari en Netscape niet altijd compatibel zijn met – voornamelijk Windows – sites. Ik zie Safari vooralsnog niet voor vol aan.

Je ziet het verkeerd om. Veel sites zijn niet compatibel met de standaarden die door oa. W3C worden opgesteld. 2 redenen:
    1. De meeste webdesigners optimaliseren naar IE en IE gaat ‘nogal los’ met deze standaarden om
    2. De meeste webdesigners zijn tekenaars en prutsers (niet allemaal hoor:wink: ) en vinden schone en gestandaardiseerde code niet belangrijk

De websites zijn niet compatibel dus, niet de browsers…

Daarnaast vergeten veel mensen voor het gemak dat safari nog niet eens een jaar oud is. Er wordt nog niet eens 2 jaar aan ontwikkeld (buiten de webcore, maar die hebben ze bij apple voor een flink deel herschreven en geoptimaliseerd). Compatibiliteit met “windows sites” is prioriteit voor de ontwikkelaars, maar ze willen dit waarschijnlijk doen zonder concessies te doen in snelheid en standard compliance…
    Safari is nog lang niet perfect, maar komt er zeker wel… Andere browsers worden ook steeds beter: Camino, mozilla, omniweb

Bijdrager
    KR1275

Kijk, een mooi voorbeeld van een site die alleen werkt in IE:

http://www.vad-show.nl/

Bijdrager
    Julian

Ja, treurig he… Domme webontwikkelaar…
    Als je op de NS7 knop drukt kun je de content wel zien…:o

Bijdrager
    KR1275

Nog zo’n mooi voorbeeld van iets wat niet werkt in Safari en wel in IE. Vul het eens in en probeer het maar te verzenden (via e-mail)!

http://www.vodafone.nl/pop_contact.asp

En alleen in IE wordt elk nieuw geopend scherm binnen het beeld geopend. Bij Safari en NS moet je steeds het beeld verschuiven om de balken in beeld te krijgen.

Ook dit forum werkt beter is IE. Als ik een URL wil invoeren, staat de cursor consequent vóór [URL], terwijl die er in IE erachter staat, zoals het hoort, waarna je keurig kunt afsluiten met [/URL]

En hoe kom je achter de locatie van een afbeelding? Bij IE en NS gewoon aanklikken en even wachten (of rechte muisknop), in Safari zou ik het niet weten.

Wat men ook zegt: IE is het beste, maar helaas traag. Met een beetje ontwikkeling hadden ze weer de beste browser kunnen hebben!

Overigens is NS bij mij sneller dan Safari, maar ik geloof die snelheidsvergelijkingen van Apple al jaren niet meer.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.